شرکت گیگابایت از نام آشناترین ها بوده و با توجه به تولید محصولات رده بالا جزو برترین شرکت های تولیدی لپ تاپ در دنیا محسوب می شود. در این مقاله با معرفی و بررسی یکی از بهترین و برترین لپ تاپ های شرکت گیگابایت که با عنوان لپ تاپ گیمینگ G5 MD عرضه شده است در کنار شما خواهیم بود. این مدل لپ تاپ با هدف انجام پروژه های سنگین و کارهای حرفه ای طراحی و ساخته شده است. پس اگر قصد تهیه لپ تاپی را دارید تا با استفاده از آن اقدام به انجام بازی های ویدئویی و یا کارهای مهندسی کنید، این مدل لپ تاپ می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای شما باشد! قیمت مقرون به صرفه این لپ تاپ نیز یکی از مهم ترین ویژگی های آن محسوب می شود.  شرکت گیگابایت در ساخت لپ تاپ گیمینگ G5 MD از سخت افزارهای قدرتمند و امکانات زیادی استفاده کرده است. از نمونه سخت افزارها و امکانات استفاده شده در این مدل لپ تاپ می توان به پردازنده مرکزی Core i5-11400H شرکت اینتل، پردازنده گرافیکی GeFerce RTX 3060 Ti شرکت NVIDIA، رم 8 گیگابایتی از نوع DDR4، حافظه 512 گیگابایتی از نوع SSD، نمایشگر 15.6 اینچی، پورت های متعدد، دوربین باکیفیت، باتری قدرتمند و ... اشاره کرد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر لپ تاپ گیمینگ G5 MD گیگابایت خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

لپ تاپ گیمینگ G5 MD، از باصرفه ترین و بهترین های گیگابایت!

طراحی و ساخت لپ تاپ گیمینگ gigabyte g5 md!

شرکت Gigabyte در ساخت لپ تاپ گیمینگ G5 MD از طراحی شیک بهره برده است. از ویژگی های طراحی این مدل لپ تاپ می توان به ضخامت کم اشاره کرد که نسبت به دیگر لپ تاپ های موجود در بازار از ضخامت مناسب تری برخوردار است. شرکت گیگابایت جهت خروج حرارت و گرمای ایجاد شده توسط قطعات داخلی نیز از حفره های متعددی در پشت و کناره های لپ تاپ استفاده کرده است. ابعاد مناسب 361x258x31.8 میلی متری و وزن 2.03 کیلوگرمی نیز از دیگر ویژگی های طراحی شده لپ تاپ گیمینگ G5 MD محسوب می شود. ابعاد مناسب فضای زیادی از میز شما اشغال نکرده و با توجه به وزن مناسب نیز می توانید از حمل و نقل آسان بهره مند شوید. شرکت گیگابایت در کناره های لپ تاپ نیز پورت های متنوع و متعددی طراحی کرده تا کاربر برای برقراری ارتباط با دیگر دستگاه های دیجیتال با هیچ چالشی مواجه نشود. صفحه نمایش 15.6 اینچی به همراه وب کم که در قسمت بالایی آن تعبیه شده را می توان از دیگر ویژگی های طراحی شده این مدل از لپ تاپ محسوب کرد. در ضمن جهت به وجود آوردن حس خوشایند تایپ از صفحه کلید باکیفیت استفاده کرده است. لازم به ذکر است که Gigabyte در زیر صفحه کلیدهای تعبیه شده نیز از نور پس زمینه استفاده کرده تا کاربر در محیط های تاریک نیز از قابلیت تایپ کردن برخوردار شود.

طراحی و ساخت لپ تاپ گیمینگ gigabyte g5 md!

پردازنده های قدرتمند لپ تاپ گیمینگ گیگابایت مدل g5 md

شرکت گیگابایت به منظور قدرتمند کردن لپ تاپ گیمینگ G5 MD از پردازنده های پرقدرت استفاده کرده است. سخت افزارهای قدرتمند به شما این امکان را می دهند تا برای اجرای بازی ها و کارهای سنگین همچون استریم کردن و ... با هیچ چالشی روبرو نشوید. از نمونه سخت افزارهای تعبیه شده در این مدل لپ تاپ می توان به پردازنده مرکزی اشاره کرد. پردازنده مرکزی استفاده شده در این لپ تاپ از نوع Core i5-11400H بوده که توسط شرکت اینتل طراحی و تولید شده است! از مشخصات پردازنده مرکزی لپ تاپ گیمینگ G5 MD می توان به 6 هسته، 12 رشته و فرکانس بوست 4.5 گیگاهرتز اشاره کرد. پردازنده مرکزی استفاده شده در این مدل لپ تاپ با توجه به قدرت بسیار بالایی که در اختیار دارد قادر است اجرای تمامی برنامه ها و بازی های سنگین روز را بدون هیچ مشکلی برای شما به ارمغان بیاورد! پردازنده گرافیکی را می توان از دیگر سخت افزارهای مهم و مثبت این مدل لپ تاپ Core i5 محسوب کرد. پردزانده گرافیکی استفاده شده از نوع GeForce RTX 3050 Ti بوده که توسط شرکت نام آشنای NVIDIA طراحی و تولید شده است! کارت گرافیک استفاده شده در این مدل لپ تاپ با توجه به حافظه اختصاصی 4 گیگابایتی به همراه فرکانس 1485 مگاهرتزی که در اختیار دارد می تواند بازی های سنگین و به روز را با بهترین کیفیت و بالاترین تنظیمات گرافیکی برای شما اجرا کند.

