گوگل به تازگی یک اپلیکیشن جدید در زمینه سرگرمی عرضه کرده که در واقع محلی برای جمع آوری اپلیکیشن های سرگرمی مختلف است. در واقع شما با باز کردن این اپلیکیشن به چندین اپلیکیشن سرگرمی مختلف به صورت یکجا دسترسی خواهید داشت و می توانید از آنها استفاده کنید. این اپلیکیشن Entertainment Space نام دارد و شباهت زیادی به اپلیکیشن Kids Space دارد که پیش از این توسط شرکت گوگل عرضه شده بود. Entertainment Space مجموعه ای از اپلیکیشن های استریم ویدئو، بازی و کتابخوانی را در اختیار شما قرار می دهد و ساعت ها شما را سرگرم می کند! لازم به ذکر است که استفاده از بازی ها و کتاب های صوتی این سرویس بدون نیاز به دانلود و نصب امکان پذیر است.

گوگل اپلیکیشن جدید Entertainment Space را برای تبلت های اندرویدی عرضه کرده است

گوگل در تحقیقات و بررسی های اخیر خود اعلام کرده است که مردم در سراسر جهان 30 درصد بیشتر نسبت به سال گذشته تبلت اندرویدی خریده اند و استفاده از این دستگاه در میان کاربران در حال افزایش است. به همین دلیل این غول دنیای تکنولوژی در صدد ارائه امکانات بیشتری برای تبلت های اندرویدی است و در همین راستا اپلیکیشن Entertainment Space را برای این تبلت ها عرضه کرده است. ضمن اینکه در ایام همه گیری جهانی ویروس کرونا و افزایش اوقات فراغت افراد با ماندنِ در خانه، اپلیکیشن های سرگرمی در میان کاربران طرفداران بیشتری پیدا کرده است. با توجه به این توضیحات می توان به سادگی به سیاست گوگل برای طراحی این سرویس پی برد.

یکی از مدیران رده بالای گوگل در رابطه با این سرویس چنین اظهار نظر کرده است:

«پس از وارد شدن و sign in کردن در Entertainment Space، این اپلیکیشن محتوای مناسب برای شما را از طریق اطلاعات اپلیکیشن هایی که پیش از این استفاده کرده اید، نمایش می دهد. به این ترتیب هر یک از کاربران، با محیط متفاوتی در این سرویس مواجه می شوند. به طوری که اگر حتی تمام افراد خانواده از یک تبلت استفاده کنند، محیط Entertainment Space برای آنها متفاوت و متناسب با علایقشان خواهد بود».

فضا و چارچوب اصلی اپلیکیشن Entertainment Space با چند تب با عناوین Watch، Games و Read تقسیم بندی شده است. این تب ها شامل سرویس هایی مانند یوتیوب، گوگل تی وی، Twitch، Hulu، Google Play Books، Google Play Games و دیگر سرویس های گوگل می شود. شما می توانید بازی مورد علاقه خود را در این سرویس انتخاب کرده و بدون نیاز به نصب بر روی تبلت، آنها را انجام دهید. همچنین در تب Read می توانید به انواع کتاب های صوتی دسترسی داشته باشید.

لازم به ذکر است که Entertainment Space از ماه می 2021 ( اردیبهشت و خرداد 1400) عرضه خواهد شد و در ابتدا بر روی تبلت های Walmart Onn قابل نصب خواهد بود. این سرویس به زودی برای تمامی تبلت های اندرویدی برندهای معتبر شامل تبلت لنوو و شارپ در دسترس قرار می گیرد و به صورت جهانی عرضه می شود. توجه داشته باشید که Entertainment Space برای استفاده بر روی تبلت طراحی شده و استفاده از آن بر روی گوشی های هوشمند ممکن است باعث اختلال در عملکرد آن شود.

منبع: cnet