سامسونگ به تازگی آپدیت آوریل 2021 را که شامل بسته امنیتی اندروید می شود، برای گوشی های سری Galaxy S8 عرضه کرده است. این آپدیت بر مبنای برنامه زمان بندی سه ماهه سامسونگ که از ماه می سال گذشته (2020) آغاز شده بود، ارائه شده است. اکنون سامسونگ اعلام کرده است که دیگر از این گوشی های پرچم دار سابق خود پشتیبانی نمی کند و این گوشی ها پس از گذشتن چهار سال از زمان تولیدشان دیگر آپدیت جدیدی دریافت نخواهند کرد. لازم به ذکر است که هر دو گوشی Samsung Galaxy S8 و Samsung Galaxy S8+ در مراسم Unpacked در ماه مارچ سال 2017 (اسفند 1395) معرفی شدند.

گوشی گلکسی S8 پس از چهار سال از زمان تولید دیگر آپدیت جدیدی دریافت نخواهد کرد

گوشی های Galaxy S8 و S8+ دیگر در لیست گوشی هایی که آپدیت های امنیتی اندروید را دریافت نمی کنند، بر روی وب سایت سامسونگ دیده نمی شوند. البته این آپدیت های امنیتی همچنان برای گوشی های Galaxy S8 Active و Galaxy S8 Lite ارائه خواهد شد. گر چه به نظر می رسد که این گوشی ها نیز به زودی از این لیست خارج می شوند. لازم به ذکر است که گوشی گلکسی S8 Active جزء گوشی هایی دسته بندی شده که آپدیت امنیتی اندروید را طبق برنامه زمان بندی سه ماهه سامسونگ دریافت می کنند. در حالی که گوشی گلکسی S8 Lite این آپدیت ها را به صورت دو سال یکبار دریافت می کرده اند.

همان طور که اشاره شد، سامسونگ گوشی های گلکسی S8 و S8+ را در سال 2017 عرضه کرد. هر دو این گوشی ها دارای سیستم عامل اندروید 7.0 (Nougat) بودند و در سال 2018 سیستم عامل آنها به Android Oreo آپدیت شد. همچنین با عرضه نسخه Android Pie در سال 2019، این گوشی ها نیز به این نسخه آپدیت شدند.

بر خلاف گوشی های سری Galaxy S8، سامسونگ تضمین کرده است که گوشی های جدید و بالا رده آن سه نسخه جدید اندروید را (که در آینده عرضه می شوند) دریافت خواهند کرد. سامسونگ در کنار گوگل تنها برندهایی هستند که این موضوع را تضمین کرده اند و کاربران گوشی های آنها خیالشان بابت دریافت نسخه های جدید اندروید راحت خواهد بود. بسیاری از تولید کنندگان گوشی های اندرویدی دریافت دو آپدیت جدید اندروید را بر روی گوشی های بالا رده شان ضمانت کرده اند و اکثر گوشی های میان رده و اقتصادی فقط یک آپدیت اندروید دریافت می کنند.

در زمینه دریافت آپدیت های امنیتی، سامسونگ حتی از گوگل هم قوی تر عمل می کند. سامسونگ اعلام کرده است که گوشی های جدید و پرچم دار آن (همچنین گوشی های سری های A و M) تا چهار سال پس از تولید آپدیت های امنیتی را دریافت خواهند کرد. این در حالی است که گوگل اعلام کرده تا گوشی های پیکسل این شرکت این آپدیت ها را تا سه سال پس از تولید دریافت می کنند. به هر حال اگر از کاربران گوشی های Galaxy S8 و S8+ هستید، به این موضوع توجه داشته باشید که دیگر هیچ گونه آپدیتی برای آنها از جانب سامسونگ ارائه نخواهد شد.

منبع: androidcentral