اولین نگاه به رابط کاربری One UI Watch، که پاییز امسال روی ساعت‌های دیگر نیز عرضه می‌شود.

ساعت بعدی گلکسی سامسونگ در رویدادی Unpacked اواخر تابستان امسال معرفی می‌شود و سیستم عامل جدید و رابط کاربری جدید گوگل آن One UI Watch نام دارد. این خبر روز دوشنبه در رویداد مجازی سامسونگ به عنوان بخشی از کنگره جهانی موبایل امسال به دست آمد. در حال حاضر، سامسونگ فقط رابط نرم افزاری این ساعت را نشان داده است و طراحی واقعی آن هنوز ناشناخته است، اگرچه شایعه اخیر این طرح نشان می‌دهد که طراحی آن شبیه به طراحی گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ است و احتمالاً Galaxy Watch 4 نامیده می‌شود.

گلکسی واچ بعدی سامسونگ در تابستان امسال ظاهر کاملاً جدیدی از گوگل دارد!

گوگل و سامسونگ همکاری خود را برای طراحی مجدد ساعت‌های آینده Google Wear در اوایل سال جاری اعلام کردند و ساعت گلکسی سامسونگ اولین دستگاهی است که این نرم افزار را شامل می‌شود. البته این انتظار را هم داریم سایر ساعت‌های مجهز به نرم افزار جدید One UI Watch، از جمله Fossil، در اواخر سال منتشر خواهند شد. رابط کاربری One UI این امکان را به شما می‌دهد که سریع تر به تلفن متصل شود که اتصال آن بیشتر شبیه به Apple Watch است. در این سیستم عامل ابتدا باید برنامه‌های سازگار روی تلفن بارگیری شوند و فوراً روی ساعت بارگیری متقابل شوند.

با اولین نگاه به نرم افزار One UI، آن را بسیار شبیه به Google خواهیم دید. ویژگی‌های این نرم افزار بسیار ساده هستند، به عنوان مثال برنامه‌ها به سرعت بالا می روند، ساعت‌های جهانی بین تلفن و ساعت همگام سازی می‌شوند و تنظیمات جهانی مانند مزاحم نشوید در ساعت و تلفن به طور همزمان ظاهر می‌شوند. ناگفته نماند که نرم افزار One UI Watch برنامه‌ها را از طریق گوگل پلی بارگذاری و دانلود می‌کند، و بسیاری از برنامه‌های Wear OS برای بارگیری در دسترس هستند که بر اساس اعلامیه سامسونگ Adidas Running ، Golfbuddy Smart Caddy ، Strava ، Swim.com ، Calm ، Sleep Cycle ، Spotify ، YouTube Music و Google Maps را به عنوان برخی از برنامه‌های پشتیبانی شده تأیید می‌کند. سامسونگ همچنین تأیید کرد که پلتفرم جدید مانند Galaxy Watch 3 از eSIM با اتصال LTE پشتیبانی می‌کند، بنابراین از این ساعت‌های جدید می¬توان بدون تلفن استفاده کرد.

Sameer Samat، معاون مدیریت محصول گوگل، در مورد ساعت جدید در بیانیه مطبوعاتی سامسونگ می-گوید: "ما از ارائه عمر بیشتر باتری، عملکرد سریع تر و طیف گسترده ای از برنامه‌ها، در گجت‌ها و پوشیدنی‌های جدید بسیار خوشحال هستیم."

گلکسی واچ بعدی سامسونگ در تابستان امسال ظاهر کاملاً جدیدی از گوگل دارد!

در ادامه باید بگوییم که برخی از اپلیکیشن‌های سامسونگ در نسخه‌های قبلی گلکسی واچ این شرکت، از طریق Google Play برای One UI Watch در دسترس خواهند بود، اما هنوز مشخص نیست کدام برنامه‌ها می توانند باشند. سامسونگ همچنین نرم افزار طراحی صفحه ساعت هوشمند خود را برای توسعه دهندگان یا علاقمندان به واچ فیس‌های ساعت نشان داد، اما قضاوت در این مورد، از نگاه اجمالی به فیلم نمایشی سامسونگ کمی دشوار است. سامسونگ همچنین فاش کرد که صاحبان ساعت‌های مبتنی بر Tizen مانند Galaxy Watch 3 و Active 2 فعلی نگران نباشند. زیرا این شرکت تضمین می‌کند که تا سه سال پس از تاریخ انتشار اولیه، به روز رسانی نرم افزار و پشتیبانی از آن پلت فرم را پشتیبانی خواهد کرد.

منبع: cnet