چند ماهی می شود که گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ 4 به بازار آمده است. علیرغم اینکه این گوشی امکانات فوق العاده ای دارد، اما از لحاظ بصری و ظاهری نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته است. به طوری که اگر این گوشی را در کنار یک گوشی تاشوی ضد آب Galaxy Z Flip 3 قرار دهید، ممکن است اصلاً متوجه تفاوت های آنها نشوید و نتوانید آنها را از هم تشخیص دهید! این موضوع و انتقاداتی که کما بیش در این رابطه از جانب کاربران مطرح شده، باعث شده تا شرکت سامسونگ به فکر ایجاد تغییراتی در گوشی فلیپ سال آینده خود بیفتد! پس به نظر می رسد که باید منتظر یک گلکسی زد فلیپ 5 متفاوت باشیم!

صفحه نمایش گلکسی زد فلیپ بعدی سامسونگ احتمالاً با یک ارتقای بزرگ مواجه خواهد شد!

راس یانگ (Ross Young)، مدیر عامل DSCC (که در زمینه آنالیز زنجیره تأمین صفحه نمایش فعالیت دارد)، طی یک توییت در این رابطه اطلاعاتی را ارائه داده است و برخی جزئیات مربوط به تغییرات گلکسی زد فلیپ 5 را آشکار کرده است. آقای یانگ در این توییت گفته است که گوشی تاشوی سامسونگ سرانجام می تواند از یک صفحه نمایش کاور بزرگتر بهره مند شوند! به طور دقیق تر باید گفت که صفحه نمایش کاور گلکسی زد فلیپ 5 بیش از 3 اینچ سایز دارد که نسبت به نسل قبلی بزرگتر است.

سامسونگ پیش از این نیز در زمینه افزایش سایز صفحه نمایش کاور گوشی های سری زد فلیپ سابقه دارد! این نمایشگر در اولین مدل ارائه شده از این گوشی های تاشو 1.1 اینچ سایز داشت و سپس سامسونگ اندازه آن را در جدیدترین نسل این گوشی ها (گلکسی زد فلیپ 4) به 1.9 اینچ ارتقا داده بود. افزایش سایز بر روی عملکرد این گوشی ها به خصوص در زمانی که به طور کامل بسته اند فوق العاده مؤثر بوده است. البته سامسونگ اندازه این صفحه نمایش را برای دو مدل آخر این سری (زد فلیپ 3 و 4) تغییر نداد که این امر با انتقاداتی به خصوص از جانب کاربران گوشی گلکسی زد فلیپ 4 مواجه شده است.

صفحه نمایش گلکسی زد فلیپ بعدی سامسونگ احتمالاً با یک ارتقای بزرگ مواجه خواهد شد!

اگر توییت آقای یانگ صحیح باشد، یک صفحه نمایش کاور 3 اینچی می تواند یک تغییر اساسی در گوشی های زد فلیپ ایجاد کند و قابلیت های بیشتری را به آن اضافه کند. البته راس یانگ در انجام چنین پیش بینی هایی سابقه درخشانی دارد و یک منبع قابل اعتماد و معتبر به شمار می آید! این شخص قبلاً هم در مورد صفحه نمایش خارجی گوشی موتورولا Moto Razr 2022 چنین پیش بینی ای را انجام داده بود که کاملاً درست از آب درآمد! پس به احتمال بسیار زیاد توییت او در مورد گلکسی زد فلیپ 5 هم صحیح خواهد بود!

علاوه بر صفحه نمایش خارجی بزرگتر، راس یانگ اعلام کرده است که مکانیزم لولاهای گلکسی زد فلیپ 5 نیز ارتقا پیدا می کند و لولاها و خط تا شدن آنها کمتر از قبل مشهود خواهد بود. این مورد به ظریف تر به نظر رسیدن طراحی گوشی به خصوص در هنگام تا شدن کمک زیادی می کند. البته هدف اصلی سامسونگ از ارتقای طراحی لولاها، باریک تر و مقاوم تر کردن گوشی تاشوی خود است که البته اگر به ظریف تر شدن طراحی ظاهری آن هم بیانجامد بهتر خواهد بود!

صفحه نمایش گلکسی زد فلیپ بعدی سامسونگ احتمالاً با یک ارتقای بزرگ مواجه خواهد شد!

متأسفانه در حال حاضر هیچ عکسی از گلکسی زد فلیپ 5 منتشر نشده است. از آنجایی که این مدل گوشی سامسونگ احتمالاً تا آگوست 2023 به بازار نمی آید، پس باید زمان تقریباً زیادی را برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با طراحی ظاهری و مشخصات فنی آن منتظر بمانیم.

منبع: androidcentral