آن دسته از افرادی که در طول شبانه روز مدت زمان زیادی از کیبورد استفاده می کنند امکان این که کلیدهای کیبورد با خرابی و یا دیگر مشکلات روبرو شوند زیاد خواهد بود! کلیدهای مکانیکی برای این دسته از افراد بهترین گزینه بوده تا با سپردن کیبورد به فرد متخصص بتوانند کلیدهای خراب شده را دوباره بازسازی کنند. در ضمن کیبوردهایی در بازار تولید شده اند تا به کاربرانی که دانش خاصی ندارند نیز این امکان را بدهد تا هنگام خرابی بدون چالش خاصی اقدام به تعویض کلیدها با کم ترین هزینه کنند! با این قابلیت دیگر نیاز به صرف هزینه اضافی به منظور تهیه کیبورد جدید نبوده و تنها با جایگزین کردن سوئیچ های جدید با سوئیچ های قدیم می توانید مشکل خود را به آسانی رفع کنید! از نمونه کیبوردهایی که از این قابلیت برخوردار هستند می توان به مدل GMMK-Compact اشاره کرد که توسط شرکت Glorious طراحی و ساخته شده است. این مدل کیبورد علاوه بر امکان تعویض آسان سوئیچ از دیگر قابلیت هایی همچون نورپردازی RGB، 61 کلید باکیفیت از نوع ABS با تزریق دوگانه، قابلیت Anti Ghosting، ابعاد جمع و جور، طول مناسب کابل، قابلیت سازگاری با اکثر سیستم عامل ها و ... برخوردار است. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد مکانیکی GMMK-Compact گلوریس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بکارگیری سوئیچ های متعدد با کیبورد مکانیکی Glorious GMMK-Compact

ابعاد جمع و جور کیبورد Golrious GMMK-Compact!

ابعاد جمع و جور و طراحی ارگونومیک از ویژگی هایی است که شرکت گلوریس در ساخت کیبورد مکانیکی GMMK-Compact استفاده کرده است. ابعاد جمع و جور این مدل کیبورد فضای زیادی از میز شما اشغال نکرده و با توجه به وزن مناسبی که در اختیار دارد از حمل و نقل آسانی نیز بهره می برد. در واقع با توجه به ابعاد کوچک این کیبورد کاربر برای حمل نیز کار سختی پیش رو نداشته و با قرار دادن آن درون کوله پشتی نیز می تواند از راحتی حمل بهره مند شود. نورپردازی RGB به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده و زیبایی کیبورد را چندین برابر کرده است. کلید هایی که در ساخت این کیبورد استفاده شده از فاصله استانداردی برخوردار بوده و با توجه به جنس باکیفیتی که در اختیار دارند می توانند در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی داشته باشد. نرخ گزارش دهی این مدل کیبورد نیز برابر با 1000 هرتز بوده تا هنگام استفاده با مشکلاتی همچون تاخیر در ارسال و یا لگ مواجه نشوید. نورپردازی حرفه ای نیز از دیگر ویژگی های استفاده شده در طراحی این مدل کیبورد محسوب می شود که در زیر تمامی کلیدهای کیبورد قرار داده است. در ضمن این مدل از کیبورد دارای یک تکیه گاه مخصوص مچ دست نیز بوده و با توجه به طراحی استانداردی که در اختیار دارد می تواند فشار وارد بر مچ ها را تا حد زیادی کاهش دهد تا کاربر ساعت های زیادی مشغول استفاده از این کیبورد باشد.

ابعاد جمع و جور کیبورد Golrious GMMK-Compact!

