Dell را می توان یکی از برترین شرکت های تولید کننده انواع مختلف لپ تاپ، کیس، مانیتور و ... در سراسر دنیا محسوب می شود! این شرکت نیز همانند دیگر شرکت های تولید کننده دستگاه های دیجیتال به دلیل تولید محصولاتی بالا رده و حرفه ای توانسته طرفداران زیادی در سراسر دنیا به دست آورد. در این مقاله به بررسی یکی دیگر از مانیتورهای رده بالای شرکت دل خواهیم پرداخت که با عنوان U3224KB UltraSharp 6K روانه بازارهای جهانی شده است! این مدل مانیتور دارای پنل 31.5 اینچی از نوع IPS BLACK بوده و با توجه به وضوح 6144x3456 پیکسلی (در حالت حداکثری) می تواند تصاویری با بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد! از دیگر ویژگی های همه این مدل مانیتور نیز می توان به نرخ تازه سازی 60 هرتزی اشاره کرد که می تواند برای متخصصان و کاربران حرفه ای مناسب باشد! با وجود میزان روشنایی بسیار مناسب نیز می تواند در محیط های پر نور تصاویری با بالاترین شفافیت را به نمایش دربیاورد! به دلیل مجهز بودن به پورت های متعدد نیز می توان گفت که کاربر جهت متصل کردن دستگاه های دیجیتال با هیچ مشکلی روبرو نخواهد شد! لازم به ذکر است که طراحان و مهندسان شرکت دل جهت برقراری تماس های تصویری نیز از یک وب کم باکیفیت نیز در ساخت U3224KB UltraSharp 6K استفاده کرده اند! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور شرکت Dell خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی مانیتور دل U3224KB UltraSharp 6K

طراحی حرفه ای مانیتور!

مهندسان طراح شرکت Dell در ساخت مانیتور 31.5 اینچ مدل U3224KB UltraSharp 6K از طراحی حرفه ای و بسیار زیبایی استفاده کرده اند. در ساخت بدنه و پایه های این مدل مانیتور از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت استفاده شده است. رنگ مات و کیفیت بدنه استفاده شده در این مانیتور می تواند احساس دستیابی به یک مانیتور مدرن را به شما القا کند! Dell همچنین به منظور ایجاد بهترین شرایط برای دید کاربران نیز از یک پایه با طراحی جذاب استفاده کرده است. در ضمن این شرکت به منظور دسترسی به تنظیمات تصویر از چندین دکمه بهره مند کرده تا کاربر با استفاده از این دکمه ها بتواند به تنظیمات مانیتور دسترسی داشته باشد. با توجه به ابعاد مناسب این مانیتور می توان گفت که فضای زیادی از میز شما اشغال نشده و به لطف وزن مناسب نیز می توان از حمل و نقل آسان نیز بهره مند شد.
از دیگر ویژگی های طراحی شده U3224KB UltraSharp 6K می توان به پورت های متعدد و کاربردی اشاره کرد که در قسمت پشتی مانیتور قرار گرفته اند. دل همچنین به منظور راحتی هر چه بیشتر کاربر نیز از یک صفحه کشویی که به صورت رو به پایین طراحی شده در زیر مانیتور استفاده کرده تا کاربر برای متصل کردن پورت های USB اقدام کند! طبق اعلام سایت اصلی شرکتDell  این مدل مانیتور از قابلیت بازیافت قطعات و بدنه تا 90 درصد برخوردار است! با این ویژگی می توان گفت که این مانیتور نمی تواند برای محیط زیست خطر جدی ایجاد کند! با وجود وب کم تعبیه شده در قسمت بالایی مانیتور، از صرفه هزینه های اضافی جهت تهیه وب کم جلوگیری شده و به شما این امکان داده خواهد تا به تماس های تصویری باکیفیت بپردازید!

بررسی مانیتور دل U3224KB UltraSharp 6K

مجهز به پورت های متعدد و قابلیت پخش تصاویری با بالاترین کیفیت!

