دستیار صوتی Google Assistant به زودی این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند از طریق فرمان صوتی گوشی اندرویدی خود را خاموش کنند. به این موضوع در نسخه بتای اپلیکیشن Google Search اشاره شده است. به این ترتیب به نظر می رسد که شایعاتی که پیش از این در رابطه با اندروید 12 در این زمینه منتشر شده بود، بی اساس نبوده است! این شایعات به این موضوع اشاره می کردند که گوگل با عرضه اندروید 12، روش جدیدی برای خاموش کردن گوشی های هوشمند را معرفی خواهد کرد.

Google Assistant به زودی قادر به خاموش کردن گوشی اندرویدی شما خواهد بود

عکس بالا یک اسکرین شات از نسخه بتای آپدیت جدید اپلیکیشن Google Search است. همین طور که در این عکس مشاهده می کنید، گوگل توضیح داده است که اکنون روش جدیدی برای دسترسی به دستیار صوتی Assistant بر روی گوشی های اندرویدی ایجاد شده است. اکنون کاربران می توانند با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور گوشی به Google Assistant دسترسی پیدا کنند. همچنین گوگل دو روش جدید برای خاموش کردن گوشی در اختیار کاربران قرار داده است. اولین روش این است که به منوی پاور بروید و دکمه های Power و Volume up (زیاد کردن صدا) را فشار دهید. روش دوم اما جذاب تر و فوق العاده آسان تر است! تنها کافی است تا گوگل اسیستنت را باز کنید و جمله "Power off" را بگویید!

در حال حاضر مشخص نیست که این ویژگی جدید به طور اختصاصی بر روی اندروید 12 قابل استفاده است یا برای استفاده بر روی نسخه های قدیمی تر اندروید هم در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین این موضوع مشخص نیست که تنظیمات جدید پاور فقط مختص گوشی های Google Pixel است یا تمامی گوشی های اندرویدی می توانند از آن بهره ببرند.

علاوه بر دو روش جدیدی که در بالا به آنها اشاره کردیم، گوگل در حال کردن بر روی اضافه کردن یک دکمه جدید در منوی تنظیمات سریع (quick settings) است که دسترسی به منوی پاور را سریع تر از قبل کند. این دکمه جدید در اولین نسخه بتای اندروید 12 وجود ندارد، اما به نظر می رسد که گوگل از آن در نسخه های دوم یا سوم بتای این سیستم عامل رونمایی خواهد کرد.

چیزی که مشخص است، این است که گوگل برای دستیار صوتی محبوب خود برنامه های ویژه ای دارد و روز به روز در حال اضافه کردن ویژگی های جدید به آن است. این دستیار صوتی که بر روی انواع گوشی ها و تبلت های اندرویدی، نمایشگرهای هوشمند، اسپیکرهای هوشمند و دیگر دستگاه های دیجیتال مورد استفاده قرار گرفته است، امکان کنترل دستگاه از طریق فرمان های صوتی را به شما می دهد. اضافه شدن ویژگی های جدید به گوگل اسیستنت تا به آنجا ادامه یافته که اکنون کاربران می توانند با استفاده از آن دستگاه خود را خاموش کنند! در واقع تکنولوژی به کار رفته در این دستیار صوتی قادر به اعمال تنظیمات در منوی پاور دستگاه است. همان طور که اشاره شد، برای خاموش کردن دستگاه از طریق این دستیار صوتی تنها کافی است تا عبارت "Power off" را بگویید. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که احتمالاً برای بهره بردن از این ویژگی هیجان انگیز، باید تا ارائه آپدیت نهایی اندروید 12 منتظر بمانید.

منبع: androidcentral