پیشرفت تکنولوژی باعث می شود تا دستگاه های دیجیتال مجهز به ویژگی ها و قابلیت های متعدد و کاربردی شوند. دستگاه های دیجیتال که مجهز به ویژگی های پیشرفته هستند از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند! در این مقاله با معرفی و بررسی یکی از مانیتورهای مقرون به صرفه ولی پیشرفته را داریم که با توجه به برخورداری از قابلیت های متعدد می تواند رضایت کامل کاربر را هنگام انجام بازی های ویدئویی جلب کند. مانیتور مد نظر ما جهت بررسی توسط شرکت گیگابایت و با عنوان G27F روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل مانیتور با توجه به برخورداری از پورت های ورودی متعدد و کاربردی می تواند محتوای مد نظر کاربر را دریافت کرده و با کیفیت بسیار مطلوب به نمایش دربیاورد! G27F دارای پنل 27 اینچی بوده تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی قادر به تشخیص دشمنان در فاصله دور نیز باشد! کیفیت ساخت مطلوب بدنه نیز از دیگر ویژگی ها و قابلیت های این مدل از مانیتور شرکت گیگابایت محسوب می شود! پنل IPS و فناوری های پیشرفته ای نیز در طراحی این مانیتور استفاده شده که باعث می شود تا تصاویر دریافتی بدون کوچک ترین مشکلی به نمایش گذاشته شوند! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ گیگابایت مدل G27F خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مانیتور گیمینگ GIGABYTE G27F

طراحی شیک و پورت های کاربردی!

شرکت گیگابایت در ساخت مانیتور گیمینگ G27F از صفحه نمایش تخت استفاده کرده تا برای انجام بازی های رقابتی مناسب باشد! در ساخت این مانیتور از روکش مات نیز استفاده شده تا از ظاهری همانند مانیتورهای اداری برخوردار باشد! ضخامت کم نیز از دیگر ویژگی های طراحی این مدل مانیتور محسوب می شود. ضخامت ناچیز باعث می شود تا کاربر برای تماشای محتوا و نابودی دشمنان خود بدون کوچک ترین حواس پرتی بپردازد! شرکت گیگابایت به منظور ایجاد شرایط بهتر دید از یک پایه استفاده کرده است. پایه استفاده شده در این مدل مانیتور با توجه به قابلیت تنظیم که در اختیار دارد به کاربر این امکان را می دهد تا نسبت به قرارگیری استاندارد مانیتور اقدام کند. بدنه این مانیتور از مواد باکیفیت و مرغوب بوده که می تواند در برابر ضربات احتمالی و حتی سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی داشته باشد. رنگ مات و کیفیت مواد استفاده شده در این مانیتور نیز می تواند احساس دستیابی به یک مانیتور مدرن را به شما القا کند! پورت های متعددی را نیز در قسمت پشتی مانیتور تعبیه کرده تا کاربر برای برقراری ارتباط با هیچ چالشی روبرو نشود! لازم به ذکر است که مهندسان و طراحان گیگابایت جهت دسترسی آسان به تنظیمات نیز از یک جویستیک OSD با قابلیت حرکت در 4 جهت اصلی استفاده کرده است. در ضمن G27F از ابعادی برابر با 619.04x518.88x202.97 میلی متر (با پایه) و وزن 6.6 کیلوگرم برخوردار بوده تا علاوه بر اشغال فضای کم، کاربر از قابلیت حمل و نقل آسان نیز برخوردار باشد!

شرکت گیگابایت به منظور برقراری ارتباط مانیتور گیمینگ G27F با سایر دستگاه های دیجیتال از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور استفاده شده شامل 1 عدد پورت DisplayPort 1.2، 2 عدد پورت HDMI 1.4 و 2 عدد پورت USB 3.0 می شود. پورت DisplayPort جایگزین پورت های قدیمی VGA بوده و قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. در ضمن DisplayPort نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. با وجود پورت های USB نیز این امکان به کاربر داده می شود تا از طریق آن اقدام به متصل کردن کنسول های خود کنند! از دیگر ورودی های تعبیه شده در این مدل مانیتور نیز می توان به جک هدفون اشاره کرد. با استفاده از این جک قادر خواهید بود انواع هدفون، هدست، هندزفری و ... را به مانیتور متصل کنید.

مانیتور گیمینگ GIGABYTE G27F

مجهز به پنل 27 اینچی و نرخ تازه سازی!

شرکت گیگابایت مانیتور گیمینگ G27F را در اندازه 27 اینچ طراحی کرده تا تصاویر با اندازه بزرگ برای کاربر به نمایش گذاشته شود. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (1920x1080) پیکسل و رزولوشن Full HD لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور در حالت کاملا استاندارد بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. کنتراست 1000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای (عمودی و افقی) اشاره کرد. زاویه دید شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! این مدل از مانیتور شرکت گیگابایت دارای روشنایی 300 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. شرکت گیگابایت برای اینکه بتواند از کیفیت بالای تصاویر و پویایی رنگ بیشتری برخوردار باشد از نمایشگری استفاده کرده است که دارای قابلیت به نمایش درآوردن طیف رنگی 125 درصدی sRGB و 95 درصدی DCI-P3 است.

به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 1 میلی ثانیه ای (MPRT) که مانیتور گیمینگ G27F در اختیار دارد قادر خواهید بود جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. این مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 144 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد!

مانیتور گیمینگ GIGABYTE G27F

اسپیکر باکیفیت و فناوری های کاربردی!

شرکت GIGABYTE همچنین به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر از ویژگی های متعدد و فناوری های مدرن استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی از بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های استفاده شده در مانیتور گیمینگ G27F شامل فناوری Flicker-free، FreeSync، Low Blue Light و Adaptive-Sync می شود!

Flicker Free: از فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

Adaptive-Sync: این فناوری نیز وظیفه توسعه نرخ فریم پایین و جلوگیری از بریدگی تصاویر را برعهده داشته و می تواند از لکنت و لگ ورودی را نیز به کم ترین میزان خود برساند.

Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!

FreeSync: فناوری FreeSync وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.

از دیگر ویژگی های مثبت استفاده شده در مانیتور گیمینگ G27F می توان به سیستم صوتی حرفه ای اشاره کرد. شرکت گیگابایت به منظور حرفه ای کردن سیستم صوتی این مدل مانیتور از 2 اسپیکر بهره برده است. لازم به ذکر است که بلندگوهای اضافه شده دارای قدرتی برابر با 2 وات بوده که می توانند کاربر را از نیاز به اسپیکر جداگانه بی نیاز کنند. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل از مانیتور گیمینگ شرکت گیگابایت دارای پنور پس زمینه از نوع Edge Type، قفل کنسینگتون و ویژگی های گیمینگ (Crosshair, Alignment, Aim Stabilizer, Counter, Timer, Dashboard, Black Equalizer, Auto Update) است!

منبع: gigabyte