GeForce RTX 4070 Ti GAMING X TRIO 12G ام اس آی از ارتقا یافته ترین کارت گرافیک های گیمینگ شرکت MSI محسوب می شود که قادر است عملکردی به مراتب بیشتر و بهتری را نسبت به مدل های قبلی داشته باشد! طبق اعلام سایت اصلی شرکت ام اس آی این مدل کارت گرافیک مناسب کاربرانی است که قصد دارند همه چیز را کنار هم داشته باشند. از ویژگی های مهم و مثبتی که باعث شده تا این کارت گرافیک نسبت به مدل های قبلی قادر به ارائه عملکرد بیشتری باشد می توان به پردازشگر جدید، عملکرد بیشتر و بهتر هسته های تنسور در هوش مصنوعی، سیستم دفع حرارت بی نظیر با قابلیت ها و امکانات متعدد اشاره کرد. طبق روال همیشگی شرکت MSI در طراحی GeForce RTX 4070 Ti GAMING X TRIO 12G نیز همچون سایر کارت گرافیک های خود از فناوری های پیشرفته و کاربردی استفاده کرده تا کارت گرافیک از دو برابر بازدهی برخوردار شود! با وجود نرم افزارهای اختصاصی شرکت ام اس آی نیز می توانید به تنظیم و مطلع شدن از وضعیت کارت گرافیک دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است که این مدل کارت گرافیک دارای حافظه 12 گیگابایتی از نوع GDDR6X و پورت های متعدد است. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4070 Ti GAMING X TRIO 12G ام اس آی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی کارت گرافیک گیمینگ MSI GeForce RTX 4070 Ti X TRIO 12G

بهره مندی از عملکرد بیشتر با نرم افزارهای اختصاصی و فناوری های کاربردی!

شرکت MSI جهت بالا بردن میزان قدرت و عملکرد کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4080 16GB SUPRIM X از ویژگی های متعددی استفاده کرده که شامل نرم افزارهای کاربردی می شود! نرم افزارهای کاربردی که به صورت اختصاصی به منظور بهره مندی کاربر از عملکرد 100 درصدی کاربر از کارت گرافیک طراحی شده شامل نرم افزار اورکلاک AFTERBURNER  و نرم افزار MSI Center می شود. نرم افزار MSI Center قابلیت به نمایش گذاشتن وضعیت لحظه به لحظه تمامی قطعات استفاده شده در سیستم کاربر را برعهده دارد. در ضمن این نرم افزار از رابط کاربری ساده ای برخوردار بوده و فقط با چند کلیک می توانید به همه قابلیت های این نرم افزار دست پیدا کنید! نرم افزار AFTERBURNER نیز از دیگر نرم افزارهای کاربردی و شناخته شده شرکت ام اس آی بوده که با استفاده از آن می توانید به کنترل کامل کارت گرافیک خود دست پیدا کرده و به ویژگی های متعدد دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است که MSI به منظور بالا بردن میزان بازدهی و عملکرد کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4070 Ti GAMING X TRIO از فناوری ها و ویژگی های انحصاری شرکت انویدیا بهره برده است! ویژگی های انحصاری انویدیا که در این مدل کارت گرافیک MSI مورد استفاده قرار گرفته شامل Nvidia Broadcast، Nvidia Reflex، Nvidia DLSS 3، Nvidia Encoder، Nvidia Studio، Game Ready و Ray Tracing می شود!

