هوش مصنوعی Google Bard در اوایل سال 2023 معرفی شد و در ابتدا فقط در کشورهای محدودی قابل استفاده بود. اما امروز این چت بات معروف در بیش از 180 منطقه جغرافیایی در دسترس قرار گرفته است، رقمی که در آینده ای نزدیک قطعاً شاهد افزایش آن نیز خواهیم بود. این طور که مشخص است، گوگل تمرکز بیشتری را بر روی چت بات Bard گذاشته است و در همین راستا یک سری ویژگی های جدید را هم به آن اضافه کرده است. بیایید به این ویژگی ها نگاه دقیق تری بیندازیم.

گوگل بارد دارای قابلیت پشتیبانی از بیش از 40 زبان است

بر اساس گزارش های منتشر شده، گوگل بارد اکنون در کشورهای بیشتری در دسترس قرار گرفته است که از جملۀ آنها می توان به برزیل و تمام کشورهای اروپایی اشاره کرد. تا پیش از این اتحادیه اروپا به دلیل نگرانی های امنیتی، استفاده از گوگل بارد را ممنوع اعلام کرده بود. اما اکنون استفاده از این چت بات هوش مصنوعی در هیچ یک از کشورهای عضو این اتحادیه منع قانونی ندارد. کانادا نیز به همین دلایل Google Bard را غیر مجاز اعلام کرده بود و البته هنوز هم بر سر مواضع قبلی خود ایستاده است!

علاوه بر توسعه های جغرافیایی، چت بات هوش مصنوعی گوگل بارد از لحاظ امکانات و قابلیت ها نیز با ارتقاهای متعددی مواجه شده است. به طور مثال این چت بات هم اکنون از بیش از 40 زبان زندۀ دنیا پشتیبانی می کند و در جدیدترین آپدیت زبان های عربی، چینی، آلمانی، هندی، اسپانیایی و چند زبان دیگر به آن اضافه شده است. همچنین گوگل بارد اکنون پاسخ های دقیق تر و سفارشی تری را به کاربران ارائه می دهد و بهره وری آن بهبود پیدا کرده است.

گوگل بارد دارای قابلیت پشتیبانی از بیش از 40 زبان است

در جدیدترین آپدیت ارائه شده برای گوگل بارد، این ربات هوش مصنوعی می تواند پاسخ هایی را که به کاربر ارائه داده است با صدای بلند بخواند تا کاربر آنها را بشنود! همچنین کاربران بارد اکنون می توانند لحن و سبک پاسخ های این چت بات را به دلخواه خود انتخاب کنند (مثلاً ساده، طولانی، کوتاه، حرفه ای یا خودمانی).

به منظور ارتقای بهره وری، Google Bard به چهار ویژگی جدیدِ زیر مجهز شده است:

  • قابلیت پین کردن و تغییر نام چت ها: کاربران می توانند چت های مهم خود را انتخاب و آنها را به بالای لیست پین کنند تا دسترسی مجدد به آنها برایشان آسان تر شود.
  • گرفتن خروجی کد: کاربران می توانند کدهای نوشته شده به زبان پایتون را در Replit خروجی بگیرند.
  • به اشتراک گذاری پاسخ ها با دوستان: بارد اکنون قادر است تا لینک های قابل اشتراک گذاری ایجاد کند. شما می توانید این لینک ها را برای دوستانتان ارسال کنید تا آنها هم چت شما با بارد را ببینند.
  • استفاده از عکس در درخواست ها: بارد اکنون قادر است تا برای آنالیز عکس از سرویس Google Lens کمک بگیرد. کاربران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک عکس یا نوشتن کپشن برای آن، عکس مورد نظر خود را برای بارد ارسال کنند.

گوگل بارد دارای قابلیت پشتیبانی از بیش از 40 زبان است

شرکت گوگل اعلام کرده است که مناطق جغرافیایی و زبان های بیشتر به چت بات هوش مصنوعی Bard اضافه خواهد شد. با این حال در مورد زمان ارائه آپدیت بعدی برای این چت بات حرفی به میان نیامده است!

منبع: androidauthority