زیربرند Elgato از کورسیر اولین وب کم دنیا با قابلیت ضبط ویدئوهای 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه را با نام Facecam Pro به بازار چین معرفی کرده است. پیش از این Elgato نسخه های 4K و معمولی این سری را با قیمت های 299 و 129 دلار راهی بازار کرده بود و اکنون مدل Pro آن را نیز عرضه کرده است. وب کم کورسیر Elgato Facecam Pro برای علاقه مندان به ضبط محتوای ویدئویی گزینه جذابی است و با توجه به ویژگی هایی مانند قابلیت فوکوس خودکار لنز، سنسور بزرگ و پردازندۀ تصویر پیشرفته تصاویری شفاف و با کیفیت را ثبت می کند. در ادامه با مشخصات وب کم جدید کورسیر بیشتر آشنا می شوید.

مشخصات وب کم کورسیر Elgato Facecam Pro

مشخصات فنی وب کم Elgato Facecam Pro

وب کم الگاتو Facecam Pro به یک لنز با کیفیت در سطح دوربین های استودیویی مجهز است. این لنز از فاصله کانونی f/2.0 21mm پشتیبانی می کند و شما می توانید محدوده فوکوس آن را به صورت دستی تا 10 سانتی متر (4 اینچ) تغییر دهید. لازم به ذکر است که این وب کم از زاویه دید 90 درچه پشتیبانی می کند و به سنسور 1/1.8 اینچ سونی STARVIS مجهز است. با توجه به این مشخصات می توان وب کم الگاتو Facecam Pro را هم برای گرفتن شات های واید و هم برای تماس های گروهی مناسب دانست.

مشخصات فنی وب کم Elgato Facecam Pro

وب کم الگاتو Facecam Pro به گونه ای طراحی شده تا کاربر هیچ گونه تأخیری را تجربه نکند. این وب کم از طریق پورت USB 3.0 به کامپیوتر متصل می شود و سیگنال های 4K60 را با سرعتی عالی انتقال می دهد. چنانچه بر روی کامپیوتر خود از نرم افزاری استفاده می کنید که با رزولوشن 4K سازگار نیست، وب کم Facecam Pro به طور هوشمند کیفیت تصویر را به 1080p60 تغییر می دهد. پس در همه حال می توانید از بهترین کیفیت تصویر این وب کم بهره مند شوید.

مشخصات فنی وب کم Elgato Facecam Pro

لازم به ذکر است که وب کم الگاتو Facecam Pro با نرم افزار Camera Hub سازگاری دارد که کنترل بیشتری را در مقایسه با دوربین های DSLR در اختیار شما قرار می دهد. این نرم افزار به شما این امکان را می دهد تا امکاناتی مانند زاویه دید، تابش نور و تعادل رنگ سفید را تنظیم کنید. همچنین به لطف سنسور پیشرفته و پردازندۀ اختصاصی (ISP)، این وب کم از تکنیک های سینمایی مانند زوم و پن هم پشتیبانی می کند.

کاربرانی که سیستم آنها به کارت گرافیک های سری GeForce RTX مجهز است، می توانند از مزایای سرویس NVIDIA Broadcast با وبکم الگاتو Facecam Pro بهره مند شوند. یکی از این مزایا، تغییر پس زمینه تصویر با استفاده از هوش مصنوعی یا مات کردن آن است. این ویژگی حریم شخصی کاربر در هنگام شرکت در جلسات ویدئویی را ارتقا می دهد. لازم به ذکر است که شما می توانید تنظیمات انجام شده در وب کم الگاتو Facecam Pro را در آن ذخیره کنید تا در هنگام انتقال آن به یک کامپیوتر دیگر، کار آسان تری برای راه اندازی آن داشته باشید.

مشخصات فنی وب کم Elgato Facecam Pro

نرم افزار Camera Hub الگاتو از طریق کنسول بازی دستی استیم دک هم قابل دسترسی است. به این ترتیب شما می توانید از طریق کنسول پرتابل خود وب کم Facecam Pro را کنترل کنید.

منبع: gizmochina