گوگل علاوه بر معرفی ویژگی های جدید اندروید، به تازگی آپدیت های جدیدی را نیز برای سیستم عامل Wear OS ارائه داده است. همان طور که می دانید، بسیاری از ساعت های هوشمند از Wear OS قدرت می گیرند و آپدیت های جدید گوگل می تواند کاربران زیادی را تحت تأثیر خود قرار دهد.

ویژگی های آپدیت جدید گوگل مسیج روی Wear OS

از میان این ویژگی های جدید، باید به قابلیت ضبط و ارسال پیام های صوتی با اپلیکیشن Google Messages اشاره کرد. در آپدیت جدید برای استفاده از این قابلیت باید آیکون میکروفون را لمس کنید. پس از بر روی صفحه نمایش یک پروگرس بار (نوار پیشرفت) مشاهده می کنید که به صورت اتوماتیک شروع به کار می کند. به این ترتیب می توانید صدای خود را ضبط کرده و در قالب پیام ارسال نمایید.

لازم به ذکر است که پس از ضبط پیام صوتی یا باید آن را ارسال کنید یا حذف کنید. به عبارت دیگر امکان گوش دادن به پیام قبل از ارسال آن وجود ندارد.

ویژگی های آپدیت جدید گوگل مسیج روی Wear OS

باید به این نکته هم اشاره کنیم که پس از لمس آیکون میکروفون در اپلیکیشن گوگل مسیج (در ساعت هوشمند Wear OS) دو گزینه به شما نمایش داده می شود. گزینه اول Voice message است که همان طور که توضیح دادیم، برای ضبط و ارسال پیام صوتی کاربرد دارد. اما گزینه دوم Voice to text است که با انتخاب آن، پیام صوتی شما به متن تبدیل می شود و می توانید آن متن را در قالب پیام ارسال کنید.

ویژگی های آپدیت جدید گوگل مسیج روی Wear OS

بر اساس برخی گزارش های دریافتی، شما نمی توانید پیام صوتی ارسال شده در گوگل مسیج را بر روی ساعت هوشمند خود پلی بک کنید. زمانی که بر روی این پیام صوتی ضربه بزنید، یک پیام نمایش داده می شود و از شما می خواهد تا برای گوش دادن به صوت ضبط شده از گوشی خود استفاده کنید. با این حال برخی کاربران ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 5 اعلام کرده اند که با چنین مشکلی مواجه نشده اند و پیام صوتی ارسال شده را مستقیماً از روی ساعت خود پلی کرده اند. به هر حال این قابلیت فعلاً باگ هایی دارد که احتمالاً در آپدیت های بعدی برطرف خواهد شد.

علاوه بر آپدیت ارائه شده برای Google Messages، دستیار صوتی Google Assistant نیز به روز رسانی شده و یک سری زبان جدید شامل ایتالیایی، پرتغالی، اسپانیایی، سوئدی، لهستانی و... به آن اضافه شده است.

کیف پول گوگل (Google Wallet) نیز بر روی Wear OS آپدیت شده و اکنون در کشورها و مناطق جغرافیایی بیشتری قابل استفاده است. از جمله کشورهای جدید اضافه شده به لیست گوگل والت می توان به آلبانی، آرژانتین، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، گرین لند، جزایر فارو و سن مارینو اشاره کرد.

ویژگی های آپدیت جدید گوگل مسیج روی Wear OS

گوگل خاطر نشان کرده است که اپلیکیشن Maps بر روی Wear OS اکنون می تواند در مورد مکان های انتخاب شده توسط کاربر، یک سری اطلاعات پایه ای را به او نمایش دهد. از جمله این اطلاعات می توان به ساعت کار آن مکان (ساعات باز و بسته شدن) و امتیازهای دریافتی توسط کاربران اشاره کرد: «شما اکنون می توانید کافی شاپ ها، فروشگاه ها و دیگر مکان های کاربردی اطراف محل سکونت یا کار خود را پیدا کنید. فقط کافی است تا اپلیکیشن Maps را بر روی ساعت هوشمند Wear OS خود باز کنید و مکان مورد نظر خود را در آن جستجو نمایید».

از دیگر به روز رسانی های ارائه شده برای Wear OS می توان به تایل جدید برای Google Keep، تایل جدید برای اسپاتیفای و... اشاره کرد.

منبع: androidcentral