یک تبلت خوب، مسلما بهترین همراه برای کمک به بازدهی و گردش کار شما است. البته این دستگاه ها کابرد های زیادی دارند و به راحتی می توانند نیازهای شما را برطرف کنند. در هر صورت، تبلت های سامسونگ جذابی در بازار وجود دارد که با استقبال زیادی روبرو شده اند. گلکسی تب اس 8 و گلکسی تب A7 دو نمونه از تبلت های خوب سامسونگ هستند که در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند و قیمت مقرون به صرفه ای دارند. درواقع به گونه ای طراحی شده اند که برای دو بازار متفاوت جذاب باشند. البته لازم به ذکر است نسخه 2022 تبلت سامسونگ Galaxy Tab A7 در راه بازار است. در ادامه به بررسی مشخصات این دو تبلت پرداخته ایم.

Galaxy Tab S8 یا Galaxy Tab A7: شما باشید کدام تبلت را می خرید؟

صفحه نمایش

هر دو Galaxy Tab S8 و Tab A7 از نمایشگرهای مشابهی برخوردار شده اند، اما تفاوت های قابل توجهی در آن ها نیز وجود دارد. Tab A7 دارای یک صفحه نمایش 10.4 اینچی است که از صفحه نمایش 11 اینچی Tab S8 حدود 6٪ کوچکتر است. ضمن اینکه گلکسی تب اس 8 حاشیه های نازک تری نسبت به تب A7 دارد.

اگرچه اختلاف اندازه نمایشگرها چندان زیاد نیست و مشابه هستند، اما وضوح بسیار متفاوتی دارند. صفحه نمایش Tab S8 (2560 x 1600) 70 درصد پیکسل بیشتری نسبت به صفحه نمایش Galaxy A7 (2000 x 1200) دارد. به طور واضح، صفحه نمایش Tab S8 وضوحی بالاتر از وضوح QHD ارائه می دهد و صفحه نمایش A7 با وضوح بالاتر از FHD عرضه می شود.

Galaxy Tab S8 یا Galaxy Tab A7: شما باشید کدام تبلت را می خرید؟

این بدان معناست که تصویر صفحه نمایش Tab S8 در مقایسه با Tab A7 کمی واضح تر خواهد بود. بنابراین اگر قصد تماشای فیلم با کیفیت بهتر را دارید، Tab S8 انتخاب مناسب تری است.

عملکرد

وقتی صحبت از عملکرد به میان می آید، گلکسی تب اس 8 برتری آشکاری نسبت به تب A7 دارد. این تبلت از پردازنده جدیدتر پرچمدار (کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1) استفاده می کند، درحالیکه تبلت A7 از یک پردازنده میان رده قدیمی (اسنپدراگون 662) بهره می برد.
در رابطه با رم و فضای ذخیره سازی نیز باید بگوییم که گلکسی تب اس 8 دارای 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی است. و Tab A7، بین 3 تا 4 گیگابایت رم و 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود. همین امر باعث شده است که هر دو تبلت در دو بازار مختلف قرار بگیرند. Tab S8 بیشتر برای بهره وری و انجام کارهای سنگین کاربرد دارد که در صورت نیاز می توانید فایل های زیادی را روی آن ذخیره کنید. اما در مقابل، گلکسی A7 بیشتر برای کاربران معمولی طراحی شده که فقط صفحه نمایش بزرگتری می خواهند. البته می توان از این دستگاه برای برخی بازی های سبک، نوشتن و تماشای ویدیو استفاده کرد.

Galaxy Tab S8 یا Galaxy Tab A7: شما باشید کدام تبلت را می خرید؟

باتری

وقتی صحبت از عمر باتری به میان می آید، می تواند داستان جالبی باشد! گلکسی تب اس 8 دارای باتری 8000 میلی آمپر ساعتی و تب A7 دارای باتری 7040 میلی آمپر ساعتی است. باتری Tab S8 حدود 13 درصد بزرگتر از باتری A7 است. با این حال انتظار دارید که Tab S8 به طور خودکار عمر بهتری داشته باشد، اما چند نکته وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید. مورد اول این است که A7 پیکسل های بسیار کمتری نسبت به Tab S8 دارد. نمایشگر با تراکم پیکسل کمتر به این معنی است که انرژی کمتری در هنگام روشن کردن آن مصرف می شود. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید، پردازنده ها هستند. گلکسی تب اس 8 از پردازنده‌ ای استفاده می ‌کند که مصرف انرژی کمتری دارد. با این حال، اسنپدراگون 662 موجود در A7 نیز یک تراشه کم مصرف انرژی است، با این حال می توان گفت که Galaxy Tab A7 ممکن است انرژی بیشتری را از باتری خود بگیرد.

در ادامه باید بگوییم که باتری Tab S8 سریعتر شارژ می شود. زیرا Galaxy Tab A7 از شارژ باتری 15 واتی استفاده می کند، در حالی که Tab S8 از شارژ سریع 45 واتی استفاده می کند و 3 برابر سریعتر است.

Galaxy Tab S8 یا Galaxy Tab A7: شما باشید کدام تبلت را می خرید؟

دوربین ها

گلکسی تب اس 8 از تنظیمات دوربین دوگانه بهره می برد که از یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 6 مگاپیکسلی تشکیل شده است. در مورد Tab A7 باید بگوییم که دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی منحصر به فرد است.
در مورد دوربین های جلو، گلکسی تب اس 8 دارای دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی است. که از دوربین جلو 5 مگاپیکسلی Tab A7 بسیار بیشتر است. بنابراین با تبلت Galaxy Tab S8، تصاویر واضح تری خواهید داشت. نه تنها این، بلکه می توانید انتظار داشته باشید که نرم افزار پشت دوربین نیز بهتر باشد، زیرا این تبلت جدیدتر است.

نرم افزار

نرم افزار موجود در دستگاه های سامسونگ، One UI است. توجه داشته باشید که Galaxy Tab S8 جدیدتر است. پس نسبت به Tab A7 بروزرسانی ‌های نرم‌ افزاری بیشتری را در آینده بیشتر دریافت خواهد کرد.

همچنین از آنجایی که گلکسی تب اس 8 پردازنده قوی تری دارد، می توان انتظار داشت که تجربه کاربری کامل تری داشته باشد. OEM ها معمولاً ویژگی هایی را از نرم افزار برای دستگاه های قدیمی خود حذف می کنند تا آنها را به خوبی اجرا کنند. بنابراین، می‌توانید انتظار داشته باشید که Tab A7 با عرضه نسخه ‌های نرم ‌افزاری آینده، ویژگی ‌های کمتری به دست آورد.

منبع: androidheadlines