سامسونگ در ژانویه سال 2021 از نسل جدید گوشی های خود، گلکسی S21، گلکسی S21 Plus و گلکسی S21 Ultra رونمایی کرد. هر سه این گوشی ها اکنون در بازار موجودند. بنابراین فرصت خوبی است تا نگاهی دوباره به این گوشی های موبایل و نسل قبلی آنها، سری گلکسی S20، بیندازیم تا ببینیم سامسونگ از سال پیش تا اکنون چه تغییراتی در آنها ایجاد کرده است. اگر بخواهیم خیلی کوتاه و مختصر به این سؤال جواب بدهیم، باید بگوییم: تغییر خاصی ایجاد نشده است!

تغییرات جزئی!

اگرچه سامسونگ سری گلکسی S21 را با برخی ویژگی های جدید روانه بازار کرده (مانند پشتیبانی از 5G و رفرش ریت بالاتر)، اما در مجموع این سری با سری گلکسی S20 تفاوت چندانی ندارد. به عنوان مثال برخی از ویژگی های اصلی هر دو سری مانند صفحه نمایش، باتری و ماژول دوربین بدون تغییر بوده اند.

به طور دقیق، سامسونگ برخی از آپگریدهای معمول را بر روی پروسسور گوشی اعمال کرده است. سری جدید اکنون با اندروید 11 و پروسسور اسنپ دراگون 888 ارائه شده است. همچنین سری گلکسی S21 در زمینه حسگر اثر انگشت و اتصال 5G نیز ارتقا یافته است. اما یکی از تحول های جالب سری جدید، ارائه شدن قلم محبوب S Pen همراه با گوشی S21 Ultra است. در حالی که پیش از این قلم S Pen همراه با سری Note ارائه می شود و حالا کاربران سری S نیز می توانند از آن استفاده کنند. طراحی دوربین سری گلکسی S21 نیز مورد بهبود قرار گرفته و دوربین های آن در یک قاب فلزی در پشت دوربین تعبیه شده اند.

تغییرات جزئی!

چه چیزهایی از سری S21 حذف شده است؟

در اینجا باید به مواردی که سامسونگ به دلیل جلوگیری از افزایش قیمت نهایی دستگاه از سری S21 حذف کرده نیز اشاره کنیم. یکی از بحث برانگیزترین این تغییرات، حذف شارژر و ایرفون از بسته نهایی محصول است! جایی که کمپانی کره ای به کاربران خود توصیه کرده تا از لوازم جانبی قدیمی خود استفاده کنند؛ کاری که اپل نیز با ارائه سری آیفون 12 نیز پیش از این کرده بود! سری S21 همچنین قابلیت ارتقای حافظه داخلی را نیز از دست داده و امکان نصب کارت حافظه جانبی بر روی آن وجود ندارد. این اتفاق پیش از این برای گوشی های Galaxy Z Fold 2 و Z Flip نیز به بهانه اینکه حافظه داخلی آنها به میزان کافی ارتقا یافته است، افتاده بود!

در مجموع اگر به اتصال 5G نیازی ندارید، شاید همان گوشی های سری S20 برایتان کافی باشد! با این وجود بسیاری از کاربران علاقه دارند تا از گوشی های پرچم دار استفاده کنند و با تکنولوژی روز دنیا به پیش روند! اگر شما هم قصد خرید گوشی سامسونگ گلکسی S21، گلکسی S21 Plus و گلکسی S21 Ultra را دارید، می توانید با شماره 73027-021 تماس بگیرید. همچنین امکان خرید اینترنتی این گوشی های سامسونگ با بهترین قیمت بازار از سایت شرکت ایده برتر برای شما وجود دارد.

منبع: cnet