شرکت Dell یکی از معتبرترین تولید کنندگان لپ تاپ است که برای هر سلیقه ای یک محصول جذاب ارائه داده است! در این میان، لپ تاپ 13 اینچی Dell XPS 13 (9310) به عنوان پرچم دار این شرکت شناخته می شود و خیلی راحت می توان از آن به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های ویندوزی موجود در بازار یاد کرد. این لپ تاپ از جدیدترین کامپوننت ها ساخته شده و با طراحی مدرن و رده بالای خود توانسته نگاه بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب کند. البته این مدل قیمت بالایی دارد؛ اما شک نکنید که خرید آن برای شما به صرفه خواهد بود!

لپ تاپ XPS 13 (9310) در حال حاضر بهترین لپ تاپ برند Dell برای خرید است

لپ تاپ Dell XPS 13 (9310) از جنبه های مختلفی یک مدل شگفت انگیز است اما مواردی که سبب تمایز آن شده است، طراحی بدنه و صفحه نمایش آن است. برای اینکه صفحه نمایش 13.3 اینچی لمسی این لپ تاپ با بدنه آن به خوبی فیت شود، Dell تقریباً تمام قاب های اطراف آن را از بین برده است. به همین دلیل صفحه نمایش 16:10 این لپ تاپ از لبه به لبه کشیده شده است. این ویژگی ظاهری جذاب و مدرن به این دستگاه بخشیده و به خصوص برای رزولوشن 4K بهترین کارایی را دارد.

لپ تاپ Dell XPS 13 (9310) در رنگ های طلایی و سفید عرضه شده، اما همچنان می توان این لپ تاپ را با ظاهر تیره (تلفیق فیبر کربنی و نقره ای) هم تهیه کرد. کیبورد این لپ تاپ با نسخه های قبلی شباهت زیادی دارد و به نور پس زمینه هم مجهز شده است. اما مسلماً این کیبورد تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد؛ چرا که در ساختار یک لپ تاپ 13.3 اینچی کوچکتر به کار رفته است. همچنین در این لپ تاپ از تاچ پد Precision استفاده شده که ابعاد آن متناسب با ابعاد بدنه طراحی شده و کاملاً مناسب است. لپ تاپ Dell XPS 13 (9310) به دوبین اینفرارد با قابلیت Windows Hello هم مجهز است که در قسمت بالای صفحه نمایش قرار گرفته است (بله، Dell سرانجام این ویژگی را به لپ تاپ های خود باز گردانده است!).

لپ تاپ XPS 13 (9310) در حال حاضر بهترین لپ تاپ برند Dell برای خرید است

از لحاظ مشخصات سخت افزاری نیز لپ تاپ Dell XPS 13 (9310) دستگاهی پیشرو است. این لپ تاپ در مدل های مختلف عرضه شده و مدل ابتدایی آن به پردازنده Core i3-1115G4 با فرکانس 4.1 گیگاهرتز مجهز است. همچنین در مدل رده بالای آن از پردازنده Core i7-1165G7 با فرکانس 4.8 گیگاهرتز و توان حرارتی 28 وات استفاده شده است. باتری این لپ تاپ نیز کوچکتر شده اما با توجه به ارتقای عملکرد لپ تاپ از لحاظ حرارتی و مشخصات سخت افزاری، شارژدهی بالایی (برای استفاده طی یک روز کامل) خواهد داشت. حتی در نسخه 4K، باتری این لپ تاپ بهترین میزان شارژدهی را به ارمغان می آورد. سایر مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ را حافظه رم LPDDR4 با ظرفیت 16 گیگابایت و حافظه داخلی SSD با ظرفیت 2 ترابایت تشکیل می دهند.

در مجموع می توان مشخصات کلیدی و مزایای لپ تاپ Dell XPS 13 (9310) را به صورت زیر خلاصه کرد:

•    طراحی چشمگیر بدنه به رنگ های سفید و طلایی
•    سخت افزار قدرتمند و طول عمر باتری خوب
•    پشتیبانی از Windows Hello
•    صفحه نمایش 4K OLED
•    پورت های USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 3

البته این لپ تاپ معایبی نیز دارد که از میان آنها می توان به قیمت زیاد و وبکم ضعیف اشاره کرد.

منبع: windowscentral