مدل های زبانی می توانند همانند یک دستیار کدنویسی عمل کنند و امکاناتی را در مراحل نوشتن کد، جنریت کردن کد و حتی دیباگ کردن کد در اختیار افراد قرار دهند. آنها همچنین می توانند توضیح دهند که هر یک از بلاک های کد برای چه منظوری نوشته شده و چه خروجی ای را تحویل می دهد. این ویژگی به خصوص برای کسانی که به تازگی برنامه نویسی را شروع کرده اند می تواند بسیار مفید باشد.

علاوه بر این، مدل های زبانی هوش مصنوعی قادرند تا کدهای موجود را آنالیز کنند و برای بهینه سازی آنها راه حل هایی را ارائه دهند. این مدل های زبانی با توانایی پردازش حجم وسیعی از داده ها و تولید پیش بینی های بسیار دقیق، به ابزاری قدرتمند برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان تبدیل شده اند. تا به اینجا هوش مصنوعی ChatGPT در زمینه کدنویسی حرف اول را در میان چت بات های هوش مصنوعی می زد. اما اکنون خبری منتشر شده که این قابلیت به هوش مصنوعی Google Bard هم اضافه شده است. به این ترتیب گوگل بارد خود را یک قدم دیگر به ChatGPT نزدیک تر کرده است.

پشتیبانی Google Bard از کد نویسی

گوگل بارد از جاوا، پایتون، جاوا اسکریپت، ++C و زبان های دیگر پشتیبانی خواهد کرد

گوگل به عنوان یکی از غول های دنیای تکنولوژی، هوش مصنوعی بارد را به قابلیت های جنریت، دیباگ و تفسیر کد در بیش از 20 زبان برنامه نویسی مجهز کرده است. در میان این زبان ها نام های آشنایی مانند جاوا، پایتون، جاوا اسکریپت و C++ دیده می شود. علاوه بر این، بارد می تواند با دیگر سرویس های گوگل مانند Colab و Sheets نیز ادغام شود.

در کنار جنریت کد، بارد می تواند برای بلاک های موجود در بدنه کد توضیح ارائه دهد و همانند یک دستیار در هنگام دیباگ عمل نماید. با وجود اینکه این سرویس هوش مصنوعی از قابلیت بهینه سازی کدهای موجود برخوردار است، اما گوگل توصیه کرده است تا کد خروجی و بهینه شده آن را پیش از استفاده در پروژه خود تست کنید تا کد ناقص نباشد و خروجی غیر منتظره ای را ارائه ندهد.

پشتیبانی Google Bard از کد نویسی

قابلیت های برنامه نویسی گوگل بارد می تواند به خصوص برای تازه کارها، به عنوان یک مرجع کارآمد و ارزشمند مورد استفاده قرار گیرد. این چت بات هوش مصنوعی اکنون می تواند به طور دقیق توضیح دهد که هر قسمت از کد چرا و چگونه خروجی ارائه می دهد و کارکرد آن در بدنه اصلی برنامه چیست.

گوگل در اوایل سال 2023 هوش مصنوعی Bard را برای استفاده عمومی منتشر کرد. با این حال این چت بات برای رسیدن به محبوبیت و سطح توانمندی های ChatGPT راه درازی را در پیش دارد! گوگل به شکلی خستگی ناپذیر در حال ارتقا دادن بارد است و در یکی از جدیدترین اقدامات خود، از مدل زبانی جدید PaLM در آن استفاده کرده است.

پشتیبانی Google Bard از کد نویسی

قابلیت برنامه نویسی که اخیراً به گوگل بارد اضافه شده نشان می دهد که گوگل از توسعه این چت بات هوش مصنوعی عقب ننشسته است و به مرور در حال اضافه کردن ویژگی های جدید به آن است. به خصوص خبر ادغام بارد با دیگر سرویس های گوگل می تواند برای کاربران بی شمار این غول دنیای تکنولوژی جذابیت های زیادی داشته باشد!

منبع: gizmochina