خرید ویدئو پروژکتور و تماشای فیلم در خانه یک اقدام هیجان انگیز برای علاقه مندان به فیلم و سینما به حساب می آید! تصور اینکه فیلم های محبوب خود را با جزئیات کامل بر روی یک پرده نمایش بزرگ تماشا کنید، می تواند برای شما یک نیروی محرکۀ جدی برای خرید پروژکتور باشد! اما اگر در انتخاب این دستگاه دقت نکنید، ممکن است در هنگام نصب و راه اندازی آن با مشکل مواجه شوید! در واقع ممکن است تصویر آن طور که باب میل شما است بر روی پرده نمایش تنظیم نشود و به این ترتیب لذت تماشای فیلم برایتان از بین برود! شاید برایتان جالب باشد که پروژکتورهایی در بازار هستند که به شما در تنظیم تصویر بر روی پرده پروژکتور کمک می کنند و می توان آنها را در زاویه های مختلفی نسبت به پرده قرار داد! ویدئو پروژکتور اپسون EB-E01 یکی از همین دستگاه ها است و برای نصب و راه اندازی آن کار سختی در پیش نخواهید داشت!

ویدئو پروژکتور اپسون EB-E01

در ابتدا بگوییم که ویدئو پروژکتور خانگی Epson EB-E01 یک مدل چند منظوره است و هم برای مصارف سرگرمی و تماشای فیلم در خانه کاربرد دارد و هم می توان آن را برای ارائه مطالب در جلسات اداری مورد استفاده قرار داد. پس با خرید آن عملاً با یک تیر دو نشان زده اید!

یکی از ویژگی های کلیدی این پروژکتور، توانایی نمایش تصویر در سایز حداکثر 350 اینچ است. مسلماً هر چه تصویر بزرگتر باشد، توجه افراد بیشتر به آن جلب می شود و می توانید حس غوطه وری در تصویر را در هنگام تماشای فیلم تجربه کنید! همچنین تصویر بزرگتر در جلسات اداری می تواند به خواناتر شدن متون و نمودارها کمک کند.

ویدئو پروژکتور اپسون EB-E01

اما ویدئو پروژکتور اپسون EB-E01 برای نصب و راه اندازی آسان تر به چه ویژگی هایی مجهز شده است؟ شما می توانید این پروژکتور را بر روی سقف نصب کنید یا خیلی ساده آن را بر روی یک میز قرار دهید! اما مسلماً در همان بار اول و بلافاصله پس از فیکس کردن جای پروژکتور، تصویر بر روی پرده نمایش کاملاً صاف و مستطیلی نخواهد بود! از آنجا که تغییر دادن محل نصب پرده نمایش کار بسیار سختی است و شاید حتی غیر ممکن باشد، پس باید به سراغ پروژکتور خود بروید. ویدئو پروژکتور خانگی ارزان اپسون EB-E01 از قابلیت تصحیح زاویه ذوزنقه ای بهره می برد و در این شرایط نیازی به تغییر دادن محل قرارگیری آن نخواهید داشت و می توانید به سادگی زاویه نمایش تصویر بر روی پرده را تنظیم کنید.

به طور دقیق تر باید گفت که این پروژکتور امکان تصحیح زاویه تصویر به میزان 30 درجه عمودی و افقی را دارد. البته این کار به صورت دستی انجام می شود و فقط با فشار دادن یک دکمه می توانید تصویر را از حالت ذوزنقه ای خارج کرده و به یک تصویر مستطیلی و کاملاً صاف دست پیدا کنید. همچنین ویدئو پروژکتور اپسون EB-E01 از قابلیت زوم دیجیتال به میزان 1.35 برابر بهره می برد. به این ترتیب اگر احساس کردید که تصویر بر روی پرده نمایش کوچک است، نیازی به تغییر دادن جای پروژکتور و نزدیک تر کردن آن به پرده نمایش نخواهید داشت؛ فقط کافی است تا تصویر را زوم کنید تا به اندازه دلخواه شما برسد.

ویدئو پروژکتور اپسون EB-E01

باید به این نکته هم اشاره کنیم که ویدئو پروژکتور Epson EB-E01 تنها 2.4 کیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن زیاد بزرگ نیست. پس به راحتی می توانید آن را بین اتاق های مختلف در خانه یا محل کار خود جابجا کنید و در هر مکانی که دوست داشتید از آن برای نمایش تصویر استفاده کنید. بد نیست بدانید که این پروژکتور خانگی کیفیت تصویر مناسبی را هم ارائه می دهد و مشخصات آن شامل رزولوشن XGA، شدت روشنایی 3300 لومن و نسبت کنتراست 15000:1 می شود. ویدئو پروژکتور اپسون EB-E01 از فناوری نمایش 3LCD (سه چیپ LCD) هم بهره می برد و نسبت به پروژکتورهای تک چیپ رنگ های شفاف تری را برای شما به ارمغان می آورد. لامپ به کار رفته در این ویدیو پروژکتور نیز در حالت اکو تا 12000 ساعت دوام می آورد و هزینه های نگهداری از دستگاه را برای شما فوق العاده کاهش می دهد. اپسون ادعا کرده است که در هنگام استفاده از این پروژکتور برای مصارف سرگرمی خانگی، تا 18 سال نیازی به تعویض لامپ آن پیدا نخواهید کرد! این ویژگی ها ویدئو پروژکتور خانگی اپسون EB-E01 را به یکی از مدل های پرطرفدار بازار تبدیل کرده است.

منبع: epson