این روزها اکثر معلم ها و مسئولان آموزشی به دنبال راه هایی هستند تا مطالب درسی را برای دانش آموزان خود جذاب تر کنند. به خصوص این موضوع در هنگام تدریس به دانش آموزان مقاطع تحصیلی پایین تر اهمیت بالاتری دارد و باید مطالب درسی به گونه ای خلاقانه و جذاب در کلاس های درسی ارائه شوند. یکی از روش های رایج، استفاده از ویدئو پروژکتور به جای تخته وایت بردهای ساده است. پروژکتور به شما این امکان را می دهد تا مطالب درسی را در قالب تصاویری رنگی و حتی فیلم و کارتون به دانش آموزان آموزش دهید. در این حالت کلاس شما از حالت خشک و یکنواخت همیشگی خارج می شود و به یک محیط شاد و پویا تبدیل می شود. انواع مختلفی از ویدئو پروژکتور در بازار موجود است که به طور اختصاصی برای مصارف آموزشی طراحی شده اند. یکی از مدل های پرطرفدار در این دسته، ویدئو پروژکتور اپسون EB-E10 است که به شما در برگزاری یک کلاس آموزشی موفق کمک می کند. بیایید به مشخصات این پروژکتور نگاه دقیق تری بیندازیم!

ویدئو پروژکتور اپسون EB-E10

یکی از مواردی که در رابطه با پروژکتورهای کلاسی اهمیت زیادی دارد، کیفیت و شفافیت رنگ های آن است. مسلماً هر چه رنگ ها شاداب تر و طبیعی تر باشند، توجه دانش آموزان بیشتر به تصویر جلب می شود! ویدئو پروژکتور Epson EB-E10 عملکرد مناسبی را در این زمینه ارائه می دهد و انتظارات شما را به خوبی برآورده می کند. این پروژکتور از تکنولوژی نمایش 3LCD بهره می برد و در آن از سه چیپ استفاده شده است. این فناوری باعث شفاف تر شدن و طبیعی تر شدن رنگ ها در مقایسه با پروژکتورهای تک چیپ می شود. همچنین شدت روشنایی ویدئو پروژکتور اپسون مدل EB-E10 برابر با 3600 لومن است. این میزان روشنایی هم برای نور سفید و هم برای نورهای رنگی یکسان است و باعث می شود تا تمام سطح تصویر کاملاً شفاف و درخشان به نظر برسد.

شدت روشنایی 3600 لومن یک مزیت دیگر هم دارد و باعث می شود تا حتی در اتاق هایی با میزان نور استاندارد، وضوح تصویر افت نکند. به عبارت دیگر برای اینکه تصاویر واضح تر باشند، نیازی به خاموش کردن چراغ های کلاس نخواهید داشت.

ویدئو پروژکتور اپسون EB-E10

نکته دیگر، نسبت کنتراست 15000:1 ویدئو پروژکتور اپسون EB-E10 و رزولوشن XGA آن است. این مشخصات در کنار هم باعث می شوند تا تصاویر شارپ تر و جزئیات واضح تر شوند. به خصوص این پروژکتور در نمایش متون، اعداد، اشکال و نمودارها کارآمد است و کمک می کند تا دانش آموزان هیچ یک از مطالب درسی را از دست ندهند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که با ویدیو پروژکتور اپسون EB-E10 می توانید محتوای مورد نظر خود را در سایز حداکثر 350 اینچ به نمایش بگذارید! مسلماً هر چه تصویر بزرگتر باشد، جزئیات بیشتری در آن نمایش داده می شود و دانش آموزان بیشتر تحت تأثیر تصویر قرار می گیرند! توجه داشته باشید که برای دستیابی به سایز تصویر 350 اینچ، فاصله ویدئو پروژکتور اپسون مدل EB-E10 از پرده نمایش باید حدود 10.3 متر باشد. البته می توانید سایز تصویر این پروژکتور را متناسب با ابعاد پرده پروژکتور خود تغییر دهید و آن را به حداقل 22 اینچ هم برسانید. پس می توان گفت که این پروژکتور هم در کلاس های کوچک و هم در کلاس های متوسط و نسبتاً بزرگ قابل استفاده است و انعطاف پذیری مناسبی در این زمینه دارد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که ویدئو پروژکتور اپسون EB-E10 فاقد قابلیت هایی مانند زوم اپتیکال و تصحیح حالت ذوزنقه ای است و شاید تنظیم تصویر آن بر روی پرده نمایش برای شما کمی طول بکشد!

ویدئو پروژکتور اپسون EB-E10

ویدئو پروژکتور Epson EB-E10 ابعاد و وزن مناسبی هم دارد. این ویژگی در هنگام حمل و جابجایی و نصب آن اهمیت زیادی پیدا می کند و باعث آسان تر شدن کار شما می شود! به طور دقیق تر باید بگوییم که این پروژکتور با عرض 302 میلی متر، ارتفاع 77 میلی متر و طول 234 میلی متر راهی بازار شده و فقط 2.4 کیلوگرم وزن دارد. پس خیلی راحت می توانید آن را از یک کلاس به کلاس دیگر منتقل کنید و از تصاویر رنگی و جذاب آن برای ارائه مطالب درسی به دانش آموزن خود بهره مند شوید.

منبع: epson