از برندهای تولید کننده انواع مختلف پاور می توان به FSP اشاره کرد. این شرکت با تولید پاورهای قدرتمند و کاربردی سعی در نام آشناتر کردن برند خود داشته تا بتواند طرفداران زیادی را به دست آورد. از نمونه پاورهای تمام ماژولار این شرکت که از رده بندی طلایی 80 Plus برخوردار است می توان به مدل 850 وات HYDRO G PRO اشاره کرد. این مدل پاور دارای فرم فاکتور ATX بوده و با توجه به برخورداری از مقاومت بالا می تواند مدت زمان زیادی برای کاربر کاربرد داشته باشد! فن 120 میلی متری از نوع FDB و ترکیب آن با سوئیچ ECO توانسته یکی از کم صداترین و هوشمندترین پاورهای بازار را به وجود آورد. در ضمن به منظور بالا بردن هر چه بیشتر عمر پاور نیز از راهکارهای حفاظتی متعدد استفاده شده است! از دیگر ویژگی ها و قابلیت های موجود در پاور 850 وات HYDRO G PRO می توان به قابلیت پشتیبانی از جدیدترین پردازنده ها، برخورداری از خازن های ژاپنی و اصلاح ضریب قدرت (PFC) اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از پاور شرکت FSP خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی و آشنایی با پاور 850 وات HYDRO G PRO اف اس پی!

مجهز به پوشش محافظ کاربردی و گواهینامه 80 Plus

شرکت FSP به منظور در امان نگه داشتن پاور 850 وات HYDRO G PRO از عوامل طبیعی همچون نفوذ رطوبت، گرد و غبار و ... از پوشش محافظ Off Wet استفاده کرده است. با این پوشش علاوه بر مدارهای الکترونیکی، قطعات درونی نیز مورد محافظت قرار خواهند گرفت! در ضمن این پوشش قادر به محافظت در نامساعدترین شرایط (تا رطوبت 95 درصدی) نیز قابلیت محافظت از پاور را دارد! از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی های پاور 850 وات HYDRO G PRO شرکت FSP می توان به برخورداری از گواهینامه نسخه استاندارد 80 Plus GOLD اشاره کرد! این ویژگی باعث می شود تا میزان مصرف انرژی این مدل پاور کامپیوتر به یکی از قابلیت های مهم آن تبدیل شود! لازم به ذکر است که با توجه به بهره مندی از راندمان انرژی 80 پلاس طلایی قادر به ارائه راندمان انرژی 90 درصدی در هنگام بارگذاری 50 درصدی خواهد بود! به دلیل بهره مندی از راندمان فوق العاده 90 درصدی که در اختیار دارد می توان گفت که حرارت کم تری تولید کرده و از مصرف انرژی پایین تری نیز برخوردار خواهد بود! با این تفاسیر می توان گفت که این مدل پاور تولیدی شرکت FSP از سر و صدای کم تر و طول عمر بالاتری برخوردار است. در ضمن این شرکت به منظور بالا بردن میزان پایداری ولتاژ و راندمان، محصولات خود را با قواعد سختگیرانه مدیریت ولتاژ تولید کرده است! این ویژگی باعث می شود تا ولتاژ خروجی پاورهای تولیدی در بار کاری مختلف با تغییری کم تر از 1 درصد مواجه شوند! پاور 850 وات HYDRO G PRO نیز از قائله مستثنی نبوده و شرکت FSP پس از اعمال قواعد سخت گیرانه اقدام به عرضه آن کرده است!

بررسی و آشنایی با پاور 850 وات HYDRO G PRO اف اس پی!

طراحی تمام ماژولار و راهکارهای حفاظتی!

