Garmin Vivoactive 4 در مقابل Vivoactive 3: درک تفاوت ها

Vivoactive  و Vivoactive 3 در دسته بهترین ساعت ‌های هوشمند اندرویدی قرار دارند. اگر ویژگی های پیشرفته و یا قیمت مقرون به صرفه را ترجیح می دهید، یکی از این ساعت ها می تواند نیازهای شما را برآورده کند. با این حال، کسانی که به دنبال جدیدترین و بهترین ویژگی ها هستند، احتمالاً Garmin Vivoactive 4 جدیدتر را ترجیح بدهند.

از ارائه دو اندازه مختلف گرفته تا تبدیل کردن فضای ذخیره سازی موسیقی به یک ویژگی استاندارد، ارتقاهای مثبت زیادی در این ساعت ها وجود دارد. هر دو Vivoactive 4 و Vivoactive 3 یک تجربه ردیابی تناسب اندام را ارائه می دهند که نیازهای بیشتر ورزشکاران معمولی را برآورده می کند. اگر از طرفداران Vivoactive 3 اصلی بودید، مطمئناً از تمام ویژگی هایی که با مدل جدیدتر ارائه می شود خوشحال خواهید شد. اگرچه این ساعت ارزان ‌ترین ساعت هوشمند اندرویدی نیست، اما ممکن است ارزش آن را داشته باشد که یکبار آن را امتحان کنید چرا که ویژگی های فوق العاده ای دارد.

Garmin Vivoactive 4 چندین ویژگی جدید ارائه می دهد

Garmin Vivoactive 4 چندین ویژگی جدید ارائه می دهد

Garmin Vivoactive 3 تنها در یک اندازه 43 میلی متری عرضه می شود. درحالیکه Vivoactive 4 در دو اندازه 45 میلی متر و 40 میلی متر موجود است که به ترتیب با نام های Garmin Vivoactive 4 و 4S شناخته می شوند. تنها تفاوت این دو مدل در اندازه و عملکرد کلی باتری است. همچنین شایان ذکر است که رنگ بندهای این ساعت کمی متفاوت است. 4S در رنگ های طلایی روشن، رزگلد، خاکستری مایل به آبی و نقره ای عرضه می شود و Vivoactive 4 فقط در رنگ ‌های خاکستری مایل به آبی و نقره ای موجود است.
Vivoactive 4 مانند نسل قبلی خود، دارای یک صفحه نمایش انعکاسی است که در برابر نور خورشید قابل مشاهده است. با این حال، اکنون به جای یک دکمه، دو دکمه روی ساعت خود خواهید داشت. دکمه بالا سمت راست برای انتخاب، توقف و شروع است، در حالیکه دکمه پایین سمت راست برای بازگشت به منوی قبلی و چرخش در طول تمرین است.

تفاوت قابل توجه دیگری که باید از آن آگاه بود عملکرد باتری است. Vivoactive 4 هشت روز عمر باتری را در حالت ساعت هوشمند و شش ساعت در حالت GPS و موسیقی ارائه می دهد. با این حال، عمر باتری 4S که کمی کوچکتر است، در حالت ساعت هوشمند به هفت روز و در حالت GPS و موسیقی به پنج ساعت کاهش می یابد.

به غیر از تفاوت های فیزیکی، بهبودهای ردیابی بسیار کمی وجود دارد. به عنوان مثال، ویژگی Body Battery به شما امکان می دهد سطح انرژی خود را در طول روز کنترل کنید. درواقع این ویژگی به شما کمک می کند تا تمرینات و استراحت را در زمان های ایده آل خود برنامه ریزی کنید. همچنین این ساعت، بیش از 20 تمرین از پیش بارگذاری شده و تمرینات از پیش تعیین شده دارد که  از طریق برنامه Garmin Connect قابل دانلود است.

Garmin Vivoactive 4 چندین ویژگی جدید ارائه می دهد

Vivoactive 4 یک سنسور Pulse Ox نیز برای نظارت بر میزان اشباع اکسیژن خون و ردیابی تنفس برای نظارت بر تعداد تنفس در هر دقیقه ارائه می دهد. ترکیب این دو ویژگی منجر به ثبت داده‌ های دقیق ‌تری برای خواب می ‌شود. علاوه بر این، Vivoactive 4 بسیاری از تمرینات روی صفحه نمایش را برای تمرینات قدرتی، کاردیو، یوگا و پیلاتس نیز ارائه می دهد به همین دلیل این ساعت هوشمند مناسب تمرینات ورزشی نیز هست. همچنین فعالیت‌ های تنفسی را برای شما فراهم می ‌کند تا آرامش، تمرکز داشته باشید و سطح استرس خود را کاهش دهید.

ویژگی دیگری که در Vivoactive 4 و 4S وجود دارد، ذخیره ‌سازی موسیقی است. این یک ارتقاء قابل توجه از Vivoactive 3 است که باید برای مدلی با این ویژگی هزینه بیشتری بپردازید. شما می توانید لیست های پخش و آهنگ های مورد علاقه خود را از سرویس های شخص ثالث مانند Spotify، Deezer و Amazon Music دانلود کنید. این بدان معناست که می ‌توانید هنگام ورزش از موسیقی بدون تلفن لذت ببرید. نیازی به گفتن نیست که این یک ویژگی بسیار مطلوب در بین علاقه مندان به تناسب اندام است که توسط گارمین ارائه شده است.

Garmin Vivoactive 3 برای اصول اولیه عالی است

اگر مبتدی هستید، بودجه کمی دارید و یا نمی‌ خواهید هزینه زیادی برای یک ساعت هوشمند خرج کنید، شاید Vivoactive 3 قدیمی ‌تر را ترجیح دهید. این ساعت هوشمند، برای ردیابی سلامت و تناسب اندام ایده آل است. Garmin Vivoactive 3 تنها در یک اندازه 43 میلی ‌متری عرضه می ‌شود و در رنگ های رزگلد، خاکستری مایل به آبی و نقره ای قابل سفارش است. Vivoactive 3 استاندارد هفت روز در حالت ساعت هوشمند و 13 ساعت در حالت GPS به شما عمر باتری می دهد.

Garmin Vivoactive 3 برای اصول اولیه عالی است

Vivoactive 3 همانند Vivoactive 4 همان ویژگی های GPS داخلی، ردیابی فعالیت/خواب، نظارت بر ضربان قلب، ردیابی استرس، اعلان ‌های گوشی هوشمند، Garmin Pay، مقاومت در برابر آب 5ATM و تمرینات مشابه از جمله تمرینات قدرتی، کاردیو، پله‌ پیمایی و ... را ارائه می دهد.

شایان ذکر است که تعدادی از ویژگی های پیشرفته تر که در Vivoactive 4 وجود دارد، در Garmin یافت نمی شود. به عنوان مثال، سنسور Pulse Ox برای ردیابی اکسیژن خون، نظارت بر انرژی باتری بدن، تنفس، ردیابی تنفس، یا تمرینات متحرک روی صفحه در این ساعت قدیمی تر یافت نمی شود.

منبع: androidcentral