همانطور که می دانید چند ماه پیش کاربران سیستم عامل ویندوز 8.1 با پیغام پایان پشتیبانی مواجه شدند اما باید به شما بگوئیم که خبر جدیدی در راه است. بله، دیگر هر چه در مقابل به روز رسانی نسخه ویندوز خود مقاومت کرده اید کافی است! کار به جایی رسیده که حتی گوگل کروم (که اساساً ربطی به مایکروسافت و ویندوز ندارد!) هم در این مورد به شما هشدار می دهد! کسانی که هنوز بر روی کامپیوتر آنها سیستم عامل های ویندوز 7 و ویندوز 8.1 نصب است، اکنون یک پیام بر روی مرورگر گوگل کروم خود مشاهده می کنند مبنی بر اینکه سیستم عامل خود را آپدیت کنند. این پیام که برای اولین بار توسط وب سایت Ghacks به آن اشاره شده، در قسمت بالایی مرورگر در قالب یک نوتیفیکیشن نمایش داده می شود. حتی اگر این نوتیفیکیشن را ببندید و آن را نادیده بگیرید، برای بار بعدی که گوگل کروم را باز کنید این نوتیفیکیشن مجدداً در همان قسمت نمایش داده می شود! به هر حال کروم دوست دارد تا هر چه زودتر دست از سر ویندوز 7 و 8.1 بردارید و در این راه تمام تلاش خود را انجام خواهد داد!

حتی Google Chrome هم از شما خواهش می کند دست از سر ویندوز 7 بردارید!

جالب اینجا است که کاربران گوگل کروم برای اینکه آپدیت های جدید این مرورگر را دریافت کنند، نیازی به یک جهش بزرگ از ویندوز 7 به ویندوز 11 ندارند! در واقع گوگل کاربران مرورگر محبوب خود را مجبور به استفاده از ویندوز 11 نمی کند. در پیامی که مرورگر کروم نمایش می دهد چنین آمده است: «برای اینکه بتوانید آپدیت های آینده گوگل کروم را دریافت کنید، باید سیستم عامل خود را به ویندوز 10 یا نسخه های بعد از آن به روز رسانی کنید. در حال حاضر بر روی این کامپیوتر ویندوز 7 نصب است».

ممکن است هنوز به آپدیت ویندوز خود قانع نشده باشید و به دنبال راهی باشید که دیگر این پیام کروم را نبینید! شاید به ذهنتان برسد که دیگر از کروم استفاده نکنید و به سراغ مرورگرهای مانند Brave بروید! اما باید به شما بگوییم که این اقدام گوگل برای تمام مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم انجام شده است و Brave هم یکی از همین مرورگرها است! پس تغییر دادن مرورگر راه مطمئنی برای آپدیت نکردن سیستم عامل شما به ویندوز 10 یا ویندوز 11 نیست!

حتی Google Chrome هم از شما خواهش می کند دست از سر ویندوز 7 بردارید!

مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرده است که از ژانویه سال 2023 پشتیبانی خود از ویندوز 8.1 را متوقف خواهد کرد. ویندوز 7 هم که از ژانویه 2020 از لیست سیستم عامل های مورد حمایت مایکروسافت خارج شده بود؛ با این حال این شرکت اعلام کرد که به پشتیبانی خود از ویندوز 7 تا ژانویه 2023 ادامه می دهد تا کاربران فرصت کافی برای به روز رسانی آن داشته باشند. تا رسیدن به این تاریخ، کسانی که هنوز از ویندوز 7 یا 8.1 استفاده می کنند و بر روی سیستم آنها مرورگر کروم نصب است باید سیستم عامل خود را آپدیت کنند.

بعد از ژانویه 2023، مایکروسافت هیچ گونه خدماتی برای نسخه های خارج از رده ویندوز ارائه نخواهد داد. به این ترتیب استفاده از گوگل کروم و به طور کلی هر مرورگر وب دیگری برای کاربران این ویندوزها فوق العاده ریسکی و نامطمئن خواهد بود.

حتی Google Chrome هم از شما خواهش می کند دست از سر ویندوز 7 بردارید!

از آنجایی که برخی حداقل نیازهای سخت افزار برای نصب ویندوز 11 وجود دارد، برخی سیستم ها (خصوصاً قدیمی ترها) ممکن است توانایی پشتیبانی از آن را نداشته باشند. گوگل با در نظر گرفتن این موضوع، امکان آپدیت سیستم عامل به ویندوز 10 را نیز برای کاربران خود فراهم آورده است. پس دیگر هیچ بهانه ای ندارید! زودتر دست از سر ویندوز 7 و 8.1 بردارید و کمی به روز تر باشید!

منبع: windowscentral