گلکسی اس 22 اولترا در مقابل آیفون 13 پرو مکس

سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس دو گوشی پرچمدار فعلی هستند. هر دو این دستگاه مجهز به پیشرفته ‌ترین فناوری ‌ها، از پردازنده ‌های قدرتمند گرفته تا دوربین‌ های با رزولوشن بالا می باشند.
اگر بین خرید این دو گوشی تردید دارید، در این مقایسه به شما کمک می کنیم تا ایده بهتری در مورد اینکه کدام دستگاه برای شما مناسب است داشته باشید.

ابعاد و کیفیت ساخت

ابعاد و کیفیت ساخت

هر دو دستگاه از ساختار قوی و همچنین رتبه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار برخوردار هستند. در حالی که آیفون 13 پرو مکس از قاب فولادی ضد زنگ و ابعاد 160.8x78.1x7.65 میلی متر ساخته شده است، گلکسی اس 22 اولترا با قاب آلومینیومی و ابعاد 163.3x77.9x8.9 میلی متر عرضه می شود.
در دست گرفتن آیفون 13 پرو مکس به دلیل لبه‌ های گرد آن در مقایسه با S22 Ultra با لبه ‌های مربعی‌ راحت ‌تر است. ضمن این که آیفون 13 همچنان از کانکتور شارژ لایتنینگ استفاده می کند، در حالی که اس 22 اولترا دارای درگاه USB-C 3.2 برای شارژ است.

دوربین

دوربین

عکاسی با دوربین گلکسی اس 22 اولترا به خاطر فیلترهای فراوانی که دارد، بسیار سرگرم کننده است و عکس هایی روشن، رنگارنگ و واضح می گیرد. این گوشی دارای ابعاد تصویر بزرگتر است که داده های تصویر بیشتری را برای عکاسی بهتر در نور کم ارائه می دهد. همچنین از نظر عکس های زوم شده، عکاسی نجومی و تثبیت بی نظیر است.

با آیفون 13 پرو مکس، شانس بیشتری برای عکاسی از یک سوژه دارید. در واقع این گوشی با اولین عکس نتایج خوبی ارائه می دهد و شما را از گرفتن چندین عکس از سوژه بی نیاز می کند. همچنین واضح است که برای فیلمبرداری هم در عقب و هم در جلو بهترین انتخاب است. دوربین این گوشی رنگ های گرمی دارد و ظاهری طبیعی ‌تر به عکس ها می دهد. البته گاهی اوقات کمی خسته ‌کننده به نظر می‌ رسد و نیاز به ویرایش بیشتر دارد.

پردازنده

پردازنده

Samsung Galaxy S22 Ultra با چیپست های جدید 4 نانومتری Snapdragon 8 Gen 1/Exynos 2200 به طور قابل توجهی قدرتمند تر از نسل قبلی خود است. با این حال، تراشه 5 نانومتری قدیمی A15 Bionic، آیفون 13 پرو مکس را آنچنان تحت تأثیر قرار نمی دهد.
هر دو دستگاه گزینه های عالی برای بازی های سنگین هستند. S22 Ultra از پردازنده گرافیکی Qualcomm Adreno 730/AMD Xclipse 920 بهره می برد در حالی که iPhone 13 Pro Max با پردازنده گرافیکی 5 هسته ای خود عرضه می شود. اولی قدرت خام بیشتری نسبت به نسل قبل دارد، اما دومی با بهره وری بهتر و مدیریت رم، جایگاه خوبی دارد. آیفون 13 پرو مکس به دلیل عملکرد پایدار و مدیریت حرارتی بهتر همچنان گزینه قابل اعتمادتری است.

نمایشگر

نمایشگر

گلکسی اس 22 اولترا درخشان ‌ترین نمایشگر را در بین گوشی ‌های هوشمند دارد و حداکثر روشنایی آن 1750 نیت است که آن را برای استفاده در فضای باز بی ‌رقیب می ‌کند. آیفون 13 پرو مکس گوشی حرفه ای اپل، اگرچه روشنایی زیادی دارد، اما به 1200 نیت محدود شده است.
هر دو دستگاه مجهز به پنل QHD OLED با نرخ تازه سازی پویا 120 هرتز هستند. آیفون 13 پرو مکس زمانی که به چیزی ثابت نگاه می کنید می تواند نرخ تازه سازی را از 120 هرتز به 10 هرتز کاهش دهد، اما S22 Ultra با نمایشگر برتر LTPO 2.0 خود می تواند آن را تا 1 هرتز کاهش دهد.

رم و فضای ذخیره سازی

رم و فضای ذخیره سازی

گلکسی اس 22 اولترا با 8 گیگابایت رم در نسخه پایه عرضه می شود و می تواند تا 12 گیگابایت ارتقا یابد. در حالی که آیفون 13 پرو مکس دارای 6 گیگابایت رم است. اما با وجود این تفاوت، قابلیت مولتی تسکینگ در دو دستگاه مشابه است.
اگر آیفون 13 پرو مکس را با مدل پایه اس 22 اولترا با 8 گیگابایت رم مقایسه کنید، با توجه به مدیریت بهتر رم نرم افزار، آیفون 13 کمی جلوتر است. اما اگر آن را با نوع رم 12 گیگابایتی S22 Ultra مقایسه کنید، اس 22 اولترا با اختلاف کمی اما قابل توجه برنده می شود.

باتری

هر دو گوشی گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس عمر باتری قابل توجهی را ارائه می دهند که اولی دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است، در حالی که دومی دارای باتری کوچکتر 4352 میلی آمپر ساعتی است. آزمایشات باتری نشان می ‌دهد که باتری آیفون 13 با توجه به تراشه فوق ‌العاده کارآمد خود که انرژی کمتری در کارهای روزمره مصرف می ‌کند، بهتر از باتری اس 22 اولترا عمل می‌ کند.

اگر کاربر معمولی هستید، می توانید دو روز کامل از آیفون 13 پرو مکس استفاده کنید. گفتنی است، گلکسی اس 22 اولترا به لطف پشتیبانی از شارژ سیمی سریع 45 واتی سریعتر شارژ می شود در حالی که آیفون 13 پرو مکس از شارژ غیر رسمی 27 واتی پشتیبانی می کند. همچنین، آیفون 13 فقط از شارژ بی ‌سیم معکوس برای باتری MagSafe اپل پشتیبانی می‌ کند، اما نمی ‌تواند ایرپاد یا اپل واچ را شارژ کند. در حالی که اس 22 اولترا می تواند گلکسی بادز و گلکسی واچ را نیز شارژ کند.

منبع: makeuseof