گوگل برنامه دارد تا تعداد اپلیکیشن هایی را که به صورت پیش فرض بر روی سیستم عامل Chrome OS نصب هستند، افزایش دهد. همان طور که می دانید کروم بوک از سیستم عامل Chrome OS بهره می برد و این سیستم عامل به صورت پیش فرض از تعداد اپلیکیشن های زیادی برخوردار نیست. شما با خرید یک کروم بوک، در هنگام بوت شدن سیستم عامل آن با اپلیکیشن هایی مانند Chrome، Play Store، Gmail و چند اپلیکیشن و ابزار دیگرِ گوگل مواجه می شوید. اکنون گوگل قصد دارد تا سیستم عامل Chrome OS را توسعه دهد و اپلیکیشن های بیشتری را به صورت پیش فرض بر روی آن نصب کند. این اپلیکیشن ها شامل Google Meet و Google Chat می شود.

اپلیکیشن های Google Meet و Chat به زودی به صورت پیش فرض بر روی کروم بوک در دسترس خواهند بود!

این اپلیکیشن ها از طریق دو flag جدید در دسترس خواهند بود. شما می توانید از طریق فلگ های enable-default-chat-web-app و enable-default-meet-web-app اپلیکیشن های از پیش نصب شده Chat و Meet را بر روی کروم بوک خود فعال کنید.

اپلیکیشن Google Meet با شروع همه گیری ویروس کرونا و اعمال محدودیت های اجتماعی به محبوبیت بیشتری نسبت به قبل دست یافته و به خصوص در یک سال اخیر به تعداد کاربران آن افزوده شده است. این اپلیکیشن برای صاحبان کسب و کارها، کارمندان و کاربران عادی کارایی بالایی دارد و امکان برگزاری ویدئو کنفرانس را به آنها می دهد. میزان استقبال از این اپلیکیشن به اندازه ای بوده که گوگل قانع شده تا آن را به صورت پیش فرض به Chrome OS اضافه کند.

اما حضور Google Chat در لیست اپلیکیشن های پیش فرض Chrome OS کمی عجیب به نظر می رسد. درست است که این اپلیکیشن جایگزین Hangouts شده (حداقل در تئوری!)، اما همچنان به صورت تخصصی برای صاحبان کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع کاربران عادی برای این منظور از Google Messages بیشتر استفاده می کنند و این اپلیکیشن طی سال ها جایگاه خود را در میان کاربران پیدا کرده است. حتی اگر هدف گوگل از این کار ترغیب کاربران به استفاده از اپلیکیشن Chat باشد، به نظر نمی رسد که بتواند به توفیق بالایی در این زمینه دست پیدا کند. به هر حال از آنجایی که کروم بوک برای مصارف آموزشی و کاری قابلیت استفاده دارد، شاید گوگل قصد دارد تا کاربران از تمام اپلیکیشن های آن به صورت پیش فرض بر روی این لپ تاپ بهره مند شوند.

به طور کلی گوگل ترجیح می دهد تا کاربران سیستم عامل Chrome OS از اپلیکیشن های تحت وب بیشتر استفاده کنند تا اپلیکیشن های نصب شده (به صورت local). بله درست است که اپلیکیشن های نصب شده بر روی سیستم از مزایایی مانند امکان کار با آنها به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت برخوردارند، اما اپلیکیشن های تحت وب آخرین نسخه اپ را بدون نیاز به دانلود و نصب در اختیار شما می گذارند و امکان بهره بردن از جدیدترین سرویس های آنلاین را فراهم می آورند. به هر حال در آینده ای بسیار نزدیک تمامی کروم بوک ها به صورت پیش فرض از اپلیکیشن های Google Meet و Google Chat برخوردار خواهند بود.

منبع: androidcentral