کلیدهای آنتی گوستینگ و نورپردازی RGB

فناوری Anti-Ghosting از قابلیت های مثبت کیبورد مکانیکی GMMK-Compact گلوریس محسوب شده که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از نیاز به فشار دادن چند دکمه که در بعضی از بازی مورد استفاده قرار می گیرد بی نیاز شوید. طراحان این کیبورد کوچک به منظور مسلط کردن کاربر از قابلیت آنتی گوستینگ در تمامی کلیدهای تعبیه شده استفاده کرده که قادر هستند حتی در شرایط سخت گیمینگ نیز بدون کوچک ترین تداخل عملکرد سریعی را برای کاربر به ارمغان بیاورند! شرکت گلوریس به منظور زیباسازی هر چه بیشتر نیز در ساخت کیبورد مکانیکی GMMK-Compact از نورپردازی حرفه ای RGB استفاده کرده است. نورپردازی اضافه شده به این مدل از کیبورد در زیر تمامی دکمه های آن قابل مشاهده است. این قابلیت علاوه بر زیباسازی سیستم گیمینگ، به شما این امکان را خواهد تا هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی تجربه کرده باشید! طراحان این مدل کیبورد به منظور دسترسی آسان و راحت به کنترل کردن صدای سیستم کاربر از 1 دکمه اختصاصی به منظور قطع کامل صدا و 2 کلید دیگر به منظور کاهش و افزایش میزان صدا استفاده کرده است. با استفاده از دکمه قطع صدا می توانید اقدام به قطع کامل صدا کنید! از دیگر کلیدهای میان بر استفاده شده در کیبورد مکانیکی GMMK-Compact می توان به کلیدهای کنترل مالتی مدیا اشاره کرد. Glorious به منظور کنترل مالتی مدیا از 4 کلید جداگانه استفاده کرده تا کاربر با هیچ چالشی روبرو نشود! با استفاده از این کلید ها نیز قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن کنید!

بکارگیری سوئیچ های متعدد با کیبورد مکانیکی Glorious GMMK-Compact

قابلیت تعویض آسان سوئیچ و قابلیت سازگاری با انواع سیستم عامل ها!

از ویژگی های اختصاصی که شرکت گلوریس در طراحی و ساخت کیبورد مکانیکی GMMK-Compact مورد استفاده قرار داده می توان به قابلیت تعویض آسان سوئیچ ها اشاره کرد! این ویژگی به کاربر این امکان را خواهد داد تا هنگام از کار افتادگی سوئیچ های کیبورد اقدام به تعویض آسان آن ها کرده و از تهیه کیبورد جدید بی نیاز شوید. این ویژگی به دلیل ماژولار بودن کیبورد به وجود آمده است! طبق اعلام وبسایت شرکت گلوریس سوئیچ های قابل پشتیبانی کیبورد مکانیکی GMMK-Compact از نوع MX بوده و با نصب این نوع سوئیچ های می توانید از کلیدهای کیبورد استفاده کنید! لازم به ذکر است که کاربر ملزم به استفاده فقط از سوئیچ های MX نبوده و می تواند از دیگر سوئیچ های طراحی شده نیز استفاده کند. از سوئیچ های قابل پشتیبانی می توان به سوئچ های Cherry، Kailh و Gateron اشاره کرد. طراحان کیبورد مکانیکی GMMK-Compact به منظور ایجاد میانبر برای استفاده راحت تر از کیبورد هنگام انجام بازی های ویدئویی از کلیدهای ماکرو استفاده کرده اند. این کلیدها با توجه به امکان برنامه ریزی که در اختیار دارند به کاربر این امکان را می دهد تا عملکرد هر یک از کلیدها در صورت نیاز اقدام به فراخوانی هر یک از آن ها در سریع ترین زمان ممکن کند. برای دست یابی به این ویژگی نیز می توانید از طریق نرم افزار اختصاصی که در وبسایت شرکت گلوریس وجود دارد اقدام کنید! در ضمن گلوریس به منظور برقراری ارتباط این مدل کیبورد با انواع سیستم عامل ها از پورت USB استفاده کرده است. پورت استفاده شده از طولی برابر با 1.8 متر برخوردار بوده تا آزادی عمل بیشتری به کاربر بدهد!

منبع: gloriousgaming