  • DLSS 3.0: این ویژگی را می توان یکی از روش های فوق پیشرفته محسوب کرد که به منظور رندر گرفتن به کمک هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. DLSS 3.0 با استفاده از نسل چهارم هسته های Tensor اقدام به کاهش دادن نرخ فریم بدون از دست دادن کیفیت تصاویر کرده و به کاربر این امکان می دهد تا بتواند از بالاترین تنظیمات گرافیکی استفاده کند!
  • فناوری Ray Tracing: از بنیادی ترین عناصری که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرند می توان به فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) اشاره کرد. شرکت MSI در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4070 Ti GAMING X TRIO 12G از این فناوری بهره برده تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد.
  • فناوری Nvidia Reflex: شرکت MSI به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کردن ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند. در واقع این فناوری وظیفه همگام سازی پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی را برعهده داشته که باعث می شود تا صف رندر از بین رفته و فشار بر روی پردازنده مرکزی تا حد زیادی کاهش یابد!
  • فناوری Nvidia Broadcast: این فناوری به صورت نرم افزار در اختیار کاربر قرار می گیرد. این نرم افزار به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده تا بتواند به شما قابلیت های قدرتمند هوش مصنوعی را ارائه کند. قابلیت هایی که این نرم افزار در اختیار کاربر خواهد گذاشت شامل قابلیت قاب وبکم به صورت خودکار، قابلیت حذف نویز میکروفون متصل شده، قابلیت افزایش کیفیت تصاویر و صدا می شود. پس بدون نگرانی بابت کیفیت می توانید بهترین لحظات خود را در استریم بگذرانید!
  • Nvidia Studio: درایور اختصاصی Nvidia Studio وظیفه بهبود بخشیدن به راندمان کارت گرافیک در انوع مختلف نرم افزارهای تولید محتوا را بر عهده دارد. این ویژگی به لطف ترکیب شدن پردازنده های گرافیکی شرکت Nvidia با درایورهای اختصاصی انویدیا استودیو به وجود آمده و این امکان را به کاربر می دهد تا علاوه بر کنار گذاشتن موانع سخت افزاری، پایداری کارت گرافیک را نیز به طرز چشمگیری افزایش دهید!
  • Game Ready: درایورهایی استفاده شده در سری GeForce قادر به ایجاد بهترین و لذت بخش ترین تجربه اجرای بازی های ویدئویی هستند! این نوع درایور با توجه به گذراندن آزمایش های گوناگون کانفیگ سخت افزاری می توانند بالاترین عملکرد و کارکرد را داشته باشند.

 

بررسی کارت گرافیک گیمینگ MSI GeForce RTX 4070 Ti X TRIO 12G

سیستم دفع حرارت!

MSI جهت بالا بردن میزان دوام و پایداری کارت گرافیک گیمینگ RTX 4070 Ti GAMING X TRIO 12G از سیستم دفع حرارت قدرتمند استفاده کرده است. سیستم دفع حرارت استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از نوع TRI FROZR 3 بوده که با توجه به قدرت و قابلیت کنترل بیشتر بر روی جریان هوا و دیگر نوآوری هایی که در اختیار دارد تبدیل به بهترین سیستم دفع حرارت شرکت MSI شده است. این شرکت از 3 عدد فن پر قدرت از نوع TORX 5.0 در ساخت این مدل کارت گرافیک استفاده کرده که در مقایسه با دیگر فن های عادی از قدرت بیشتر (تا 23 درصد) برخوردار هستند! فن های موجود در این کارت گرافیک از اتصال قوسی برخوردار بوده تا هیت سیتک تعبیه شده هوای خنک را به صورت کاملا متمرکز دریافت کند. جهت حفظ هوای پرفشار در مواقعی که فن ها سرعت چرخش پایین تری دارند نیز از تیغه هایی که دارای قابلیت خم شوندگی تا 22 درجه برخوردار هستند استفاده شده است. در ضمن با توجه به این که قسمت انتهایی قوس فن ها به طرف داخل خم می شوند می توان گفت که با یکی از کم لرزش ترین فن های بازار روبرو هستیم.

