پاور از کارآمدترین و ضروری ترین قطعات مورد نیاز سیستم کامپیوتری بوده و با توجه به عملکرد و کارایی که در اختیار دارد می تواند برق مورد نیاز سیستم را بدون کوچک ترین چالشی تامین کند. بنابراین تهیه و استفاده از پاور استاندارد و مناسب می تواند از نان شب نیز واجب تر باشد! شرکت FSP یکی از برترین تولید کننده های انواع مختلف پاور در بازارهای جهانی محسوب می شود. این شرکت با تولید پاورهای استاندارد توانسته رضایت اکثر طرفداران خود را به جلب کند. در این مقاله قصد معرفی یکی از محصولات این شرکت را داریم تا به کاربرانی که دنبال تهیه پاور کامپیوتر مناسب برای سیستم خود هستند کمک کرده باشیم. پاور مد نظر ما جهت بررسی توسط مهندسان خوش ذوق FSP طراحی و با عنوان Hydro M PRO Bronze Semi Modular عرضه شده است! این مدل پاور با توجه به فرم فاکتور ATX و توان خروجی 800 وات که در اختیار دارد می تواند برق مورد نیاز سیستم را بدون کوچک ترین نوسان تامین کند. شرکت اف اس پی از یک فن 120 میلی متری استفاده کرده است. فن تعبیه شده در این مدل پاور با توجه به قدرتی که دارد می تواند حرارت ایجاد شده در داخل پاور را در کم ترین زمان ممکن دفع کند! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر پاور Hydro M PRO Bronze Semi Modular اف اس پی خواهیم پرداخت، پس لطفا با ما همراه باشید!

پاور 800 وات FSP مدل Hydro M PRO Bronze Semi Modular

راهکارهای حفاظتی متعدد و برخورداری از راندمان بالا!

شرکت FSP به منظور ایجاد اسمبل آسان پاور Hydro M PRO Bronze Semi Modular از کابل های نیمه ماژولار استفاده کرده است. کابل های نمیه ماژولار این امکان را به کاربر می دهد تا بدون هیچ ریخت و پاشی اقدام به اسمبل کردن این مدل پاور در کیس خود کند! لازم به ذکر است که این مدل پاور 800 وات FSP با توجه به برخورداری از راهکارهای حفاظتی مختلف، علاوه بر عمر بالا از عملکردی پایدار نیز برخوردار است. راهکارهای حفاظتی استفاده شده در پاور Hydro M PRO Bronze Semi Modular شامل راهکار حفاظتی OVP (قابلیت حفاظت در برابر ولتاژ بیش از حد)، (قابلیت محافظت پاور در برابر اضافه دما)، OPP (قابلیت حفاظت در برابر انرژی دریافتی بیش از حد) و SCP (قابلیت حفاظت در برابر اتصال کوتاه) می شود. با توجه به راهکارهایی که در ساخت این مدل از پاور مورد استفاده قرار داده شده است می توان گفت که علاوه بر عملکرد بالا از عمر بالایی نیز برخوردار خواهد شد!

پاور 800 وات FSP مدل Hydro M PRO Bronze Semi Modular

از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی هایی که شرکت FSP در ساخت پاور 800 وات Hydro M PRO Bronze Semi Modular می توان به سازگاری با نسخه Bronze استاندارد 80 Plus اشاره کرد! این ویژگی باعث می شود تا میزان مصرف انرژی این مدل پاور به یکی دیگر از قابلیت های مهم آن تبدیل شود! لازم به ذکر است که با توجه به بهره مندی از راندمان انرژی 80 پلاس برنز قادر به ارائه راندمان انرژی 88 درصدی خواهد بود! راندمان بالا باعث می شود تا پاور علاوه بر هدر رفت انرژی کم تر، حرارت کم تری نیز تولید کند. از دیگر مزیت های راندمان بالا نیز می توان به افزایش بیش از حد عمر و پایین آمدن میزان تولید صدا اشاره کرد. شرکت FSP در طراحی و ساخت پاور 800 وات Hydro M PRO Bronze Semi Modular از یک فن 120 میلی متری قدرتمند استفاده کرده است. فن استفاده شده در این مدل پاور از قدرتی برابر با 800W برخوردار بوده و می تواند عمل خنک کنندگی و خروج حرارت از داخل پاور را به بهترین شکل ممکن انجام دهد! فن تعبیه شده در این مدل پاور مجهز به یاتاقان های Hydraulic Bearing بوده که باعث می شود تا فن علاوه بر کارایی بهبود یافته از طول عمر بسیار بالایی نیز برخوردار شود!

طراحی DC به DC و برخورداری از بهترین قطعات!

شرکت FSP به منظور تنظیم دقیق ولتاژ نیز از طراحی DC به DC بهره برده است. این طراحی باعث می شود تا مبدل ولتاژ قطعات موجود در پاور 800 وات Hydro M PRO Bronze Semi Modular را با دقت فوق العاده بالایی تنظیم کند! با این ویژگی می توان گفت که دیگر قطعات استفاده شده در سیستم کاربر همچون پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی حتی در سنگین ترین پردازش ها و نامساعدترین شرایط نیز دچار ریپل ولتاژ نخواهند شد! در نتیجه کاربر بدون نگرانی بابت آسیب های احتمالی می تواند به استفاده از سیستم خود بپردازد! شرکت FSP در طراحی و ساخت پاور 800 وات Hydro M PRO Bronze Semi Modular از خروجی تک ریل +12 ولتی DC بهره برده است. خروجی استفاده شده در این مدل پاور با توجه به قدرت بالایی که در اختیار دارد می تواند جریان پایدار و قوی را به قطعات تشنه جریان انتقال داده و آن ها را بدون اضافه بار سیراب کند! قطعات و لوازم استفاده شده در پاور Hydro M PRO Bronze Semi Modular اف اس پی نیز از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه ساخته شده است.

پاور 800 وات FSP مدل Hydro M PRO Bronze Semi Modular

از نمونه قطعات باکیفیتی که شرکت FSP در ساخت این مدل پاور مورد استفاده قرار داده است می توان به خازن های 100% ژاپنی الکترولیتی C ° 105و 450V اشاره کرد که نسبت به دیگر خازن های موجود از دوام و راندمان بسیار بالاتری برخوردار هستند. از ویژگی های این نوع خازن می توان به مقاومت در برابر شرایط بسیار سخت دمایی و یا نوساناتی که در اثر ولتاژ و فرکانس ایجاد می شود اشاره کرد. این نوع خازن با توجه به قابلیت تثبیت عملکرد می تواند پاور را در بهترین و مناسب ترین حالت خود قرار دهد! لازم به ذکر است که پاور 800 وات Hydro M PRO Bronze Semi Modular اف اس پی بر اساس استانداردهای ERP 2013 اتحادیه اروپا ساخته شده است. این استاندارد باعث می شود تا پاور از قابلیت صرفه جویی در انرژی و دارای قابلیت حفاظت از محیط زیست باشد! طبق اعلام سایت FSP این مدل پاور دارای مصرف برق 5Vsb Rail (در حالت StandBy برابر با 5 ولت) است! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که کابل های استفاده شده در پاور 800 وات Hydro M PRO Bronze Semi Modular از نوع Ribbon و از رنگ مشکی برخوردار هستند. این ویژگی باعث می شود تا پاور علاوه بر برخورداری از جذابیت بیشتر، از قابلیت تبادل هوای بهتر نیز برخوردار باشد.

منبع: fsplifestyle