فناوری های هوش مصنوعی هنوز صدر اخبار دنیای تکنولوژی را به خود اختصاص داده اند و به نظر نمی رسد به این زودی ها جایگاه خود را از دست بدهند! این روزها بعید است سری به اخبار تکنولوژی بزنید و با اسم ChatGPT، بینگ چت و گوگل بارد مواجه نشوید! اغراق نیست اگر بگوییم اکثر غول های دنیای فناوری در حال کار کردن بر روی مدل های هوش مصنوعی خود یا اضافه کردن هوش مصنوعی ChatGPT به سرویس های خود هستند!

گوگل بارد در هوم اسکرین گوشی های پیکسل

گوگل یکی از شرکت هایی است که تریلیون ها دلار را خرج هوش مصنوعی کرده است. نتیجه سرمایه گذاری ها و تلاش های گوگل، به چت بات Google Bard منجر شده است که البته بنا بر اذعان مدیران شرکت، هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد. با وجود انتقادات زیادی که نسبت به عملکرد گوگل بارد وجود دارد، این شرکت دوست ندارد تا قافیه را به OpenAI و مایکروسافت ببازد! در همین راستا اخیراً شایعاتی مطرح شده که گوگل قصد دارد تا چت بات بارد را به دستگاه های پیکسل خود اضافه کند. این اقدام می تواند گوگل بارد را در معرض استفاده تعداد بیشتری از کاربران قرار دهد.

اگر چنین خبری صحت داشته باشد، هوش مصنوعی گوگل بارد در قالب یک ویجت به هوم اسکرین گوشی های پیکسل اضافه خواهد شد. همچنین این احتمال وجود دارد که این چت بات به عنوان یک اپلیکیشن مستقل یا حتی به عنوان بخشی از اپلیکیشن Google Search در اختیار کاربران دستگاه های پیکسل قرار گیرد. در حال حاضر گوگل به صورت رسمی هیچ یک از این روش ها را تأیید نکرده است.

گوگل بارد در هوم اسکرین گوشی های پیکسل

با این حال موضوعی که کارشناسان بر سر آن اتفاق نظر دارند این است که گوگل بارد در صورت اضافه شدن به گوشی های پیکسل، فراتر از یک چت بات عمل خواهد کرد و می توان از آن به عنوان یک دستیار برای کنترل کل سیستم بهره برد. در حال حاضر شواهد حاکی از آن است که گوگل بارد صرفاً برای «گوشی های پیکسل» بهینه سازی شده است و در مدل های جدید این گوشی ها از آن استفاده خواهد شد.

این اقدام به گوگل اجازه می دهد تا قابلیت های هوش مصنوعی بارد را در سناریوهای واقعی تست کند. به عبارت دیگر، در دسترس قرار گرفتن گوگل بارد بر روی گوشی، باعث می شود تا این چت بات بیشتر از قبل وارد زندگی روزمره افراد شود و برای مقاصد متنوع تری مورد استفاده قرار گیرد. در این حالت گوگل می تواند با جمع آوری فیدبک از کاربران خود، کارایی فناوری های هوش مصنوعی خود را بسنجد و از جایگاه آنها در حل مسائل روزمره افراد عادی با خبر شود.

گوگل بارد در هوم اسکرین گوشی های پیکسل

البته ذکر این نکته ضروری است که این خبرها بر اساس پیش بینی تحلیل گران و کارشناسان دنیای تکنولوژی شکل گرفته است و ممکن است گوگل در آینده برنامه متفاوتی با آنها داشته باشد. به هر حال گوگل بارد هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و نسخه نهایی آن به صورت عمومی در دسترس قرار نگرفته است. کاربرانی که دوست دارند با این چت بات هوش مصنوعی کار کنند، باید در لیست انتظار گوگل ثبت نام کنند و منتظر بمانند تا نوبتشان فرا برسد!

منبع: gizmochina