گوشی شیائومی Mi 11 سال گذشته در چین عرضه شد و توانست به محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران دست یابد. اما تا این لحظه که در حال نگارش این مطلب هستیم (فوریه سال 2021)، این گوشی موبایل در بسیاری از کشورها دردسترس نیست و به طور جهانی و گسترده توزیع نشده است. اما اخباری رسیده که گویا گوشی شیائومی Mi 11 به زودی در بازارهای جهانی نیز قابل تهیه خواهد بود. این خبر از جهتی هیجان انگیز است که این گوشی از قابلیت ها و امکانات فوق العاده ای برخوردار است و در عین حال قیمتی کمتر از پرچم دار سامسونگ، یعنی Galaxy S21 خواهد داشت!

گوشی شیائومی می 11 با تراشه اسنپ دراگون 888، دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمتی ارزان تر از گلکسی S21 به صورت جهانی عرضه می شود

شیائومی Mi 11 به صورت جهانی عرضه می شود؛ این خبر تهدیدی برای گلکسی S21 خواهد بود!

مطابق با اعلام شیائومی، گوشی Mi 11 دارای صفحه نمایش 6.81 اینچی از نوع AMOLED است و تصاویری با وضوح QHD+ و Refresh Rate (نرخ تازه سازی) 120 هرتز را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین با خرید این گوشی می توانید از جدیدترین و قدرتمندترین تراشه کوالکوم، یعنی اسنپ دراگون 888، بهره مند شوید! سایر مشخصات این گوشی شامل حافظه رم با ظرفیت 8 گیگابایت و حافظه داخلی با ظرفیت های 128 و 256 گیگابایت می شود.

شیائومی Mi 11 به صورت جهانی عرضه می شود؛ این خبر تهدیدی برای گلکسی S21 خواهد بود!

برای علاقه مندان به عکاسی و فیلمبرداری نیز باید این مژده را بدهیم که گوشی شیائومی می 11 به دوربین سه گانه شامل دوربین اصلی قدرتمند 108 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 13 مگاپیکسلی و دوربین تله ماکرو 5 مگاپیکسلی مجهز است. همچنین در این گوشی موبایل شیائومی از باتری 4600 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که با توان 55 وات از طریق کابل و توان 50 وات به صورت وایرلس شارژ می شود. اسپیکرهای گوشی شیائومی می 11 هم از نوع استریو و ساخت کمپانی مشهور هارمن کاردن هستند. لازم به ذکر است که دوربین جلو (سلفی) این گوشی نیز از کیفیت 20 مگاپیکسل بهره می برد.

در رابطه با نرم افزار و رابط کاربری گوشی شیائومی می 11 باید به این نکته اشاره کنیم که در این گوشی از سیستم عامل اندروید 10 با رابط کاربری MIUI 12 استفاده شده است. البته شیائومی در نظر دارد تا به زودی رابط کاربری MIUI 12.5 را برای این گوشی عرضه کند. 
همان طور که مشاهده می کنید، از لحاظ مشخصات سخت افزاری، صفحه نمایش و دوربین، گوشی شیائومی می 11 کاملاً توان رقابت با گلکسی S21 را دارد! حتی در این گوشی از باتری قوی تر و صفحه نمایش بزرگتری نیز استفاده شده و از این بابت می توان آن را جلوتر از اس 21 دانست. با این وجود، کمپانی چینی شیائومی قصد دارد تا گوشی می 11 را با قیمتی کمتر از گلکسی S21 در بازارهای جهانی عرضه کند. از این جهت می توان شیائومی می 11 را تهدیدی جدی برای گلکسی S21 دانست و ممکن است این گوشی جایگاه اس 21 را در بازارهای جهانی تصاحب کند! به هر حال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که سرنوشت شیائومی می 11 در بازارهای جهانی چگونه خواهد بود و شاهد فروش بیشتر یک گوشی اندرویدی به جز پرچم دار سامسونگ در سال 2021 خواهیم بود یا خیر!

منبع: wccftech