ساعت های سری Garmin Forerunner و Polar Pacer به لطف داده ‌های بهداشتی و معیارهای فراوانی که از سخت ‌افزار قابل اعتماد تولید می ‌شوند، در صدر بهترین ساعت ‌های در حال اجرا قرار دارند. هر دو ساعت Garmin Forerunner 255 و Polar Pacer Pro ساعت های میان رده هستند، که شامل تمام ویژگی های اصلی هر دو برند بجز برخی ویژگی های برتر می باشند. در این بخش بررسی خواهیم کرد که کدام یک از این دو ساعت انتخاب بهتری است؟

Garmin Forerunner 255 در مقابل Polar Pacer Pro:

هر دو ساعت دارای یک صفحه نمایش رنگی انعکاسی غیرلمسی و حافظه در پیکسل (MIP) هستند که در زیر نور مستقیم خورشید کاملاً قابل مشاهده می باشند، اما نمی توان از آن ها انتظار یک صفحه نمایش درخشان را در روشنایی محیط خانه را داشت.

همانطور که بالا اشاره شد ساعت هوشمند Forerunner 255 از ساعت های هوشمند میان رده سری running شرکت garmin محسوب می شود. دارای صفحه نمایش 1.3 اینچی با رزولوشن 260x260 پیکسل است، درحالیکه Pacer Pro دارای یک صفحه نمایش 1.2 اینچی و رزولوشن 240x240 پیکسل است. از نظر بصری، همچنین مقاومت در برابر آب 5ATM و مقاومت در برابر خش گوریلا گلس 3، هر دو ساعت یکسان هستند و تنها می توان گفت که Forerunner 255 کمی وزن اضافی تری نسبت به Pacer Pro دارد.

Garmin Forerunner 255 در مقابل Polar Pacer Pro:

به سختی می توان گفت که هر یک از ساعت ها نسبت به دیگری «بهتر» به نظر می رسد. در واقع هر دو دارای حاشیه های مشکی ضخیم هستند و Polar Pacer Pro دارای یک نوار آلومینیومی جذاب در اطراف لبه است، درحالیکه Forerunner 255 ظاهر پلاستیکی یکنواختی دارد. مهمترین تفاوت در طراحی آنها این است که Forerunner 255 با دو اندازه مختلف 255S 1.1 اینچی و 255 1.3 اینچی عرضه می شود، و اندازه Pacer Pro در بین این دو مدل قرار می گیرد. 255S تنها 2 گرم سبک تر از Pacer Pro است، به این دلیل که سنسورهای بیشتری دارد و اندازه صفحه نمایش آن کمی جمع و جورتر است.

Garmin Forerunner 25 در مقابل Polar Pacer Pro: گارمین در نبرد سنسور و GNSS پیروز شد

Polar Pacer Pro رویکردی ساده برای اندازه ‌گیری پیشرفت شما دارد. از یک سنسور ضربان قلب، ارتفاع سنج و فشارسنج برای اندازه گیری فعالیت های نسبی شما استفاده می کند و داده ها را به اطلاعات مفید برای ضربان قلب، میزان تمرین و کیلوکالری سوزانده شده تبدیل می کند.

در مقابل، Garmin Forerunner 255، مجموعه کاملی از حسگرها از جمله اکسیژن خون و Garmin Elevate v4 HRM موجود در جدیدترین ساعت گارمین مانند Venu 2 Plus و Instinct 2 را ارائه می دهد. این جدیدترین مدل نه تنها ضربان قلب استاندارد را اندازه گیری می کند، بلکه تغییر پذیری ضربان قلب (HRV) را نیز اندازه گیری می کند که به محاسبه سطح استرس و بازیابی انرژی بدن کمک می کند.

Garmin Forerunner 25 در مقابل Polar Pacer Pro: گارمین در نبرد سنسور و GNSS پیروز شد

در ادامه باید بگوییم که با ساعت Forerunner 255 دو ابزار ویژه در اختیار دارید: All-Systems GNSS و Multi-Band GPS که می توانید به صورت جداگانه یا با هم استفاده کنید. All-Systems به طور همزمان به GPS، GALILEO و GLONASS متکی است و نتایج را با هم مقایسه می کند تا دقیق ترین داده های مکان ممکن را به شما ارائه دهد. GPS چند باندی نیز از فرکانس های ماهواره L1 و L5 به طور همزمان استفاده می کند و داده های قابل اطمینان تری را در اختیار شما قرار می دهد.
این ابزارها با هم، اساساً ظرفیت باتری 255 را از 30 تا 16 ساعت به نصف کاهش می دهند، بنابراین بیشتر مردم فقط به داده های استاندارد GPS گارمین اعتماد می کنند. اما اگر به دقیق ترین نتایج ممکن نیاز دارید، جدیدترین مدل Forerunner این گزینه را در اختیار شما قرار می دهد.

Garmin Forerunner 255 و Polar Pacer Pro: ویژگی ها و نرم افزار

مدل 255S به دلیل اندازه کوچکتری که دارد، از باتری کوچکتری هم برخوردار می شود که این می تواند در عمر باتری آن تأثیر مستقیمی داشته باشد. اما درواقع این کاهش برای کسانی که مچ های کوچکی دارند، یک پیشرفت خواهد بود.

گفتنی است که با Polar Pacer، می ‌توانید تست عملکرد دویدن را انجام دهید که این ویژگی به شما کمک می‌ کند تا زمانیکه ضربان قلب ثابتی دارید با سرعت فزاینده ‌ای بدوید. هر روز می ‌توانید در صفحه‌ های ساعت پیمایش کنید و بدون نیاز به باز کردن برنامه تلفن همراه، داده‌ هایی مانند خواب شبانه، پیشرفت هدف فعالیت روزانه، ضربان قلب و تمرین توصیه ‌شده را چک کنید. در واقع این اسمارت واچ از بهترین ساعت های هوشمند مناسب اندازه گیری ضربان قلب و رانینگ است.

Garmin Forerunner 255 و Polar Pacer Pro: ویژگی ها و نرم افزار

در مورد Garmin Forerunner 255 باید بگوییم که این ساعت روی صفحه ساعت Morning Report است که شارژ باتری بدن، تمرین پیشنهادی، آب و هوا و سایر داده های قابل تنظیم نشان می دهد تا بتوانید روز خود را برنامه ریزی کنید. همچنین می ‌توانید تاریخ مسابقه بعدی خود را وارد کنید و از ویجت مسابقه، چند روز باقی مانده را بررسی کنید و یا آموزش پیشنهادی را دریافت کنید.

منبع: androidcentral