گوشی سامسونگ گلکسی S21 Ultra با دوربینی ترسناک عرضه شده است! پر از ویژگی ها و قابلیت های متعدد که امکان عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای را به کاربران می دهد و قاب هایی چشم نواز همراه با جزئیات کامل را ثبت می کند! در واقع سامسونگ با ارائه دوربین 108 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 100 برابری در گوشی S21 Ultra، سعی در ارتقای پرچم دار قبلی خود یعنی S20 Ultra داشته است. اما دوربین های این گوشی موبایل قابلیت های دیگری نیز دارد؛ بیاید با هم بررسی شان کنیم!

تمام ویژگی های هیجان انگیز دوربین گلکسی S21 اولترا!

Single Take

عملکرد Single Take باعث می شود تا بتوانید تنها با یک بار فشار دادن دکمه شاتر، بتوانید چند عکس متفاوت (هرکدام با افکت های مختلف) را به صورت هم زمان و پشت سر هم ثبت کنید. این قابلیت در هنگام ضبط ویدئو نیز کاربرد دارد. در واقع عملکرد Single Take شما را از اعمال تنظیمات پیچیده و زمان بر زوم، فیلتر و استایل بندی عکس بی نیاز می کند و به شما این امکان را می دهد تا به شکلی سریع تعداد زیادی عکس با افکت های مختلف را ثبت نمایید. به این ترتیب به عنوان مثال در هنگام جشن تولد فرزندتان، درگیر تنظیمات دوربین گوشی تان نخواهید بود و می توانید از کل مراسم عکاسی و فیلمبرداری کنید!

Single Take

این ویژگی پیش از این در گوشی گلکسی S20 نیز ارائه شده بود، اما در گوشی S21 Ultra توسعه داده شده و افکت های بیشتری به آن اضافه شده است. شاید این ویژگی کمی پیچیده به نظر برسد، اما کار با آن فوق العاده آسان است. برای آغاز به کار بر روی حالت Single Take دوربین گوشی خود در کنار دکمه شاتر کلیک کنید. پس از آن با لمس دکمه شاتر، بعد از گذشت 10 ثانیه عکاسی متوالی شما آغاز خواهد شد!

تمام ویژگی های هیجان انگیز دوربین گلکسی S21 اولترا!

پس از اتمام عکاسی اگر به گالری عکس های خود و فولدر Single Take مراجعه کنید، عکس های ثبت شده را مشاهده می کنید. در این فولدر به عکس هایی با افکت های مختلف، عکس های متحرک GIF و کات های متنوع ویدئو مواجه خواهید شد.

از زوم استفاده کنید

تمام ویژگی های هیجان انگیز دوربین گلکسی S21 اولترا!

گوشی S21 Ultra به زوم اپتیکال 3 برابری و 10 برابری مجهز است و توانایی زوم دیجیتال بر روی تصاویر تا 30 و 100 برابر را دارد. استفاده از این قابلیت فوق العاده آسان است. در حالت استاندارد دوربین، شما آیکون های کوچک برگ مانند را در بالای دکمه شاتر گوشی مشاهده می کنید. آیکون دارای یک برگ برای زوم به جلو کاربرد دارد (نزدیک تر شدن به تصویر)؛ آیکون دارای سه برگ به معنای استفاده از لنز سوپر واید است (ثبت گستره وسیع تری از تصویر). کلیک کردن بر روی آیکون ها به شما زوم سریع 3 و 10 برابری را می دهد. همچنین می توانید اعدادی را که با کلیک بر روی این آیکون ها بر روی صفحه نمایش نشان داده می شوند، برای تنظیم میزان زوم انتخاب کنید.

حالت شب (Night mode)

تمام ویژگی های هیجان انگیز دوربین گلکسی S21 اولترا!

اگر به تازگی گوشی S21 Ultra را خریداری کرده اید، ممکن است پیدا کردن Night Mode و استفاده از آن کمی برایتان سخت باشد. این گوشی موبایل سامسونگ حتی در کمترین میزان نور نیز عکس هایی با کیفیت در حالت استاندارد ثبت می کند، اما برای عکاسی در محیط های کاملاً تاریک به قسمت More در پنل mode که در کنار دکمه شاتر قرار دارد بروید. در اینجا چندین آپشن مختلف را مشاهده می کنید.

یکی از این آپشن ها Night نام دارد و آیکون آن به شکل ماه است. با قرار دادن دوربین در این حالت، گوشی چند ثانیه برای ثبت عکس زمان نیاز دارد و پس از آن تا جایی که ممکن است، تصویری شارپ و واضح را ثبت می کند. در این چند ثانیه اگر دستتان را ثابت و بدون لرزش نگه دارید، کمک بزرگی به گوشی اندرویدی خود برای ثبت با کیفیت تر عکس کرده اید!

نمای کارگردان (Director's View)

تمام ویژگی های هیجان انگیز دوربین گلکسی S21 اولترا!

یک ویژگی جدید که در سری S21 عرضه شده، نمای کارگردان است که در هنگام ضبط ویدئو به شما یک تصویر کوچکتر (thumbnail) از آنچه در حال ضبط آن هستید در پایین قاب نشان می دهد. انگار که از دو لنز با زوم های مختلف به صورت هم زمان استفاده می کنید. برای قرار دادن دوربین در این حالت، همان مراحل گفته شده در بخش Night Mode را طی کنید (به بخش More بروید) و بر روی آیکون چرخ کلیک کنید. در این حالت چند پنجره کوچک با زوم های متفاوت نمایش داده می شود که متناسب با نیاز خود می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

تمام ویژگی های هیجان انگیز دوربین گلکسی S21 اولترا!

ویژگی نمای کارگردان همچنین به شما این امکان را می دهد که از دوربین های جلو و پشت گوشی به صورت هم زمان برای ضبط ویدئو استفاده کنید. در واقع این ویژگی به شما اجازه می دهد تا در هنگام فیلمبرداری از سوژه، به طور هم زمان واکنش خود را نیز مشاهده و ضبط کنید! شما می توانید با کلیک بر روی مربع موجود در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش مشخص کنید که قاب مربوط به تصویر دوربین جلو چگونه نشان داده شود: به صورت قاب جداگانه یا تصویر در تصویر. 

در این بخش برخی از ویژگی های دوربین سامسونگ گلکسی S21 Ultra را به شما معرفی کردیم. اما دوربین های این گوشی ویژگی های متنوع تر و بیشتری دارد که کار با آن برای عکاسان و کاربران حرفه ای تر بسیار لذت بخش خواهد بود! اگر قصد خرید گوشی S21 Ultra و تجربه عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای با آن را دارید، با شماره 73027-021 تماس بگیرید.

منبع: cnet