گوگل در مراسم I/O سال 2019 از قابلیت جدید Driving Mode برای دستیار صوتی Google Assistant رونمایی کرد. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند از این دستیار صوتی در هنگام رانندگی و استفاده از اپلیکیشن Google Maps نیز بهره ببرند. کاربرانی که در کشور آمریکا زندگی می کنند، از ماه اکتبر 2020 (مهر و آبان 1400) به این قابلیت دسترسی داشته اند. اکنون پس از حدود یک سال، گوگل ویژگی Driving Mode را برای استفاده در سایر کشورها نیز در اختیار کاربران قرار داده است.

حالت Driving دستیار صوتی Google Assistant بالاخره در خارج از آمریکا نیز در دسترس قرار گرفته است

بر روی وب سایت اصلی پشتیبانی گوگل تا پیش از این عنوان شده بود که ویژگی Driving Mode دستیار صوتی Google Assistant فقط با زبان انگلیسی در کشور آمریکا قابل استفاده است و برخی جنبه های این قابلیت در همه زبان ها و کشورها در دسترس نیست. متأسفانه در وب سایت گوگل کشورهایی که در آنها اکنون ویژگی Driving Mode قابل استفاده است، ذکر نشده است. مطابق با گزارش های منتشر شده، این ویژگی برای کاربرانی که در کشور انگلستان زندگی می کنند هم در دسترس قرار گرفته است.

برای اینکه متوجه شوید که آیا امکان استفاده از Driving Mode را دارید یا خیر، ابتدا اپلیکیشن Google Maps را بر روی گوشی خود باز کنید و سپس مسیر زیر را در این اپلیکیشن طی نمایید:

Settings -> Navigation Settings -> Google Assistant settings

اگر جزء آن دسته از کاربران خوش شانسی باشید که ویژگی Assistant Driving Mode برایتان فعال شده است، در بخش Google Assistant settings یک پنل جدید برای این ویژگی مشاهده خواهید کرد. اگر شما هنوز صفحه قبلی و بدون تغییر تنظیمات Assistant را در این بخش مشاهده می کنید، به معنای این است که این ویژگی هنوز برای شما فعال نشده و برای استفاده از آن باید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانید.

لازم به ذکر است که برای کار با ویژگی Assistant Driving Mode نیازی به استفاده از گوشی های بالارده و گران قیمت ندارید. این ویژگی بر روی گوشی هایی که به سیستم عامل اندروید 9.0 یا بالاتر مجهزند، قابل استفاده است. همچنین برای بهره مندی از این ویژگی گوشی موبایل شما باید از حداقل 4 گیگابایت حافظه رم برخوردار باشد. اگر حالت Driving Mode برای شما فعال باشد، می توانید در حین رانندگی از طریق فرمان های صوتی به ارسال پیام بپردازید، با مخاطب مورد نظر خود تماس تلفنی بگیرید یا میزان صدای موسیقی در حال پخش را کنترل کنید. در این حالت نیازی به خارج شدن از Google Maps ندارید و مسیری که بر روی نقشه برای شما نشان داده شده، بر هم نمی خورد. 

گوگل اسیستنت به عنوان یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین دستیارهای صوتی شناخته می شود و به طور گسترده در میان کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این دستیار صوتی می توانید بدون نیاز به در دست گرفتن گوشی، کارهای مورد نظر خود را با صدور فرمان های صوتی با آن انجام دهید. حال گوگل با ارائه ویژگی Driving Mode در صدد ارتقای کاربردهای این دستیار صوتی در هنگام رانندگی برآمده است. توجه داشته باشید که این ویژگی در ایران قابل استفاده نیست.

منبع: androidcentral