مراسم CES 2023 به تازگی در آمریکا برگزار شده است و شاهد منتشر شدن اخبار عجیب و غریبی از آن هستیم! یکی از این اخبار به مانیتورهای جدید UltraSharp از برند Dell مربوط می شود که مسلماً در آینده ای نزدیک بازار مانیتور در دنیا را تحت تأثیر خود قرار خواهند داد! در این سری از مانیتورهای Dell، یک مدل 32 اینچی وجود دارد که از رزولوشن خارق العاده 6K پشتیبانی می کند و در آن از فناوری خلاقانه IPS Black استفاده شده است. پنل به کار رفته در این مانیتور ساخت LG است و بالاترین سطح کنتراست را برای یک مانیتور IPS به ارمغان می آورد.

بر اساس گزارشی که Engadget منتشر کرده است، مانیتور دل UltraSharp 32 6K دقت رنگ بسیار بالایی دارد و 99 درصد از محدوده رنگ غنی DCI-P3 را پوشش می دهد. همچنین این مانیتور توانایی نمایش محتوای HDR600 را دارد و رنگ ها و کنتراستی طبیعی را در این حالت ارائه می دهد.

جدیدترین مانیتور Dell یک هیولای واقعی با پنل 6K IPS و بالاترین سطح کنتراست است!

مسلماً پشتیبانی از رزولوشن 6K یکی از مهم ترین ویژگی های این مانیتور است که باعث ارائه تصاویری شارپ تر از پنل های رایج 4K خواهد شد. علاوه بر این، دل از فناوری IPS Black ال جی نیز در این مانیتور استفاده کرده و عنوان کرده است که این فناوری برای اولین بار در تاریخ است که در یک مانیتور 6K به کار می رود! این فناوری فناوری منجر به ارائه نسبت کنتراست 2000:1 می شود که در میان مانیتورهای IPS عالی است؛ با این وجود کیفیت رنگ مشکی این مانیتور هنوز به اندازه مدل های OLED نیست و با آنها فاصله دارد.

مانیتور دل UltraSharp 32 6K علاوه بر پنل رده بالا به مجموعه ای از امکانات پیشرفته دیگر نیز مجهز شده است. از جمله این امکانات می توان به وب کم داخلی 4K سازگار با HDR، فریم بندی اتوماتیک و شاترینگ اتوماتیک اشاره کرد. همچنین این مانیتور دارای دو اسپیکر 14 وات و یک میکروفون نیز هست.

جدیدترین مانیتور Dell یک هیولای واقعی با پنل 6K IPS و بالاترین سطح کنتراست است!

بر روی پنل پشتی مانیتور 6K دل، ورودی های دیسپلی پورت 2.1 و تاندربولت 4 تعبیه شده اند که امکان اتصال هم زمان دو PC به آن را فراهم می آورند. در پنل جلویی این مانیتور هم برای کسانی که به اتصالات بیشتری نیاز دارند، یک هاب در نظر گرفته شده است. شرکت Dell هنوز در رابطه با زمان عرضه و قیمت این مانیتور رده بالای خود چیزی نگفته است؛ هر چند پیش بینی می شود که این دستگاه بین ماه های آوریل و ژوئن 2023 در بازار توزیع شود.

جدیدترین مانیتور Dell یک هیولای واقعی با پنل 6K IPS و بالاترین سطح کنتراست است!

بد نیست بدانید که دل در کنار مانیتور UltraSharp 32 6K، یک مانیتور خمیده 34 اینچ با رزولوشن WQHD را نیز در CES 2023 معرفی کرده است. این مانیتور هم از تکنولوژی IPS Black برخوردار است و کنتراست بالایی دارد. همچنین در آن از فناوری ComfortView Plus استفاده شده است تا نور آبی مضر ساطع شده از صفحه نمایش به چشم کاربر آسیبی نرساند. مجهز بودن به دو اسپیکر 5 وات و یک پورت تایپ سی سازگار با PD دیگر مشخصات این مدل مانیتور Dell را تشکیل می دهند. لازم به ذکر است که مانیتور خمیده 34 اینچ جدید دل از تاریخ 31 ژانویه 2023 با قیمت 1260 دلار راهی بازار خواهد شد.

منبع: windowscentral