بر اساس گزارشی که شرکت تحقیقاتی Technavio Insights منتشر کرده است، بازار نمایشگرهای تبلیغاتی و مانیتورهای صنعتی تا سال 2025 میلادی با رشد قابل ملاحظه ای روبرو خواهد شد. بنا بر این گزارش، پیش بینی می شود که نرخ رشد سالانه بازار نمایشگرهای تبلیغاتی به 8.8 درصد برسد. همچنین فروش نمایشگرهای تبلیغاتی در سال 2025، بیش از 6.71 بیلیون دلار پیش بینی می شود.

فروش نمایشگرهای تبلیغاتی تا سال 2025 به بیش از 6.7 بیلیون دلار خواهد رسید

در این گزارش، جزئیات آماری کمی و کیفی از میزان رشد استفاده از نمایشگر تبلیغاتی در محیط های کاری مختلف مانند خرده فروشی ها، رستوران ها، بیمارستان ها و... ارائه شده است. همچنین در این گزارش میزان استفاده از نمایشگر تبلیغاتی در قاره ها و مناطق مختلف جهان به بحث و بررسی گذاشته شده است. شرکت تحقیقاتی Technavio Insights فقط از لحاظ سخت افزاری به بررسی رشد استفاده از نمایشگر تبلیغاتی نپرداخته و در گزارش خود به جنبه های نرم افزاری، سرویس ها و اپلیکیشن های مرتبط با این دستگاه دیجیتال نیز اشاره داشته است. از این جهت نتایج آماری این بررسی ها کامل و جامع است و سطح تأثیر نمایشگر تبلیغاتی و تمام حوزه های مربوط به آن را در زندگی روزمره افراد در سرتاسر دنیا مورد ارزیابی قرار داده است.

سایر موارد و حوزه هایی که در این گزارش به آنها اشاره شده است، به صورت خلاصه عبارتند از:

* یکی از مواردی که به رشد استفاده از نمایشگرهای تبلیغاتی دیجیتال کمک کرده است، افزایش فضای خرده فروشی ها است. مراکز خرید، پاساژها و محیط های تجاری که به تازگی ساخته می شوند، دارای مغازه هایی با ابعاد بیشتر از گذشته هستند و این موضوع دست صاحبان کسب و کارها را برای استفاده از نمایشگر تبلیغاتی بازتر کرده است. تا پیش از این در بسیاری از خرده فروشی ها به دلیل کمبود فضا، امکان نصب و استفاده از نمایشگرهای تبلیغاتی وجود نداشت.

فروش نمایشگرهای تبلیغاتی تا سال 2025 به بیش از 6.7 بیلیون دلار خواهد رسید

* نمایشگرهای تبلیغاتی در مکان های عمومی استفاده می شوند و باید در معرض دید مشتریانی باشند که به صورت فیزیکی به فروشگاه ها مراجعه می کنند. از این جهت بزرگترین مانع در برابر رشد بازار نمایشگر تبلیغاتی، گسترش روزافزون تجارت الکترونیک (e-commerce) است.

* شرکت های AU Optronics، Daktronics، E Ink Holdings، HP، LG، NEC، Panasonic، Samsung، Sharp و Sony تنها بخشی از تولید کنندگان نمایشگرهای تبلیغاتی هستند. بازار این دستگاه دیجیتال بسیار گسترده تر از آن است که تنها به چند نام خلاصه شود.

* 37 درصد رشد بازار نمایشگرهای تبلیغاتی مربوط به کشورهای آسیایی و اقیانوسیه خواهد بود. در این میان کشورهای چین و ژاپن نقش عمده ای ایفا خواهند کرد. چرا که تا به امروز بیشترین رشد بازار این دستگاه دیجیتال مربوط به این کشورها بوده و پیش بینی می شود که این روند در سال های آتی نیز طی شود.

* رشد بازار نمایشگرهای تبلیغاتی و افزایش تقاضا برای خرید این دستگاه به پیشرفت بخش سخت افزار نیز منجر خواهد شد. شرکت های تولید کننده قطعات سخت افزاری نیز باید همگام با شرکت های تولید کننده نمایشگر تبلیغاتی پیش آمده و نیازها و خواسته های آنها را برآورده کنند. در همین زمینه پیش بینی می شود که تکنولوژی های مربوط به صفحه نمایش و مانیتور نیز ارتقا پیدا کند و به خصوص در زمینه میزان روشنایی نمایشگرها با پیشرفت های قابل توجهی روبرو شویم.

فروش نمایشگرهای تبلیغاتی تا سال 2025 به بیش از 6.7 بیلیون دلار خواهد رسید

محرک های اصلی رشد بازار نمایشگرهای تبلیغاتی

در این گزارش به آثار منفی همه گیری جهانی ویروس کووید-19 بر کاهش رشد بازار نمایشگرهای تبلیغاتی نیز اشاره شده است. این گزارش بیان می کند که واکسیناسیون سراسری و عادی شدن شرایط در بسیاری از کشورهای اروپایی و کشورهای آمریکا، چین، ژاپن و کره جنوبی بزرگترین محرک رشد این بازار در سال های پیش رو خواهد بود. همچنین در سال های آینده، مباحث مربوط به DOOH یا Digital Out Of Home مجدداً اهمیت سابق را پیدا خواهد کرد. با این حال مسائلی مانند امنیت سایبری و استفاده نادرست از نمایشگرهای تبلیغاتی چالش هایی هستند که می توانند بازار این دستگاه را تحت تأثیر قرار دهند. به خصوص اینکه نمایشگرهای تبلیغاتی به سمت هر چه تعاملی تر شدن پیش می روند و باید از لحاظ امنیتی ارتقا پیدا کنند. چرا که در صورت عدم رعایت این موارد، ممکن است اطلاعات کسب و کارها به دست افراد غیر مجاز بیفتد.

بازار نمایشگرهای تبلیغاتی به نوعی تکه تکه شده و هر یک از شرکت های سازنده این دستگاه استراتژی های خاص خود را در پیش گرفته اند. از این جهت پیش بینی می شود که در سال های پیش رو رقابت در این بازار نیز داغ تر شده و شاهد پیشرفت نمایشگرهای تبلیغاتی از جنبه های مختلفی باشیم. 

منبع: retailcustomerexperience