در مدتی که از همه گیری جهانی ویروس کرونا می گذرد، بسیاری از کارمندان شرکت ها و سازمان ها مجبور به دورکاری شده اند. در این میان اپلیکیشن های کاربردی در زمینه برگزاری کنفرانس های ویدئویی به محبوبیت زیادی دست یافته اند و به طور گسترده در میان کاربران مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از محبوب ترین این اپلیکیشن ها، سرویس Google Meet است که امکان برگزاری کنفرانس های ویدئویی در مقیاس کوچک و بزرگ را به کاربران می دهد. تا پیش از سال 2020، این اپلیکیشن به صورت رایگان در دسترس نبود. اما گوگل تصمیم کرد تا سرویس Meet را برای تمامی کاربران رایگان کند. اکنون اعلام شده که مجدداً این اپلیکیشن از حالت رایگان خارج خواهد شد و محدودیت هایی بر روی آن اعمال خواهد شد. اما این محدودیت ها تا ماه ژوئن 2021 (خرداد و تیر 1400) ایجاد نخواهد شد و تا آن زمان کاربران می توانند از نسخه رایگان سرویس Google Meet استفاده کنند.

امکانات اپلیکیشن Google Meet در نسخه رایگان تا اوایل تابستان 2021 در دسترس خواهند بود

به این ترتیب کاربران می توانند تا جلسات خود را در نسخه رایگان تا بیش از یک ساعت ادامه دهند و محدودیتی در این زمینه نخواهند داشت. تا پیش از این کاربران برای ادامه دادن جلسات خود بیش از یک ساعت، باید پلن Google Workspace را خریداری کرده و سطح دسترسی این قابلیت را دریافت می کردند. اکنون گوگل این هدیه را به کاربران سرویس Meet داده که تا ماه ژوئن 2021 به صورت رایگان از این امکان بهره مند شوند. به این ترتیب می توانید تنها با اکانت جیمیل خود، جلسات خود در اپلیکیشن گوگل میت را تا حداکثر 24 ساعت ادامه دهید.

چرا گوگل ماه ژوئن 2021 را برای اعمال محدودیت بر روی نسخه رایگان سرویس Meet انتخاب کرده است؟

شاید برای کاربران این سؤال ایجاد شود که سقف 24 ساعت برای جلسات خود یک نوع محدودیت است! اما در عمل و جهان واقعی طول کشیدن جلسات تا 24 ساعت عملاً رخ نخواهد داد. به هر حال اکنون کاربران می توانند از این قابلیت استفاده کنند. البته گوگل در رابطه با تمدید مهلت استفاده از امکانات رایگان سرویس میت توضیحاتی نداده است. شاید گوگل قصد دارد تا کاربران با قابلیت های سرویس Meet بیش از پیش آشنا شوند و پس از اطلاع آنها از امکانات متعدد این سرویس، نسبت به خرید پلن های مختلف آن اقدام کنند.

دلیل دیگری که بسیار محتمل به نظر می رسد این است که ماه ژوئن و فصل تابستان معمولاً اوج کاری شرکت ها و سازمان های بزرگ است و می توان این دوران را زمان اوج برگزاری کنفرانس های ویدئویی دانست. به همین دلیل گوگل ماه ژوئن را برای اعمال محدودیت بر روی نسخه رایگان سرویس Meet انتخاب کرده تا کاربران به خرید پلن های آن ترغیب شوند. به عنوان مثال کشور انگلستان قصد دارد تا در ماه ژوئن بازگشایی رسمی شرکت ها و ادارات را اعلام کند. همچنین مطابق با برنامه ریزی ها، واکسیناسیون سراسری در ایالات متحده تا اواخر ماه می به پایان خواهد رسید و پیش بینی می شود تا در ماه ژوئن یا نهایتاً جولای، فعالیت های شرکت ها و سازمان ها در این کشور از سر گرفته شود. به هر حال انتخاب ماه ژوئن برای اعمال محدودیت بر روی نسخه رایگان سرویس Meet، یک اقدام هوشمندانه از جانب گوگل به نظر می رسد که می تواند سود خوبی را نصیب این غول دنیای تکنولوژی کند!

منبع: androidcentral