شرکت سخت افزاری گیگابایت را می توان یکی از برترین و محبوب ترین شرکت ها در دنیا محسوب کرد که مشغول تولید انواع مختلف سخت افزار جهت استفاده در سیستم های کامپیوتری است! این شرکت با تولید انبوه سخت افزارهای باکیفیت و رده بالایی همچون کارت گرافیک، مانیتور، کیس، پاور و لپ تاپ توانسته نبض بازار را در دست بگیرد. در ضمن گیگابایت علاوه بر تولید سخت افزارهای ذکر شده مشغول تولید انواع مختلف مادربرد نیز است تا کاربرانی که قصد جمع آوری سیستم را دارند بتوانند با استفاده از آن سیستم مد نظر خود را اسمبل کنند! GA A320M-S2H از نمونه مادربردهای تولید شرکت GIGABYTE بوده که می تواند برای استفاده در سیستم های خانگی و یا حتی کسب و کارهای کوچک بهترین و مناسب ترین گزینه باشد! از پردازنده های نسل هفتم شرکت ای ام دی پشتیبانی کرده و با توجه به فرم فاکتور mATX می تواند بر روی اکثر کیس ها نصب شود! برای حافظه رم نیز از دو اسلات DDR4 با قابلیت پشتیبانی از ظرفیت 64 گیگابایتی (حداکثر) را در اختیار دارد. از ویژگی های مثبت دیگر استفاده شده در GA A320M-S2H می توان به رابط PCI-E Gen3 x4 اشاره کرد که موجب می شود تا کاربر برای نصب حافظه هایی که مبتنی بر NVMe دست پیدا کرده و در نتیجه عمل ذخیره سازی به صورت قدرتمند و در کوتاه ترین زمان قابل دسترس خواهد بود. پورت های متعدد، سیستم صوتی، شبکه پرسرعت و سیستم خنک کنندگی نیز از دیگر ویژگی های مهم و مثبت این مدل از مادربرد شرکت گیگابایت محسوب می شود! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مادربرد گیگابایت مدل GA A320M-S2H خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

معرفی تخصصی مادربرد گیگابایت GA A320M-S2H

قابلیت پشتیبانی از پردازنده های رایزن!

از ویژگی های استفاده شده در مادربرد GA A320M-S2H می توان به برخورداری از 2 اسلات رم از نوع DIMM اشاره کرد. اسلات های موجود در این مادربرد قابلیت پشتیبانی از حافظه های DDR4 با ظرفیت حداکثر 64 گیگابایت را داشته و دارای پیکربندی حافظه 2 کاناله است. شبکه استفاده شده در این مدل مادربرد نیز از نوع GbE ساخت شرکت Realtek بوده و این مادربرد عملکردی پایدار و ایمن در قالب شبکه های پرسرعت از خود نشان داده و امکان انجام بازی های گروهی با کیفیتی عالی را در اختیار شما قرار خواهد داد. در ضمن با توجه به اینکه مادربرد GA A320M-S2H گیگابایت با فرم فاکتور mATX عرضه شده، مشکلی برای نصب آن بر روی انواع کیس نخواهید داشت. شرکت GIGABYTE در این مادربرد از چیپست A320 شرکت AMD بهره برده که دارای یک سوکت پردازنده از نوع AM4 است. پردازنده های قابل پشتیبانی این مدل مادربرد نیز شامل AMD 7000 Series, 5000 G-Series, 4000 G-Series, 3rd Gen Ryzen, 2nd Gen Series, 1st Gen Ryzen, 2nd Gen Ryzen … می شود. این ویژگی باعث می شود تا این مدل مادربرد تبدیل به مناسب ترین و بهترین مدل برای استفاده کاربری های معمولی و حتی حرفه ای شود!

