فاصله بین لپ تاپ های رده بالای XPS با لپ تاپ های جریان اصلی Inspiron برند دل از لحاظ طراحی و ویژگی های سخت افزاری، با ارائه آپدیت جدید برای لپ تاپ های Inspiron کمتر شده است. این لپ تاپ ها در چهار سایز مختلف و یک لپ تاپ 14 اینچی دو در یک عرضه شده اند و با مشخصات سخت افزاری متفاوتی قابل تهیه هستند. همچنین ضخامت این لپ تاپ ها نسبت به گذشته کمتر شده است.

نسخه جدید لپ تاپ های سری Inspiron برند دل عرضه شد

اولین لپ تاپ از این خط تولید، لپ تاپ 13.3 اینچی مدل Inspiron 13 5310 است که فقط 1.27 کیلوگرم وزن دارد و در آن از صفحه نمایش با رزولوشن 1920 x 1200 پیکسل و نسبت تصویر 16:10 استفاده شده است. لپ تاپ دیگر موجود در این سری، لپ تاپ 16 اینچی Inspiron 16 Plus است که آن هم از صفحه نمایشی با نسبت تصویر 16:10 بهره می برد. با این تفاوت که صفحه نمایش این لپ تاپ دارای رزولوشن 1920x3072 پیکسل است و از محدوده رنگ 100% sRGB پشتیبانی می کند. هر دوی این لپ تاپ ها به پردازنده های نسل 11 اینتل (سری H برای لپ تاپ 16 Plus) و کارت گرافیک های مجزای اینتل مجهزند. به طور دقیق تر باید گفت که در لپ تاپ Inspiron 13 از کارت گرافیک GeForce MX450 و در لپ تاپ Inspiron 16 Plus از کارت گرافیک RTX 3060 می توان بهره برد. همچنین امکان تهیه این لپ تاپ ها با کارت گرافیک های رده پایین تر از این مدل های ذکر شده نیز وجود دارد.

نسخه جدید لپ تاپ های سری Inspiron برند دل عرضه شد

مدل های 14 و 15.6 اینچی این لپ تاپ ها نیز دارای صفحه نمایش فول اچ دی با نسبت تصویر 16:9 هستند و در آنها از پردازنده های نسل یازدهمی Core i3، Core i5 و Core i7 و پردازنده های گرافیکی مجتمع یا مجزای NVIDIA MX450 استفاده شده است. در هر دوی این لپ تاپ ها می توان از حافظه ذخیره سازی SSD از نوع NVMe با ظرفیت یک ترابایت و حافظه رم 32 گیگابایتی بهره برد.

تمام این مدل ها در رنگ های جدید عرضه شده اند و از لحاظ ویژگی های ظاهری ارتقا یافته اند. همچنین در هر یک از این لپ تاپ ها از وب کم 720p با قابلیت حذف نویز از تصویر و شاتر اختصاصی (با حفظ حریم شخصی کاربر) بهره برده شده است. از دیگر ویژگی های این لپ تاپ ها می توان به ارتقای سیستم خنک سازی و سازگاری با فناوری شارژ سریع اشاره کرد. شما می توانید این لپ تاپ ها را در عرض یک ساعت به میزان 80 درصد شارژ کنید. متناسب با مدل، این لپ تاپ ها می توانند به کیبورد با نور پس زمینه، تاچ پد حرفه ای و سنسور اثر انگشت مجهز باشند.

همراه با این لپ تاپ ها، یک لپ تاپ جدید دو در یک با نام Inspiron 14 نیز ارائه شده است. این لپ تاپ دل قابل تبدیل از پردازنده AMD قدرت گرفته و به صفحه نمایش 14 اینچی فول اچ دی مجهز است. شما می توانید این مدل از لپ تاپ دل را با پیکربندی سخت افزاری شامل پردازنده AMD Ryzen 7 5700U، حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی NVMe SSD با ظرفیت 2 ترابایت تهیه کنید. توجه داشته باشید که برای عرضه شدن این لپ تاپ ها در بازارهای ایران، به چند هفته تا چند ماه زمان نیاز است.

منبع: cnet