این شرکت به منظور ایجاد اسمبل آسان و راحت پاور 850 وات HYDRO G PRO از کابل های تمام ماژولار استفاده کرده است. کابل های تمام ماژولار این امکان را به کاربر می دهند تا بدون هیچ ریخت و پاشی اقدام به اسمبل کردن این مدل پاور در کیس کامپیوتر خود کند! لازم به ذکر است که این مدل پاور با توجه به برخورداری از راهکارهای حفاظتی مختلف، علاوه بر عمر بالا از عملکردی پایدار نیز برخوردار است. راهکارهای حفاظتی استفاده شده در پاور 850 وات HYDRO G PRO شامل راهکار حفاظتی OVP (قابلیت حفاظت در برابر ولتاژ بیش از حد)، OTP (قابلیت حفاظت در برابر دمای بیش از حد)، OPP (قابلیت حفاظت در برابر انرژی دریافتی بیش از حد)، SCP (قابلیت حفاظت در برابر اتصال کوتاه) و OCP می شود. با توجه به راهکارهایی که در ساخت این مدل از پاور مورد استفاده قرار داده شده است می توان گفت این پاور علاوه بر عملکرد بالا از عمر بالایی نیز برخوردار خواهد شد!

از دیگر ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده در پاور 850 وات HYDRO G PRO می توان به مطابقت آن با استانداردهای IEC 62368 اشاره کرد. این مدل پاور به دلیل رعایت استانداردهای ایمنی بیشتر و قابلیت ارائه عملکردی بهتر از سطح تعیین شده در قوانین بین المللی موفق به کسب این استاندارد شده که موجب می شود تا پاور کم ترین آسیب را برای محیط زیست داشته باشد! برای مصرف کم ترین انرژی و پایین آوردن میزان صدا نیز از یک سوئیچ ECO استفاده کرده است. این سوئیچ باعث می شود تا پاور هنگام بار کاری 30 درصدی و یا پایین تر اقدام به خاموشی فن ها کرده تا علاوه بر ساکت کردن صدای پاور، منجر به صرفه جویی مصرف انرژی شود. لازم به ذکر است که پاور 850 وات HYDRO G PRO شرکت FPS دارای قابلیت پشتیبانی از قدرتمندترین سیستم های دنیا بوده و از سازگاری با به روزترین استانداردهای شرکت INTEL (ATX12V v2.4) و به روزترین استانداردهای شرکت AMD بهره مند است! با توجه به ویژگی های یاد شده و قابلیت ارائه برق پایدار 12 ولت به جدیدترین پلتفورم های AMD و Intel می تواند این امکان را به کاربر بدهد تا جدیدترین و قدرتمندترین ستاپ را تهیه کند!

بررسی و آشنایی با پاور 850 وات HYDRO G PRO اف اس پی!

مجهز به فن هوشمند 120 میلی متری و خازن های ژاپنی!

شرکت FSP در طراحی و ساخت پاور 850 وات HYDRO G PRO از یک فن 120 میلی متری قدرتمند استفاده کرده است. فن استفاده شده در این مدل پاور از قدرتی برابر با 850W برخوردار بوده و می تواند عمل خنک کنندگی و خروج حرارت از داخل پاور در هنگام اجرای بازی ها و نرم افزارهای سنگین را به بهترین شکل ممکن انجام دهد! در ضمن فن تعبیه شده در این مدل پاور از یاتاقان های FDB (Fluid Dynamic Bearing) بهره مند است. با توجه به برخورداری از یاتاقان های FDB می توان گفت که فن تعبیه شده قادر است عمل خنک کنندگی و خروج حرارت هنگام انجام فعالیت های سنگین را با کم ترین صدای ممکن انجام دهد! در واقع این نوع فن با توجه به قابلیت کنترل موثر درجه حرارت ایجاد شده در داخل پاور اقدام به جلوگیری از افت عملکرد پاور کرده تا کوچک ترین آسیبی به آن نرساند! از نمونه قطعات باکیفیتی که شرکت FSP در ساخت این مدل پاور مورد استفاده قرار داده است می توان به خازن های 100% ژاپنی الکترولیتی  C ° 105اشاره کرد. ترکیب قطعات باکیفیت و این مدل خازن نیز باعث شده تا پاور 850 وات HYDRO G PRO از راندمان 90 درصدی و مقاومت بیشتر در برابر فرکانس، دما و جریان بالا برخوردار شود!

منبع: fsplifestyle