Google Maps یکی از محبوب ترین سرویس ها در سطح جهان است و توسط طیف وسیعی از افراد مورد استفاده قرار می گیرد. این سرویس کاربردهای متنوعی دارد و امکانات متعددی در هنگام سفر را در اختیار شما می گذارد. در رویداد Google I/O که در ماه می 2021 (اردیبهشت 1400) برگزار شده، از آپدیت جدید این سرویس رونمایی شده است. در این آپدیت ویژگی های جدیدی به Google Maps اضافه شده که کار با امکانات آن را حتی آسان تر از قبل نیز کرده است.

قابلیت های جدید Google Maps سفر را برای شما آسان تر می کنند!

یکی از پرکاربردترین امکانات Google Maps قابلیت ناوبری یا navigation است. اما رفتن از نقطه A به نقطه B همیشه آن طور که به نظر می رسد ساده نیست! گوگل از طریق همکاری که با مؤسسه حمل و نقل تکنولوژی ویرجیانا (Virginia Tech Transportation Institute) داشته، مسیریابی اپلیکیشن خود را ارتقا داده و هر بار که شما مسیر جدیدی را از آن بخواهید (حتی مسیر تکراری)، بهینه ترین مسیر را به شما ارائه می دهد. همان طور که می دانید تغییرات وضعیت ترافیکی می تواند باعث شود تا مجبور به ترمز کردن های شدید و ناگهانی شوید و این موضوع می تواند باعث بروز تصادف شود. نسخه جدید Google Maps قصد دارد تا از بروز این ترمزها و تصادفات احتمالی جلوگیری کند تا کاربران سفری ایمن تر و سریع تر را تجربه کنند.

قابلیت های جدید Google Maps سفر را برای شما آسان تر می کنند!

علاوه بر ارتقای عملکرد مسیریابی در حین رانندگی، گوگل برای مواقع پیاده روی شما نیز امکانات Google Maps را بهبود بخشیده است. با آپدیت هایی که برای قابلیت Live View ارائه شده، اکنون شما اطلاعات کامل تر و جامع تری در هنگام پیاده روی در اطراف و حومه شهرها از طریق اپلیکیشن دریافت خواهید کرد. این اطلاعات شامل نام خیابان ها، محل خط کشی های عابر پیاده و حتی چراغ های راهنمایی خواهد بود و شما می توانید در هنگام پیاده روی، مسیرهای مورد نظر خود را آسان تر و دقیق تر تعیین کنید.

ارتقای دیگری که در زمینه Live Views AR انجام شده این است که اپلیکیشن اطلاعات سفر شما را با اطلاعات شهری تلفیق می کند و بهترین نتایج را به شما ارائه می دهد. به عنوان مثال شما قادر خواهید بود تا رستوران ها یا شرکت های کاری موجود در اطراف هتل محل اقامت خود را به صورت مجازی مشاهده کرده و برای سفر خود برنامه ریزی بهتری داشته باشید. این ویژگی همچنین به شما در یافتن موزه ها، اماکن تاریخی و مراکز تفریحی نزدیک به محل اقامت شما کارایی بالایی دارد. اپلیکیشن Google Maps قابلیت هایلایت کردن مکان ها متناسب با ساعات مختلف در طول روز را نیز خواهد داشت. به عنوان مثال در صبح و ساعات ابتدایی روز رستوران ها و کافه هایی را که می توانید در آنها صبحانه صرف کنید، بر روی گوگل مپز مشخص می شوند.

لازم به ذکر است که این ویژگی ها به همراه 50 شهر جدید که به بخش Live View اضافه شده اند، تا اواخر سال 2021 برای استفاده عموم در دسترس قرار خواهند گرفت.

منبع: androidcentral