فیسبوک یک ابزار جدید معرفی کرده است که به کاربر امکانات بیشتری برای کنترل محتوای مورد نظر خود جهت به اشتراک گذاری مطالب در News Feed می دهد. کاربران اکنون می توانند تعیین کنند که چه کسانی قادر به کامنت گذاشتن در پست های پابلیک آنها باشند.

جدیدترین ابزار فیسبوک امکانات بیشتری برای کنترل News Feed به شما می دهد

این شبکه اجتماعی بزرگ و توسعه دهنده دو اپلیکیشن پرطرفدار اندرویدی (واتس اپ و اینستاگرام)، اعلام کرده که ابزار جدید آن به کاربران این امکان را خواهد داد تا «بر روی پست های پابلیک خود کنترل بیشتری داشته باشند و تعیین کنند تا چه کسانی قادر به ارتباط با آنها از طریق کامنت ها باشند. به این ترتیب از تعامل های غیر ضروری و نا خواسته جلوگیری می شود». شاید یکی از دلایل اضافه شدن این ویژگی به فیسبوک، رشد کامنت های تبلیغاتی در پای پست های پابلیک در ماه های اخیر باشد. این موضوع مزاحمت های زیادی برای کاربران ایجاد کرده و برخی از آنها اعلام کرده اند به همین دلیل، رغبتی برای به اشتراک گذاری محتوا به صورت پابلیک ندارند! اکنون فیسبوک به منظور جلوگیری از سلب اعتماد کاربران برای ارائه محتوای پابلیک، به آنها اجازه می دهد تا افراد مجاز برای کامنت گذاشتن در پست هایشان را خود تعیین کنند و بر روی پست ها کنترل کامل داشته باشند.

جدیدترین ابزار فیسبوک امکانات بیشتری برای کنترل News Feed به شما می دهد

اکنون مرتب سازی و جستجو در News Feed به لطف Feed Filter Bar جدید این ابزار بسیار آسان تر شده است. برای دسترسی به این نوار ابزار، باید News Feed خود در اپلیکیشن اندرویدی فیسبوک را به سمت بالا اسکرول کنید. در این نوار ابزار دسترسی سریع تری به فیلترهای Favorites و Most Recent خواهید داشت. لازم به ذکر است که این ویژگی برای اپلیکیشن نسخه iOS فیسبوک ظرف چند هفته آینده (تا اواسط بهار 2021) ارائه خواهد شد. اما زمان ارائه آن برای نسخه وب فیسبوک مشخص نیست و اخباری در این زمینه هنوز اعلام نشده است.

جدیدترین ابزار فیسبوک امکانات بیشتری برای کنترل News Feed به شما می دهد

فیلتر Favorites در اکتبر سال 2020 (مهر و آبان 1399) به فیسبوک اضافه شد. این فیلتر به شما اجازه می دهد تا محتوای مورد علاقه خود را اولویت بندی کنید و تا سقف 30 فرند یا پیج را به آن اضافه نمایید. پست های ارسال شده توسط کاربران موجود در لیست Favorites، در News Feed از سایر پست ها بالاتر نشان داده می شوند. از سوی دیگر فیلتر Most Recent به شما اجازه می دهد تا پست ها را براساس زمان یا تاریخ مرتب کنید. با استفاده از این فیلتر، پست های جدیدتر بالاتر از پست های قدیمی تر در نیوز فید به نمایش در می آیند.

باید به این نکته اشاره کنیم که اگر به مدت 7 روز از فیلتر Favorites استفاده نکنید، نوار ابزار Feed Filter Bar بر روی اپلیکیشن ناپدید می شود. در این حالت برای دسترسی مجدد به Favorites باید به preferences menu مراجعه کنید. به طور مشابه اگر از فیلتر Most Recent نیز برای مدتی استفاده نکنید، امکان دسترسی سریع به آن برای شما از بین خواهد رفت.

منبع: androidcentral