در حالی که سامسونگ امید زیادی به گوشی های سری گلکسی S20 داشت، اما این گوشی ها در بازار به موفقیت چندان بزرگی دست پیدا نکردند و عملاً سامسونگ به اهداف از پیش تعیین شده خود برای فروش آنها دست پیدا نکرد. فاکتورهای زیادی در این موضوع نقش داشتند که شاید قیمت بالا یکی از آنها بود. به همین دلیل سامسونگ سعی کرد تا آنجا که ممکن است هزینه ساخت سری جدید گلکسی S21 را کاهش دهد و گوشی های خود را با امکانات بیشتر و قیمت مناسب تری عرضه کند. اکنون سری گلکسی S21 از مدل های قبلی سامسونگ قیمت ارزان تری دارد و می توان گفت که در مقایسه با آنها مانند پنکیک در بازار در حال فروش است!

گلکسی S21 به فروش 30 درصد بیشتر از مدل های قبلی دست یافته است

اعداد و آمار در صنعت تکنولوژی بسیار تأثیرگذارند! مطابق با اعلام سامسونگ، سری گلکسی S21 در یازده روز اول پس از ارائه، توانسته به فروشی بیشتر از 30 درصد نسبت به سری گلکسی S20 دست پیدا کند که در سال گذشته در همین بازه زمانی روانه بازار شده بود. البته این اعداد با توجه به پیش فروش بالای این سری گوشی موبایل سامسونگ در کره جنوبی تا حدودی قابل حدس بود! چرا که سری گلکسی S21 به یکی از محبوب ترین سری ها در زمینه پیش ثبت نام کاربران برای خرید آن در کره تبدیل شده بود!

گلکسی S21 به فروش 30 درصد بیشتر از مدل های قبلی دست یافته است

در بسیاری از کشورها گوشی S21 Ultra به محبوبیت بیشتری از سایر مدل ها دست پیدا کرده است. با این وجود در کره جنوبی تقاضای بیشتری برای خرید مدل اصلی گلکسی S21 در رنگ های بنفش و مشکی وجود داشته باشد. سامسونگ اعلام کرده است که مدل اصلی گلکسی S21 چهل درصد از کل فروش این سری را در اختیار داشته است. پس از آن گوشی گلکسی S21 Ultra قرار دارد که حدود 36 درصد فروش داشته و گوشی گلکسی S21+ با 24 درصد فروش در رتبه سوم جای گرفته است. همچنین سامسونگ اعلام کرده است که گوشی گلکسی S21 Ultra بیشتر در رنگ مشکی فروش رفته است. در حالی که خریداران گوشی های S21 و S21+ رنگ بنفش آنها را ترجیح داده اند.

با وجود این اخبار، ما فراموش نکرده ایم که سامسونگ در ابتدای عرضه گلکسی S21 انتظار چنین فروش گسترده ای را نداشت! شاید بحران کرونا و اعمال محدودیت های اجتماعی در این زمینه به سامسونگ کمک کرده و کاربران را به سمت دنیای تکنولوژی و به روز رسانی گوشی های موبایل خود جلب نموده است! البته قیمت مناسب تر سری S21 در مقایسه با سری S20 نیز در این موضوع بی تأثیر نبوده است. با این وجود از لحاظ عملکرد و امکانات، این دو سری تفاوت آنچنان بزرگی با یکدیگر ندارند و صاحبان S20 شاید نیازی به خرید S21 نداشته باشند! با این وجود بسیاری از کاربران ترجیح می دهند تا هر سال گوشی های پرچم دار را تهیه کرده و با تکنولوژی روز دنیا پیش روند.