از دیگر ویژگی های سیستم دفع حرارت استفاده شده در کارت گرافیک گیمینگ ام اس آی GeForce RTX 4070 Ti GAMING X TRIO 12G می توان به صفحه فلزی تعبیه شده در قسمت پشتی و پدهای حرارتی اشاره کرد که در زیر صفحه پشتی اضافه شده اند! از ویژگی ها و مزیت هایی که پدهای حرارتی می توانند ایجاد کنند نیز می توان کاهش میزان حبس گرما، تقویت کارت گرافیک و بالا رفتن قدرت سیستم دفع حرارت اشاره کرد. از قابلیت های مهم فن های تعبیه شده نیز می توان به قابلیت ZERO FROZR اشاره کرد. این قابلیت باعث می شود تا فن های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک در صورت پایین بودن دمای پردازنده و عدم نیاز به دفع حرارت، چرخش خود را متوقف کرده که علاوه بر بی صدا کار کردن کارت گرافیک موجب کاهش میزان مصرف انرژی خواهد شد. لازم به ذکر است که مهندسان و طراحان شرکت MSI جهت بالا بردن میزان عمر کارت گرافیک و سیستم دفع حرارت از بلبرینگ های دوگانه استفاده کرده اند. بلبرینگ های اضافه شده در کارت گرافیک ام اس آی GeForce RTX 4070 Ti GAMING X TRIO 12G به منظور چرخش بهتر و هوشمند فن های تعبیه شده هنگام اجرای نرم افزارها و بازی های سنگین اضافه شده است! با وجود پایه مسی و لوله های حرارتی نیز سیستم خنک کنندگی این مدل کارت گرافیک تکمیل شده و می تواند سنگین ترین پردازش ها را بدون کوچک ترین چالشی اجرا کند.

 

بررسی کارت گرافیک گیمینگ MSI GeForce RTX 4070 Ti X TRIO 12G

مجهز به معماری پیشرفته و پورت های متعدد!

شرکت MSI جهت بالا بردن میزان عملکرد و بازدهی بیشتر کارت گرافیک بازی GeForce RTX 4070 Ti GAMING X TRIO 12G از جدیدترین معماری گرافیکی Ada Lovelace استفاده کرده است. این معماری قدرتمند توسط شرکت معتبر و نام آشنای Nvidia طراحی و جهت استفاده در کارت گرافیک های سری RTX 4000 تولید شده است. مصرف انرژی این معماری نسبت به معماری نسل قبلی (Ampere) تغییری نکرده و با توجه به قدرت 2 برابری که در اختیار دارد این امکان را به گیمرهای حرفه ای می دهد تا جهت اجرای سنگین ترین بازی های گرافیکی اقدام کنند! از دیگر ویژگی های معماری استفاده شده در این کارت گرافیک نیز می توان به چهارمین نسل از هسته های Tensor و سومین نسل از هسته های Ray Tracing اشاره کرد. پورت های ارتباطی کارت گرافیک گیمینگ RTX 4070 Ti GAMING X TRIO شامل سه پورت DisplayPort 1.4a و یک پورت HDMI 2.1 (با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K و نرخ به روزرسانی 120 هرتز HDR و قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 8K و نرخ به روزرسانی 60 هرتز HDR) می شود.

بنابراین شما می توانید با استفاده از این کارت گرافیک از 4 مانیتور به صورت هم زمان بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید. این ویژگی به خصوص برای گیمرهای حرفه ای کارایی بالایی دارد و فضای مانور بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهد! لازم به ذکر است که کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4070 Ti GAMING X TRIO 12G از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 192 بیت و فرکانس حافظه 21 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت. از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4070 Ti GAMING X TRIO 12G ام اس آی استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از نسخه DirectX12 Ultimate اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 اولتیمیت را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید! در آخر باید به این نکته اشاره کرد که این مدل مدل از کارت گرافیک دارای دیگر ویژگی های برتری همچون فرکانس 2745 مگاهرتز در حالت بوست، حافظه 12 گیگابایتی از نوع GDDR6X به همراه بایوس دوگانه برخوردار است که جهت استفاده مجدد از کارت گرافیک در صورت به وجود آمدن مشکلات و خطاهای سیستمی و قابلیت انتخاب 2 حالت سایلنت (حالت بی صدا کردن فن ها) و Gaming (مخصوص بالا بردن عملکرد کارت) اضافه شده است!

منبع: msi