اهمیت استفاده از Digital Signage در محیط های عمومی و خرده فروشی ها بر هیچ کس پوشیده نیست. به خصوص در سال 2020 که ویروس کرونا دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده بود، از دستگاه دیجیتال ساینیج برای نمایش پیام های اضطراری در سطح شهر استفاده گسترده ای به عمل آمد. اما ویروس کرونا باعث کاهش خرید حضوری از فروشگاه ها و مراکز خرید شد و هنوز هم با وجود واکسیناسیون، هنوز بسیاری خرید آنلاین را ترجیح می دهند. حال سؤال اینجا است که با وجود این شرایط، استفاده از نمایشگر صنعتی دیجیتال ساینیج تعاملی برای خرده فروش ها ضرورت دارد یا خیر؟

مانیتور صنعتی دیجیتال ساینیج تعاملی این بستر را فراهم می آورد تا مشتریان با کسب و کارها و تبلیغات آنها به نوعی درگیر شوند. به خصوص دیجیتال ساینیج در مجتمع تجاری کارایی بالایی خواهد داشت. به طور خلاصه می توان گفت که ساینیج هوشمند به مشتریان اجازه می دهد تا:

* محصولات را «امتحان کنند»

* فهرست کالاهای موجود را ببینند

* راحت خرید کنند

* نظرات خود را درباره خدمات ثبت کنند

* گزینه ها و خدمات جانبی را مشاهده کرده و از آنها اطلاع یابند

این شکل از تبلیغات دیجیتال تعاملی فوق العاده هدفمند است. تبلیغات شخصی برای مشتریان بسیار جذاب و اغوا کننده است. نمایشگرهای تبلیغاتی می توانند در هر جایی نصب شوند و مشتریان می توانند تبلیغات اختصاصی و مختص به خود را بر روی آنها مشاهده کنند.

نمایشگر تبلیغاتی تعاملی چیست؟

دستگاه ساینیج هوشمند نسل جدید دیجیتال ساینیج است که از روش های تعاملی برای نمایش جذاب تر، شخصی سازی شده تر و در لحظه ترِ محتوا استفاده می کند. این دستگاه همچنین به کاربران اجازه می دهد تا با محتوا درگیر شده و از طریق صفحه نمایش با تبلیغات تعامل داشته باشند.

نمایشگر تبلیغاتی تعاملی چیست؟

رشد اهمیت استفاده از دیجیتال ساینیج تعاملی

دنیای دیجیتال ساینیج ها هم همانند دیگر حوزه های تکنولوژی با سرعت در حال رشد است. تکنولوژی های به کار رفته در تابلو تبلیغاتی دیجیتال در حال ادغام شدن با سایر حوزه ها مانند نمایشگرهای لمسی، IoT، RFID، تشخیص صدا و حالت بدن و نرم افزارهای مجزای تعاملی است و پیش بینی می شود تا کیوسک های دیجیتال، راهنمای موزه ها و دیوارهای لمسی بیش از گذشته ارتقا پیدا کنند. اما این حوزه در ادامه سال 2021 و در سال 2022 چه مزایایی برای خرده فروشی ها و در حوزه Retail خواهد داشت؟

1- تعامل بدون لمس

هنوز معضل ویروس کرونا در جهان حل نشده و از این رو لمس نمایشگر صنعتی در مکان های عمومی کاری منطقی نیست. به همین دلیل در ماه های اخیر نمایشگرهای تبلیغاتی از لحاظ نرم افزاری گسترش زیادی داشته و امکان تعامل مشتری با دیجیتال ساینیج را بدون نیاز به لمس آن فراهم کرده است. این قابلیت تمام امکانات مانیتور صنعتی تبلیغاتی مانند جستجو در لیست کالاهای موجود، مشاهده قیمت ها، مشاهده تبلیغات و... را بر روی گوشی موبایل مشتری در اختیار او قرار می دهند.

برای این منظور، مشتریان می توانند با اسکن QR Code به نمایش درآمده بر روی نمایشگر تبلیغاتی، از طریق مرورگر اینترنت اطلاعات آن را بر روی گوشی خود مشاهده کنند و به صورت «hands-free» با آن کار کنند. در این روش مشتریان نیازی به دانلود و نصب هیچ اپلیکیشنی نخواهند داشت و حتی نیازی نیست تا آدرسی را در مرورگر خود وارد کنند. از دیگر مزایای این روش می توان به سازگاری با تمامی گوشی های هوشمند اندرویدی و iOS اشاره کرد.

نمایشگر تبلیغاتی تعاملی چیست؟

2- نمایش داده محور و شخصی سازی شده تبلیغات

تکنولوژی تجمیع IoT به طور گسترده در سال 2021 مورد استفاده قرار گرفته است. صاحبان کسب و کارها با استفاده از این تکنولوژی و از طریق یک ماژول خارجی می توانند محتوای نمایشگر تبلیغاتی را به صورت لحظه ای مدیریت کنند. این ویژگی به صاحبان کسب و کارها اجازه می دهد تا اطلاعات و پیام های تبلیغاتی را متناسب با وضعیت فروشگاه خود در هر لحظه آپدیت کنند. به عنوان مثال در صورت رسیدن یک کالای جدید، در همان لحظه می توان محتوای مناسب برای معرفی و تبلیغ آن را بر روی Digital Signage نشان داد. یا در صورت شلوغ شدن فروشگاه، می توان پیام هایی مبنی بر رعایت فاصله اجتماعی را منتشر کرد.

نمایشگر تبلیغاتی تعاملی چیست؟

3- نمایش محتوا به صورت زمان بندی شده

نمایشگرهای تبلیغاتی می توانند تغییرات زمانی در نمایش محتوا را نیز مدیریت کند. به عنوان مثال در تاریخ خاصی به صورت اتوماتیک محتوای اختصاصی نمایش دهند یا حتی در ساعات خاصی از طول روز پیام های به نمایش درآمده بر روی آنها تغییر کند. این موضوع در دوران همه گیری کرونا به صورت از راه دور انجام می شود. همچنین می توان دیجیتال ساینیج را به سیستم های امنیتی فروشگاه نصب کرد و در صورت بروز حوادث غیر مترقبه (مانند آتش سوزی) پیام هایی برای راهنمایی مشتریان بر روی آن نمایش داد.

نمایشگر تبلیغاتی تعاملی چیست؟

به هر حال چیزی که مشخص است، دستگاه دیجیتال ساینیج در سال های پیش رو نقشی اساسی در بازگشت به زندگی عادی پس از دوران کرونا خواهد داشت و سبب تحول در خرده فروشی ها و حوزه Retail خواهد شد.

منبع: solutions.agneovo