پردازنده های قدرتمند لپ تاپ گیمینگ گیگابایت مدل g5 md

نمایشگر 15.6 اینچی و کیبورد مناسب لپتاپ گیمینگ لاجیتک g5 md

صفحه نمایش یکی از موارد مثبت لپ تاپ گیمینگ G5 MD محسوب کرد. صفحه نمایش تعبیه شده در این لپ تاپ دارای پنل 15.6 اینچی از نوعIPS  است. این صفحه نمایش دارای حاشیه های کمی بوده و با توجه به رزولوشن 1920x1080 (FHD) می تواند تصاویری با بالاترین کیفیت را برای شما به نمایش دربیاورد. شرکت گیگابایت به منظور فراهم کردن پوشش بیشتر هنگام انجام بازی های ویدئویی از نسبت تصویر مناسب استفاده کرده است. روشنایی 281 نیت، نرخ نوسازی 144 هرتز و نرخ پاسخگویی مناسب نیز از دیگر مشخصات صفحه نمایش محسوب می شود. میزان روشنایی موجود در صفحه نمایش این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید در محیط های پر نور نیز از کیفیت و وضوح بالا بهره مند باشید! در ضمن با توجه به نرخ پاسخگویی و نرخ نوسازی 144 هرتزی این صفحه نمایش می توان گفت که با یک صفحه نمایش حرفه ای و پیشرفته روبرو هستید که می تواند بازی های سنگین گرافیکی را با بالاترین کیفیت به نمایش دربیاورد.

کیبورد حرفه ای نیز یکی دیگر از امکانات و ویژگی های مثبت لپ تاپ گیمینگ G5 MD گیگابایت محسوب شده و با توجه به سایز کلیدهای تعبیه شده می تواند راحتی استفاده و افزایش عملکرد کاربر را فراهم کند. Gigabyte در طراحی کیبورد این مدل لپ تاپ، کلید ها را با فاصله ی مناسب در کنار هم طراحی کرده تا کاربر به اشتباه کلید دیگری را فشار ندهد‍! در ضمن صفحه کلید تعبیه شده در لپ تاپ گیمینگ G5 MD از سایز 100 درصدی برخوردار بوده و با توجه به کلیدهای متعددی که در طراحی آن استفاده شده می توان گفت که کاربر هنگام استفاده با هیچ چالشی روبرو نخواهد شد! از ویژگی های کیبورد تعبیه شده نیز می توان به نور پس زمینه آن اشاره کرد. نور پس زمینه اضافه شده در این مدل لپ تاپ از روشنایی استانداردی برخوردار بوده و به هیچ عنوان شما را اذیت نخواهد کرد. به این ترتیب کاربر برای تایپ کردن در محیط های تاریک نیز با هیچ چالشی روبرو نخواهد شد! تاچ پد نیز یکی دیگر از امکانات این لپ تاپ محسوب می شود. از ویژگی های مهم تاچ پد می توان به حساسیت بالا اشاره کرد که موجب می شود کاربر نبود ماوس را حس نکند.

نمایشگر 15.6 اینچی و کیبورد مناسب لپتاپ گیمینگ لاجیتک g5 md

پورت های کاربردی و دیگر ویژگی ها لپ تاپ Core i5 گیگابایت

شرکت گیگابایت در طراحی و ساخت این لپ تاپ جهت محافظت از قطعات داخلی و طول عمر آن در برابر گرمای ایجاد شده از سیستم خنک کنندگی مناسب ای استفاده کرده است. سیستم خنک کنندگی این مدل لپ تاپ با توجه به فن قدرتمند و لوله های حرارتی تعبیه شده می تواند سلامت قطعات داخلی لپ تاپ را تا حد زیادی تضمین کند! Gigabyte به منظور ارتباط دادن این مدل لپ تاپ با سایر دستگاه های دیجیتال از شبکه های بی سیم و پورت های متنوع و متعددی بهره برده است. شبکه های بی سیم استفاده شده در این لپ تاپ شامل Wi-Fi 6 AX201 و بلوتوث نسخه 5.2 می شود. پورت های تعبیه شده در کناره های لپ تاپ نیز شامل پورت USB 2.0، پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A، پورت USB 3.2 Gen 2 Type-A، پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C، پورت HDMI 2.0b، پورت Mini-DisplayPort 1.4، جک 3.5 میلی متری (میکروفون و هدفون)، جک 3.5 میلی متری (میکروفون)، کارت خوان SD و پورت Gigabit Ethernet می شود. از دیگر ویژگی ها و امکانات موجود در لپ تاپ گیمینگ G5 MD می توان به باتری قدرتمند 49WHr، وب کم 720p و سیستم عامل ویندوز 11 اشاره کرد.

منبع: tomshardware