معرفی تخصصی مادربرد گیگابایت GA A320M-S2H

از دیگر ویژگی ها و قابلیت های مهم این مدل مادربرد گیگابایت می توان به چیپست صدای آن اشاره کرد. مادربرد مادربرد GA A320M-S2H دارای کارت صدا Realtek Audio Codec بوده که با توجه به قابلیت پشتیبانی از فناوری صدای 2، 4، 5.1 و 7.1 کاناله می تواند صدایی شفاف، طبیعی، قدرتمند و بدون نویز را به ارمغان می آورد. شما می توانید این مادربرد را از طریق سه عدد جک صدا موجود بر روی بدنه آن به انواع هدست و اسپیکرهای قدرتمند متصل کنید. شرکت GIGABYTE جهت ارتباط و متصل شدن انواع مانیتور، ماوس، کیبورد و ... به سیستم کاربر از پورت ها و هدرهای متنوعی در ساخت مادربرد GA A320M-S2H استفاده کرده است. پورت ها تعبیه شده در این مدل از مادربرد شامل یک عدد پورت HDMI، یک عدد پورت DVI-D، یک عدد پورت D-Sb، دو عدد پورت PS/2، چهار عدد پورت USB 3.1 Gen 1، دو عدد پورت USB 2.0/1.1 و یک عدد پورت RJ-45 می شود. با برخورداری از پورت های تعبیه شده می توان گفت که شما برای ارتباط با لوازم جانبی کامپیوتر با هیچ چالشی روبرو نخواهید شد. رزولوشن 4K نقطه عطفی در ارائه محتوای با کیفیت بالا است که تقریباً از 4000 پیکسل در محور افقی استفاده می کند و بیش از چهار برابر تراکم پیکسل نسبت به کیفیت HD برخوردار است.  مادربردهای گیگابایت از جمله مادربرد GA A320M-S2H با توجه به برخورداری از گرافیک یکپارچه AMD Radeon به وسیله پورت HDMI، قادر هستند رزولوشن 4K را به ارمغان بیاورند. کانکتورها و هدرهای تعبیه شده بر روی این مادربرد نیز شامل یک عدد کانکتور 24 پین ATX Main Power، یک عدد کانکتور 8 پین ATX 12V Power، یک عدد کانکتور M.2 Socket 3، چهار عدد کانکتور SATA 6Gb/s، یک عدد هدر CPU fan، یک عدد هدر System fan، یک عدد هدر Front Panel، یک عدد هدر Front Panel Audio، یک عدد هدر خروجی S/PDIF، یک عدد هدر USB 3.1 Gen 1، دو عدد هدر USB 2.0/1.1، یک عدد هدر TPM (Trusted Platform Module، یک عدد هدر Speaker، یک عدد هدر Chassis Intrusion به همراه یک عدد Clear CMOS Jumper می شود.

معرفی تخصصی مادربرد گیگابایت GA A320M-S2H

سیستم دفع حرارت و نرم افزارهای اختصاصی!

شرکت گیگابایت در طراحی و ساخت مادربرد GA A320M-S2H جهت ایجاد تعادل بین عملکرد بهینه سیستم های گیمینگ و قابلیت های کولینگ از Smart Fan 5 بهره برده است! Smart Fan 5 این امکان را به کاربر می دهد تا قادر باشد دمای مناطق مختلف برد اصلی را در اختیار داشته باشد! فراهم کردن امکان استفاده به صورت منعطف سیستم های خنک سازی مایع و فن های خنک کننده هوایی که به لطف بهره مندی از کانکتورهای Hybrid میسر شده نیز از دیگر ویژگی های Smart Fan 5 محسوب می شود. لازم به ذکر است که شرکت گیگابایت به منظور کنترل این قابلیت از نرم افزار اختصاصی (Smart Fan 5) استفاده کرده تا کاربر تنظیمات مربوط به فن های خنک کننده را بر حسب نیاز خود بهینه سازی کند. از دیگر نرم افزارهایی که به منظور دسترسی به تنظیمات کلی مادربرد و دیگر محصولات تولیدی شرکت گیگابایت طراحی شده نیز می توان به نرم افزار GIGABYTE APP Center، EasyTune، 3D OSD، XSplit GameCaster + Broadcaster و TriDef SmartCam می شود!

GIGABYTE APP Center: این نرم افزار به شما امکان دسترسی آسان به انبوهی از برنامه های گیگابایت را می دهد تا حداکثر استفاده را از مادربرد گیگابایت ببرید. این نرم افزار همچنین با استفاده از یک رابط کاربری ساده و یکپارچه برخوردار بوده تا به شما این امکان را بدهد که به راحتی همه برنامه های گیگابایت نصب شده بر روی سیستم خود را راه اندازی کرده و حتی به روز رسانی های مرتبط را به صورت آنلاین بررسی کنید و آخرین برنامه ها، درایورها و بایوس را دانلود کنید.

EasyTune: این نرم افزار نیز یک رابط کاربری ساده و آسان بوده که به منظور تنظیم دقیق سیستم، ساعت، ولتاژ سیستم و یا حافظه را در محیط ویندوز تنظیم کنند. از دیگر ویژگی های این نرم افزار نیز می توان به قابلیت  Smart Quick Boost اشاره کرد. این قابلیت تنها با یک کلیک، سیستم شما به طور خودکار اورکلاک کرده تا در مواقعی که نیاز به اورکلاک دارید، شرایط را برای شما فراهم خواهد کرد.

3D OSD: به طور خودکار اطلاعات سیستم شما را در طول بازی شناسایی کرده و پس از نمایش به شما این امکان را می دهد که به راحتی اطلاعات سیستم خود را بدون انجام حرکات اضافه دریافت کنید!

منبع: gigabyte