آیا صفحه نمایش بزرگتر و عمر باتری بهتر را ترجیح می دهید یا می خواهید یک ساعت با قاب سبک تر داشته باشید؟

Garmin Vivoactive 4: ساعت بزرگتر و کاری تر

وقتی Garmin Vivoactive 4 را با نسل قبلی خود یعنی Vivoactive 3 مقایسه ‌کنید، به راحتی متوجه می ‌شوید که مسیر طولانی را طی کرده است. این ساعت با دو اندازه متفاوت 40 و 45 میلی ‌متری طراحی شده است که هر دو مدل دارای قاب فولادی ضد زنگ و نوار سیلیکونی هستند. مدل استاندارد Garmin Vivoactive 4 با دو گزینه رنگی خاکستری مایل به آبی و نقره ای عرضه می شود. همچنین این ساعت با بندهای 22 میلی متری قابل تعویض سازگار است.

Garmin Vivoactive 4: ساعت بزرگتر و کاری تر

در ادامه باید بگوییم که Garmin Vivoactive 4 در حالت ساعت هوشمند، دارای 8 روز عمر باتری است و در حالت GPS مداوم، تا 18 ساعت شما را پشتیبانی خواهد کرد. البته زمانی که در حالت GPS مداوم همراه با موسیقی هستید، این عدد به 6 ساعت کاهش می یابد. از دیگر ویژگی های این ساعت هوشمند می توان به صفحه نمایش رنگی و بزرگ 1.3 اینچی آن اشاره کرد که در برابر نور خورشید قابل مشاهده است؛ اما نمی توان انتظار یک صفحه نمایش AMOLED و درخشان را از آن داشت.

علاوه بر طراحی زیبا و جذاب، Garmin Vivoactive 4 ویژگی‌ های شایسته زیادی دارد. درواقع این ساعت، یکی از بهترین ساعت های هوشمند دارای GPS است و جدا از ویژگی های ردیابی سلامت و تناسب اندام مانند پایش خواب و نظارت بر ضربان قلب، ویژگی ‌های دیگری از جمله پشتیبانی از Garmin Pay، ذخیره موسیقی تا 500 آهنگ و پرداخت های بدون تماس را نیز ارائه می دهد.

سنسور Pulse Ox موجود در این ساعت، سطح اشباع اکسیژن خون شما را کنترل می کند. و با ردیابی میزان تنفس به شما می گوید که تنفس شما در طول روز، در طول خواب و در حین فعالیت های ورزشی چگونه است. ردیابی استرس این ساعت نیز به شما کمک می کند بفهمید که آیا یک روز متعادل و آرام را سپری می کنید یا یک روز پر تنش؟ هنگامی که سطح استرس شما بالا است، Vivoactive 4 به شما هشدار می دهد که در آن لحظه می توانید یک فعالیت تنفسی را برای آرامش خود امتحان کنید.

Garmin Vivoactive 4: ساعت بزرگتر و کاری تر

Garmin Vivoactive 4 و 4S هر دو دارای ویژگی نظارت بر انرژی بدن می باشند. این ویژگی سطح انرژی شما را در طول روز بررسی می کند تا بدانید چه زمانی استراحت کنید و چه زمانی ورزش کنید. درواقع، این ویژگی داده های مربوط به فعالیت، خواب، استرس و تغییرات ضربان قلب (HRV)  را جمع آوری می کند و بر اساس آن زمان استراحت و فعالیت شما را تعیین می کند.
یکی دیگر از ویژگی های مفید، تمرینات متحرک روی صفحه نمایش است. در این ساعت انیمیشن هایی روی صفحه می بینید که با انجام دادن آن حرکات، ساعت به طور هوشمند فعالیت های شما را تشخیص می دهد و  آن ها را ثبت می کند. علاوه بر این Garmin Vivoactive 4، دارای 20 برنامه ورزشی از پیش بارگذاری شده از جمله دویدن، دوچرخه سواری، شنا، یوگا و ... است و میتوان این ساعت هوشمند را یکی از بهترین ساعت های هوشمند برای تناسب اندام و فیتنس دانست.

Garmin Vivoactive 4S: یک ساعت ایده آل برای مچ های کوچکتر

همه ویژگی های جالبی که برای Garmin Vivoactive 4 ذکر شد، در ساعت Garmin Vivoactive 4S نیز وجود دارند. تنها تفاوتی که در انتخاب شما تأثیر می گذارد، اندازه و طراحی است. Vivoactive 4S با یک قاب 40 میلی ‌متری عرضه می ‌شود که از جنس فولاد ضد زنگ و یک نوار سیلیکونی ساخته شده است. در حالیکه Vivoactive 4 با دو اندازه متفاوت 40 و 45 میلی ‌متری عرضه می شود.
یکی از مزایای انتخاب Garmin Vivoactive 4S گزینه های رنگی اضافه است. این ساعت در چهار رنگ مختلف شامل خاکستری مایل به آبی، نقره ای، طلایی روشن و رزگلد وجود دارد. همچنین Garmin Vivoactive 4S با بندهای کوچکتر 18 میلی متری قابل تعویض سازگار است.

Garmin Vivoactive 4S: یک ساعت ایده آل برای مچ های کوچکتر

با توجه به اینکه ساعت هوشمند گارمین Vivoactive 4S با قاب کوچکتری عرضه می شود، بنابراین باتری کوچکتری هم دارد. عمر باتری آن در حالت ساعت هوشمند 7 روز و در حالت GPS مداوم 15 ساعت است. هنگامی که موسیقی را به حالت GPS مداوم اضافه کنید، باتری تا 5 ساعت دوام می آورد.

همانطور که اشاره شد، هر دو ساعت هوشمند Garmin ویژگی های مشابهی را ارائه می دهند. بنابراین، اگر Garmin Vivoactive 4S را انتخاب کنید، از ویژگی هایی چون GPS، نظارت بر ضربان قلب، ردیابی فعالیت/خواب، نظارت بر اکسیژن خون، ردیابی استرس، انرژی بدن، ذخیره ‌سازی موسیقی و Garmin Pay نیز بهره خواهید برد. با این وجود، اگر نمایشگر کوچکتر 1.1 اینچ در مقایسه با نمایشگر 1.3 اینچی Vivoactive 4  و عمر باتری کم برای شما اهمیتی ندارد، ساعت هوشمند Vivoactive 4S می تواند یک گزینه عالی برای مچ های کوچک شما باشد.

منبع: androidcentral