اگر تنها کمی به تکنولوژی علاقه داشته باشید و اخبار آن را دنبال می کنید، حتماً نام Threads به گوشتان خورده است. تردز جدیدترین شبکه اجتماعی است که پا به عرصۀ وجود گذاشته و در همان روزهای ابتدایی حیات خود طوفانی به پا کرده است! به طوری که فقط در عرض کمتر از یک هفته، تعداد کاربران این شبکه اجتماعی از مرز 100 میلیون نفر گذشته است! رشد کاربران تردز در این مدت قطعاً ادامه داشته است؛ چرا که به تازگی یک کاربر خاص و شناخته شده به جمع کاربران آن اضافه شده است: آقای ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت!

امکان دنبال کردن ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت در Threads

شما اکنون می توانید پروفایل آقای نادلا را با آی دی @satyanadella در تردز پیدا کرده و مدیر عامل مایکروسافت را فالو کنید. در زمان انتشار این مقاله، تعداد فالوئرهای آقای نادلا در تردز 8992 نفر است که قطعاً به مرور زمان افزایش پیدا خواهد کرد.

ملحق شدن ساتیا نادلا به تردز، شبکه اجتماعی توسعه یافته توسط متا، به خودی خود پیام های زیادی دارد! اما این تمام ماجرا نیست. چرا که آقای نادلا در اولین پست خود در تردز به طور رسمی اعلام کرده است که همکاری های مایکروسافت و متا در حوزه هوش مصنوعی توسعه خواهد یافت. در این پست به طور مشخص به این نکته اشاره شده که مدل زبانی بزرگ متا، Llama 2، بر روی Azure در دسترس قرار خواهد گرفت:

«عجب روز فوق العاده ای برای ملحق شدن به تردز! ما از توسعه همکاری های خود با متا در زمینه هوش مصنوعی فوق العاده هیجان زده ایم. ما قصد داریم تا خانواده مدل های زبانی بزرگ متا، Llama، را به Azure بیاوریم و به دیدگاه های خود در مورد هر دو نسخه Frontier و اوپن سورس آن جامۀ عمل بپوشانیم».

امکان دنبال کردن ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت در Threads

در انتهای پست نیز آقای نادلا به بلاگ رسمی مایکروسافت و صفحه مربوط به توضیحات این همکاری لینک داده است.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در واکنش به این پست ساتیا نادلا در تردز کامنت زیر را گذاشته است:

«به همکاری با شما و مایکروسافت برای رساندن ابزارهایی مانند Llama 2 به دست افراد بیشتری در دنیا افتخار می کنم».

پس همکاری مایکروسافت و متا رسماً شروع شده است و این دو غول دنیای فناوری می توانند به یکدیگر برای دستیابی به اهدافی تازه در حوزه هوش مصنوعی کمک کنند.

امکان دنبال کردن ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت در Threads

لازم به ذکر است که شبکه اجتماعی Threads هم اکنون در نسخه های iOS و اندروید در دسترس قرار گرفته است، اما هنوز نسخه ویندوز آن منتشر نشده است. با این حال می توانید اپلیکیشن اندروید آن را از طریق WSA بر روی ویندوز 11 نصب کنید. اگر قبلاً در تردز حساب کاربری ایجاد کرده اید یا قصد انجام آن را دارید، فراموش نکنید که پس از ملحق شدن به این شبکه اجتماعی سایتا نادلا و مارک زاکربرگ را فالو کنید! چرا که احتمالاً در آینده پست ها و کامنت های بیشتری بین این دو نفر رد و بدل خواهد شد.

منبع: windows central