شرکت Dell به منظور برقراری ارتباط مانیتور 31.5 اینچ مدل U3224KB UltraSharp 6K از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور شرکت دل استفاده شده شامل پورت HDMI، پورت Mini DisplayPort 2.1، پورت USB Type-C، چهار عدد پورت USB 3.2 Gen 2 downstream، دو عدد پورت USB Type-C Gen 2 downstream، پورت Thunderolt 4/USB-C 3.2 Gen 2 upstream/DisplayPort 1.4، پورت LAN (RJ-45) و پورت Thunderbolt 4 downstream می شود! مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال داده و به همراه پورت DisplayPort 2.1 از کیفیت حداکثری 6144x3456 (6K) با نرخ به روز رسانی 60 هرتزی بهره مند شوید! لازم به ذکر است که پورت DisplayPort جایگزین پورت های قدیمی VGA بوده و قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. در ضمن با استفاده از پورت USB-C به قابلیت تامین انرژی مورد نیاز مانیتور تا 140 وات و با استفاده از پورت USB 3.2 Gen 2 می توانید دستگاه های مد نظر خود را شارژ کنید!

بررسی مانیتور دل U3224KB UltraSharp 6K

از ویژگی ها و قابلیت های مهمی که عکاسان، گیمرها و یا ادیتورهای حرفه ای در هنگام انتخاب مانیتور به دنبال آن هستند می توان به وضوح و دقت بالای محتوای به نمایش درآمده اشاره کرد. مانیتور 31.5 اینچ مدل U3224KB UltraSharp 6K دل یکی از نمونه مانیتورهایی است که می تواند محتوا را با بالاترین دقت و وضوح به نمایش دربیاورد. قابلیت ها و ویژگی های متعدد این مدل مانیتور به این چند مورد ختم نشده و با توجه به بهره مندی از رزولوشن مناسب می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات همراه با عمقی فوق العاده را به معرض نمایش دربیاورد. میزان وضوح این مدل مانیتور برابر با (6144x3456) پیکسل بوده و می تواند تصاویری با کیفیت 6K را برای نمایش فراهم سازد. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 5 میلی ثانیه ای (در حالت تند) و 8 میلی ثانیه ای (در حالت نرمال) که مانیتور 31.5 اینچ مدل U3224KB UltraSharp 6K دل در اختیار دارد قادر خواهید بود سریع ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید.

بررسی مانیتور دل U3224KB UltraSharp 6K

زاویه دید گسترده و نرخ تازه سازی!

از ویژگی های مهم این مدل مانیتور می توان به برخورداری از زاویه دید 178 درجه ای (عمودی و افقی) و پنل IPS Black اشاره کرد. پنل به کار رفته در U3224KB UltraSharp 6K می تواند تصاویر با وضوح بالا همراه با رنگ های صحیح و واقعی را در هر زاویه به نمایش دربیاورد. زاویه 178 درجه ای (عمودی و افقی) نیز به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید در هر زاویه از اتاق قادر باشید تصاویری با جزئیات کامل همراه با کیفیت 6K را تماشا کنید. این مدل از مانیتور شرکت دل دارای میزان روشنایی برابر با 450 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه LED نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه دارد. در ضمن این مدل مانیتور با وجود نرخ تازه سازی 60 هرتزی برای گیمینگ زیادی مناسب نبوده و برای استفاده متخصصان و کاربران حرفه ای می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه باشد! کنتراست 1000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. شرکت Dell برای اینکه بتواند از کیفیت بالای تصاویر و پویایی رنگ بیشتری برخوردار باشد از نمایشگری استفاده کرده است که دارای قابلیت به نمایش درآوردن طیف رنگی 100 درصدی Rec، 100 درصدی sRGB و 99 درصدی DCI-P3 است. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که وب کم تعبیه شده در مانیتور 31.5 اینچ مدل U3224KB UltraSharp 6K دارای رزولوشن 8 مگاپیکسلی، نرخ فریم 30 fps، رزولوشن تصویر 4K به همراه زوم دیجیتال 5x بوده و همچنین دارای قابلیت تنظیم ارتفاع مانیتور و 2 عدد اسپیکر 14 واتی نیز است که می تواند کاربر را از تهیه اسپیکر جداگانه و صرفه هزنیه های اضافی بیشتر کند.

منبع: techradar