Galaxy S22 ممکن است تا ژانویه 2022 به بازار بیاید.

سامسونگ گلکسیS21  کمتر از یک سال پیش به بازار آمد و به عنوان پرچمدار سامسونگ در سال 2021 به رقابت با گوشی‌های موبایل دیگر پرداخت. اگرچه پرچمدار بعدی سامسونگ در سال 2022 مشخص نیست، اما با توجه به اینکه خبری از معرفی نسل جدید سری گلکسی نوت نبود، پس چاره‌ای جز انتظار برای معرفی گوشی‌های سری گلکسی S22 نداریم.

البته توجه داشته باشید که طی هفته‌های گذشته در رابطه با Galaxy S22 شایعه‌های زیادی منتشر شده است که تاکنون هیچ یک از این مشخصات توسط سامسونگ تأیید نشده است.

قیمت و تاریخ عرضه گوشی Galaxy S22

با توجه به این که قیمت این گوشی هنوز مشخص نشده است، اما پیش بینی می‌کنیم که سامسونگ ممکن است قیمت‌ها را نسبت به پرچمدار سال گذشته نسبتاً ثابت نگه دارد. 

در رابطه با تاریخ انتشار گوشی گلکسی S22 سامسونگ نیز باید بگوییم که این گوشی ممکن است در ژانویه 2022 رونمایی شود. همانطور که می‌دانید سری گوشی‌های گلکسی S21 در ژانویه 2021 معرفی شدند و در همان ماه به دست کاربران رسیدند. در واقع یکی از رسانه‌های کره‌ای مدعی شده که این گوشی‌ها ژانویه 2022 (دی-بهمن ۱۴۰۰) معرفی می‌شوند. بنابراین انتخاب ماه ژانویه برای معرفی سری گلکسی S22 اصلا دور از ذهن نیست.

طراحی گوشی Galaxy S22

بر اساس اطلاعات منتشر شده از Mauri QHD، سری Galaxy S22 می‌تواند کمی کوچک‌تر و نازک‌تر از S21 باشد. مسلما هرچه طراحی Galaxy S22 نازک‌تر باشد ممکن است باتری کوچک‌تری نیز در آن به کار برده شود. همانطور که می‌دانید Galaxy S21 دارای یک باتری 4000 تا 4500 میلی آمپر ساعتی است. با این حال کوچک شدن باتری Galaxy S22 در مقایسه با مدل‌های قبلی گوشی‌های سامسونگ کمی غیر طبیعی به نظر می‌رسد. 

بر اساس رندرهای منتشر شده از گوشی گلکسی اس‌22 می‌توان حدس زد که این گوشی در مقایسه با مدل قبلی خود کمی کوچک‌تر باشد.

طراحی گوشی Galaxy S22

دوربین گوشی Galaxy S22

سامسونگ ممکن است دوربین Galaxy S22 خود را ارتقا دهد. گفته می‌شود Galaxy S22 Ultra با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی عرضه می‌شود. در حالی که Galaxy S21 Ultra دارای یک دوربین 108 مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده است. اگر حدس و گمان‌های گفته شده صحت داشته باشد، این بالاترین تعداد پیکسل موجود برای یک گوشی سامسونگ خواهد بود، زیرا دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی سامسونگ از دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض آیفون 12 و همچنین از دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسل گوشی گوگل پیکسل 5 عملکرد بهتری خواهد داشت.

همچنین طبق گمانه زنی‌ها سامسونگ حق ثبت اختراع دوربین حفره‌ای سلفی را با یک صفحه نمایش فرعی ثبت کرده است، در حالی که برخی دیگر ادعا می‌کنند دوربین سلفی گوشی Galaxy S22 زیر صفحه نمایش آن مخفی نخواهد شد، زیرا کیفیت آن به اندازه کافی بالا نیست.

پردازنده گوشی Galaxy S22

همانطور که می‌دانید سامسونگ همواره گوشی‌های سری گلکسی S خود را با پردازنده‌های اگزینوس و کوالکام روانه ی بازار کرده است، با این حال می توانیم انتظار این را داشته باشیم که در سری Galaxy S22 نیز از پردازنده های اسنپدراگون 895 و اگزینوس 2200 بهره برده شود. در سال 2019 خبر همکاری سامسونگ با AMD برای توسعه‌ی پردازنده‌های گرافیکی چیپست‌های اگزینوس منتشر شد که گفته می‌شود سری S22 اولین گوشی‌های مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی AMD خواهند بود. 

در هر صورت هنوز ماه‌ها تا عرضه‌ی گوشی‌های سری گلکسی S22 فاصله داریم و تا آن زمان گزارش‌های بیشتری درباره‌ی ویژگی‌های این گوشی‌ها منتشر خواهد شد.

منبع: cnet