افشاگر معروف، Evan Blass، گزارش جدیدی از نقشه راه آینده موتورولا برای تولید گوشی های هوشمند منتشر کرده است که در آن به این نکته اشاره شده که این شرکت در حال کار کردن بر روی چند مدل گوشی مختلف برای عرضه در سال پیش رو است. در میان این گوشی ها، یک گوشی با کدنام Tundra دیده می شود که احتمالاً از سری Edge خواهد بود و در آن از تراشه قدیمی اسنپ دراگون 888 پلاس استفاده می شود. دیگر گوشی های در راه موتورولا با کدنام های Devon، Vaui و Victoria مشخص شده اند. همچنین در این گزارش، مشخصات فنی گوشی های  با کدنام های Bronco و Canyon فاش شده که پیش بینی می شود نسل جدید گوشی های پرچم دار موتورولا در سال جدید باشند. این گوشی ها از تراشه نسل جدید اسنپ دراگون 8 نسل 2 با ترکیب بندی هسته ای متفاوت قدرت خواهند گرفت. به نظر می رسد که یکی از گوشی های Bronco یا Canyon با نام Edge 40 Pro راهی بازارهای جهانی شود.

پرچم دار سال 2023 موتورولا به تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 مجهز خواهد بود. این گوشی احتمالاً Edge 40 Pro است

نکته: عکس بالا متعلق به گوشی Motorola Edge 30 Ultra است که توسط Evan Blass انتشار یافته است. از گوشی Edge 40 Pro هنوز عکسی در دسترس قرار نگرفته است.

مشخصات فنی گوشی موتورولا Edge 40 Pro (بر اساس منابع غیر رسمی)

مطابق با اطلاعاتی که توسط Blass اعلام شده، گوشی های Motorola Canyon و Bronco نسل جدید پرچم دارهای این شرکت هستند که از مشخصات فنی مشابهی بهره می برند. این طور که عنوان شده یکی از این گوشی ها (احتمالاً نسخه Canyon) به تراشه پرچم دار جدید کوالکوم با پارت نامبر SM8550 مجهز خواهد بود. این تراشه که اسنپ دراگون 8 نسل 2 نام دارد، در اواخر سال جاری به بازار می آید.

مشخصات فنی گوشی موتورولا Edge 40 Pro (بر اساس منابع غیر رسمی)

نسخه Canyon نیز به یک صفحه نمایش FHD+ مجهز است که از نرخ نوسازی تصویر 165 هرتز برخوردار خواهد بود. همچنین این گوشی دارای دوربین جلوی 60 مگاپیکسلی است. ساختار دوربین پشت این گوشی نیز شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسل، یک اسنپر اولترا واید 50 مگاپیکسلی، یک سنسور ماکرو و یک سنسور تله فوتوی 12 مگاپیکسلی می شود. به احتمال بسیار زیاد، مدل Canyon همان گوشی موتورولا Edge 40 Pro است.

نسخه Bronco از تراشه اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 قدرت می گیرد و دارای صفحه نمایش FHD+ است. برای ثبت سلفی، این گوشی به دوربین جلوی 16 مگاپیکسل مجهز شده است. بر روی پنل پشت این گوشی نیز یک دوربین 50 مگاپیکسل (به عنوان دوربین اصلی)، یک دوربین 13 مگاپیکسل اولترا واید/ ماکرو و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل قرار خواهد داشت.

پرچم دار سال 2023 موتورولا به تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 مجهز خواهد بود. این گوشی احتمالاً Edge 40 Pro است

در این گزارش آمده است که موتورولا برنامه دارد تا گوشی های دیگری با کدنام های Felix و Juno را نیز معرفی کند. گوشی Felix به یک صفحه نمایش با قابلیت رول شدن به صورت عمودی مجهز خواهد بود. گوشی Juno نیز احتمالاً جانشین گوشی تاشوی Motorola Razr 3 است و مشخصات کلیدی آن را صفحه نمایش 144 هرتز و تراشه اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 تشکیل می دهند. باید ببینیم این اطلاعات تا چه اندازه با واقعیت منطبق خواهد بود!

منبع: gizmochina