برند Fossil سابقه زیادی در بازار گجت های پوشیدنی دارد و از حدود سال 2000 به بعد چندین مدل ساعت هوشمند مختلف را به بازار عرضه کرده است. محصولات این برند در این مدت طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا پیدا کرده اند و فروش بالایی داشته اند. زمانی که آپدیت Wear OS 3 عرضه شد، دستیار صوتی Google Assistant به شکل اسرار آمیزی از بسیاری ساعت های هوشمند موجود در بازار (از جمله ساعت های فسیل) حذف شد. به طور دقیق تر باید گفت که فقط پیکسل واچ و مدل های جدیدتر سامسونگ گلکسی واچ هستند که از این دستیار صوتی پشتیبانی می کنند.

بهره مندی از Google Assistant در ساعت هوشمند

اکنون شرکت Fossil قصد دارد تا خود به این موضوع رسیدگی کند و دستیار صوتی Google Assistant را به ساعت هایش بازگرداند. چرا که به زعم فسیل ممکن است برخی از کاربران فقط به خاطر اینکه بتوانند از مزایای این دستیار صوتی بهره مند شوند، ساعت خود را تعویض کنند و به سمت محصولات گوگل و سامسونگ متمایل شوند!

در همین راستا فسیل قصد دارد تا گوگل اسیستنت را به ساعت های هوشمند نسل 6 خود با سیستم عامل Wear OS 3 اضافه کند. جالب اینجا است که این آپدیت فقط مختص ساعت های برند فسیل نیست و می توان آن را بر روی محصولات برندهای Diesel، Michael Kors و Skagen نیز نصب کرد. البته توجه داشته باشید برای بهره مندی از این آپدیت، باید ساعت هوشمند خود را با گوشی هوشمندی که دارای اندروید استاندارد با برنامه های گوگل است جفت کنید.

بهره مندی از Google Assistant در ساعت هوشمند

اگر پیش از این تجربه کار کردن با ساعت های هوشمند گوگل یا سامسونگ را داشته باشید، استفاده از Google Assistant بر روی ساعت های نسل 6 فسیل برایتان آشنا خواهد بود. شما می توانید این دستیار هوش مصنوعی را با گفتن جمله “hey Google”، فشار دادن دکمه یا ضربه زدن بر روی واچ فیس فعال کنید. پس از آن می توانید از طریق فرمان های صوتی تنظیمات دلخواهتان را بر روی ساعت اعمال نمایید. خوشبختانه بر خلاف بسیاری از ساعت های هوشمند موجود در بازار، ساعت های فسیل از دستیار صوتی آمازون الکسا هم پشتیبانی می کنند و دست کاربر را در انتخاب دستیار مورد نظر خود باز می گذارند.

بهره مندی از Google Assistant در ساعت هوشمند

با اینکه اضافه شدن Google Assistant به ساعت های هوشمند فسیل خبر خوبی برای کاربران این گجت ها است، اما توجه داشته باشید که این آپدیت برای تمامی ساعت های Wear OS 3 قابل استفاده نیست و مثلاً کاربران ساعت های Mobvoi یا Montblanc نمی توانند از آن بهره مند شوند. با این حال این احتمال وجود دارد تا سایر برندهای تولید کننده ساعت هوشمند نیز به زودی آپدیتی برای اضافه کردن این دستیار صوتی به محصولاتشان ارائه دهند. چرا که این شرکت ها دوست ندارند تا صرفاً به خاطر Google Assistant از شرکت فسیل عقب بمانند و فروش خود را در بازار ساعت های هوشمند از دست بدهند! این در حالی است که شرکت Fossil به زودی ساعت های نسل 7 خود را نیز به بازار خواهد فرستاد که پیش بینی می شود نسبت به نسل 6 با ارتقاهای چشمگیری مواجه شده باشد.

منبع: gizmochina