از لوازم جانبی ضروری سیستم گیمینگ می توان به مانیتور اشاره کرد. مانیتورهای زیادی در بازار وجود دارند که با هدف و قابلیت های خاص طراحی شده اند. اما در این میان مانیتورهای حرفه ای و رده بالایی نیز وجود دارند که از ویژگی های به مراتب پیشرفته تری برخوردار هستند تا قادر باشند محتوای مد نظر کاربر را با بالاترین کیفیت به نمایش دربیاورند. این نوع مانیتورها نیز به منظور انجام بازی های ویدئویی و استفاده ادیتورهای حرفه ای طراحی و عرضه بازارهای جهانی می شوند. در میان مانیتورهای حرفه ای قصد معرفی و بررسی مانیتور گیمینگ M27Q X را داریم که توسط شرکت گیگابایت طراحی و تولید شده است. از ویژگی های برتر و منحصر به فرد این مدل مانیتور می توان به سازگاری با سوئیچ KVM اشاره کرد. این ویژگی برای نخستین بار بر روی یک مانیتور اضافه شده که به کاربر این امکان را می دهد تا موس/کیبورد و مانیتور خود را به دو سیستم کامپیوتری متصل کرده و از طریق یک سوئیچ جابجا کند! پنل فوق سریع SS IPS نیز از ویژگی های برتر M27Q X محسوب شده تا برای انجام بازی های ویدئویی بهترین و برترین گزینه باشد! نرخ پاسخگویی 1 میلی ثانیه ای، فناوری های کاربردی به همراه برخورداری از HBR3 و HDR400 از دیگر قابلیت های مهم این مدل مانیتور محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ M27Q X گیگابایت خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

معرفی مانیتور گیمینگ گیگابایت M27Q X

فناوری های کاربردی و و ویژگی های مخصوص گیم!

شرکت گیگابایت در ساخت مانیتور گیمینگ M27Q X از فناوری های کاربردی نیز بهره برده تا کاربر بدون نگرانی بابت خستگی و یا آسیب های چشمی قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های موجود در این مدل از مانیتور گیمینگ گیگابایت شامل Low Blue Light، Flicker-Free و Clear Sound می شود.

Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!

Flicker-Free: از فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

طراحان شرکت گیگابایت به منظور غرق کردن کاربران در گیم پلی بازی و برخورداری از لذت انجام بازی های ویدئویی در ساخت مانیتور گیمینگ M27Q X از ویژگی های که مخصوص گیمینگ می باشد استفاده کرده اند! ویژگی های استفاده شده نیز شامل OSD Sidekick، Crosshair، Black Equalizer، Aim Stabilizer، Counter، Alignment، Dashboard و Auto Update می شود.

Aim Stabilizer: این قابلیت با کاهش دادن تاری حرکت موجب به وجود آمدن وضوح بیشتر شده تا هنگام انجام بازی های شوتر بتوانید هدف گیری آسان را تجربه کنید!

Counter: این ویژگی نیز به منظور محاسبه راحت تر زمان اضافه شده است!

Dashboard: ویژگی Dashboard نیز جهت مشاهده اطلاعات سخت افزاری همانند ولتاژ سی پی یو، دما و ... اضافه شده است!

OSD Sidekick: این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا تنظیمات گیمینگ و دیگر تنظیمات صفحه نمایش را از طریق ماوس و یا کیبورد خود به راحتی و با چند کلیک انجام دهید.

Crosshair: گیگابایت این ویژگی را جهت شخصی سازی هدف گیری اضافه کرده تا با تنظیم هدف گیری بتوانید در بازی های شوتر عملکردی با مراتب سریع تر و بادقت تری داشته باشید!

Black eQualizer: این ویژگی جهت به نمایش درآوردن تصاویر تیره با بالاترین وضوح و بدون تاثیر گذاشتن به مناطق روشن تصویر اضافه شده است. این ویژگی به گیمرهای این امکان را خواهد داد تا بتوانند دشمنان و رقبای خود را به آسانی شناسایی کنند! Black Equalizer در هنگام تماشای تصویر و فیلم نیز می تواند با روشن کردن مناطق تیره حس و تجربه جدید را برای شما به وجود بیاورد!

معرفی مانیتور گیمینگ گیگابایت M27Q X

پنل فوق سریع و پل های ارتباطی!

شرکت گیگابایت به منظور برقراری ارتباط مانیتور گیمینگ M27Q X از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور شرکت Gigabyte استفاده شده شامل یک عدد پورت DisplayPort 1.4، دو عدد پورت HDMI 2.0، دو عدد پورت USB Type-C، دو عدد پورت USB 3.0 (Downstream)، یک عدد پورت USB 3.0 (Upstream) و یک عدد جک Earphone می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با توجه به بهره مندی از جک Earphone این امکان را خواهید داشت تا صدای ایجاد شده در سیستم را مستقیم از مانیتور به دست آورید! با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. از دیگر ویژگی های این پورت نیز می توان به قابلیت HBR3 (High Bright Rate 3) اشاره کرد که باعث می شود رنگ های مانیتور با بالاترین کیفیت پخش شوند! مانیتور گیمینگ M27Q X دارای نور پس زمینه  Edgeبوده که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر دارد. از دیگر ویژگی های مهم این مدل مانیتور نیز می توان به پنل 27 اینچی فوق سریع از نوع SS IPS اشاره کرد. این نوع پنل باعث می شود تا مانیتور تصاویر دریافتی از کنسول های بازی و یا کامیپوتر را با بالاترین میزان گرافیکی به نمایش دربیاورد! نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور نیز محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید.

معرفی مانیتور گیمینگ گیگابایت M27Q X

گیگابایت به لطف استفاده از پنل SS IPS توانسته میزان کنتراست مانیتور را به 1000:1 رسانده تا قادر باشد نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش دهد! این مانیتور با توجه به بهره مندی از رزولوشن QHD (2560x1440) می تواند شما را در دنیای بازی غرق کند! مانیتور گیمینگ M27Q X با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 240 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! از ویژگی های مهم دیگر این مدل مانیتور می توان به زمان پاسخ گویی 1 میلی ثانیه ای اشاره کرد. زمان پاسخ گویی مناسب 1 میلی ثانیه ای که این مدل مانیتور در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا اطلاعات روی صفحه نمایش را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178درجه ای اشاره کرد. زاویه دید شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! روشنایی 350 cd/m2 نیز از دیگر ویژگی های مثبت این مدل مانیتور بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد و یا حتی زیاد بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که مانیتور گیمینگ M27Q X گیگابایت از قابلیت به نمایش درآوردن طیف رنگی 92 درصدی DCI P3 و 140 درصدی sRGB، امکان تغییر ارتفاع تا 130 میلی متر و تنظیم شیب از -5 درجه تا +20 درجه اشاره کرد!

منبع: gigabyte