شرکت معتبر انویدیا در هفته آخر ژانویه 2021 از نسخه جدید سرویس ابری گیمینگ GeForce Now بر روی مرورگر کروم رونمایی کرد! مطابق با توضیحات ارائه شده توسط شرکت انویدیا، اکنون سرویس GeForce Now بر روی مرورگر کروم کاربران سیستم عامل های ویندوز و مک قابل دسترسی است.

لذت انجام بازی آنلاین به صورت ابری!

سرویس GeForce Now یک سرویس ابری استریم بازی است که اگر گیمر حرفه ای باشید، حتماً تا به حال نام آن به گوشتان خورده است! از طریق این سرویس می توانید به بازی هایی که بر روی سرور Cloud نصب شده اند، به وسیله اینترنت دسترسی پیدا کنید و بدون نیاز به نصب آنها به انجام بازی بپردازید! برای این منظور باید در GeForce Now عضو شده و اکانت کاربری تهیه کنید. پس از آن این اسرویس با سایر حساب های آنلاین شما در فروشگاه های آنلاین Epic Games، GOG، Origin، Ubisoft's Uplay و... هماهنگ می شود و امکان بازی های خریداری شده از این فروشگاه ها را به صورت کلاد (ابری) برای شما فراهم می آورد.

در هنگام انجام بازی با سرویس GeForce Now به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت تصویر متناسب با سرعت اینترنت شما تنظیم می شود. بنابراین حتی با اینترنت معمولی نیز می توانید از این سرویس استفاده کنید، ولی کیفیت تصویر برای شما کاهش پیدا خواهد کرد. به طور کلی می توان گفت که برای انجام بازی با کیفیت ایده آل با سرویس GeForce Now، به حداقل پهنای باند 10 مگابیت بر ثانیه نیاز خواهید داشت. همچنین اگر قصد انجام بازی با کیفیت HD و Full HD را دارید، اینترنت شما باید به ترتیب از سرعت 20 و 50 مگابیت بر ثانیه برخوردار باشد.

لذت انجام بازی آنلاین به صورت ابری!

ایجاد سریع بوک مارک و شورت کات از بازی های مورد علاقه شما!

اکنون شما می توانید از طریق مروگر کروم به آسانی به سرویس GeForce Now دسترسی داشته باشید و لیست بازی های مورد علاقه تان را به صورت Bookmark بر روی آن ذخیره کنید! همچنین شما می توانید برای دسترسی سریع تر به بازی ها بر روی سیستم خود شورت کات آن را ایجاد کنید! برای این منظور تنها کافیست تا بر روی یک بازی در مرورگر کروم کلیک کرده و پس از آن از جزئیات بازی بر روی +Shortcut کلیک کنید. به همین سادگی شورت کات بازی بر روی دسکتاپ کامپیوتر شما ایجاد خواهد شد.

شرکت انویدیا اعلام کرده که شما می توانید URL بازی ها را در کروم با دوستان خود به این ترتیب به اشتراک بگذارید:

  1. بر روی یک بازی کلیک کنید تا بخش جزئیات آن نمایش داده شود.
  2. URL نمایش داده شده در بخش آدرس بار مرورگر کروم خود را کپی کنید.
  3. URL کپی شده را از طریق شبکه های اجتماعی یا ایمیل برای دوستان خود ارسال کنید و به این ترتیب آنها به بازی مورد نظر شما دعوت می شوند.

به این ترتیب می توانید لذت انجام بازی آنلاین را با دوستانتان از طریق مرورگر کروم و به صورت کلاد (ابری) تجربه کنید! لازم به ذکر است که شرکت انویدیا پیش از این و در ماه نوامبر از سرویس GeForce Now نسخه سازگار با مرورگر Safari اپل نیز رونمایی کرده بود. حالا علاوه بر کاربران مرورگر Safari، کاربران کروم نیز به سادگی به این سرویس استریم ابری بازی دسترسی خواهند داشت!