شرکت دیپ کول با تولید تجهیزات خنک کنندگی به شهرت جهانی رسیده و کاربران این شرکت را با انواع خنک کننده هایی که در سیستم کامپیوتری استفاده می شود می شناسند! این شرکت اما با طراحی و تولید انواع مختلف ماوس، کیبورد، کیس، پاور و ... بار دیگر موفق به ایجاد تحول در دنیای قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر شده است! در این مقاله با معرفی یکی از برترین محصولات تولیدی دیپ کول در کنار شما هستیم که با عنوان کیبورد گیمینگ KB500 روانه بازارهای جهانی شده است! این محصول از ویژگی ها و قابلیت هایی متعددی برخوردار بوده که باعث می شود تا استفاده از آن به تجربه بی نظیر تبدیل شود! فرم ظاهری این کیبورد نیز از نوع TKL بوده و با توجه به نوع چینش کلیدها می تواند لذت انجام بازی و یا تایپ را تا حد زیادی بالا ببرد! جهت برقراری ارتباط نیز از کابل سیمی با طول مناسب استفاده شده تا کاربر از آزادی عمل بیشتری بهره مند شود! نورپردازی حرفه ای، سرپوش کلیدها، نرم افزار اختصاصی نیز از دیگر ویژگی ها و قابلیت های موجود در این کیبورد گیمینگ KB500 محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کیبورد DeepCool خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی کیبورد گیمینگ دیپ کول مدل KB500

طراحی و ساخت!

برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال بالا بردن میزان جذابیت سیستم گیمینگ خود هستند، انتخاب کیبورد مخصوص گیمینگ که از جذابیت و زیبایی بالایی برخوردار باشد می تواند یکی از واجبات باشد! کیبورد گیمینگ KB500 دیپ کول یکی از این نوع کیبوردها محسوب می شود که با توجه به برخورداری از جذابیت و زیبایی زیاد توانسته کاربران بیشتری را برای تهیه و استفاده ترغیب کند. این کیبورد جذابیت زیاد خود را مدیون نورپردازی حرفه ای تعبیه شده در زیر تک تک کلیدها و رنگ مشکی بدنه است. در نتیجه می توان گفت که این کیبورد علاوه بر بالا بردن میزان جذابیت سیستم گیمینگ، می تواند هیجان کاربر را نیز هنگام انجام بازی های ویدئویی تا حد زیادی افزایش دهد! DeepCool جهت بالا بردن میزان عمر کلیدهای تعبیه شده نیز از سوئیچ های باکیفیت استفاده کرده و طبق اعلام سایت اصلی دیپ کول میزان عمر سوئیچ های استفاده شده در کیبورد KB500 برابر با 50 میلیون ضربه خواهد بود! در ضمن در ساخت بدنه این کیبورد نیز از مستحکم ترین و باکیفیت ترین مواد اولیه (آلومینیوم) استفاده تا قادر به مقاومت در برابر ضربات احتمالی و یا حتی سقوط از ارتفاع باشد! با رویه ای که از جنس ABS بر روی کلیدهای کیبورد استفاده شده نیز می توان گفت با یکی از مقاوم ترین و مستحکم ترین کیبوردهای بازار روبرو هستیم! از دیگر ویژگی های ساختاری این مدل کیبورد نیز می توان به ابعاد جمع جور 355x127x37 میلی متر که با حذف کلیدهای Number به وجود آمده است! وزن مناسب نیز می تواند قابلیت حمل و نقل راحت را برای کاربر به ارمغان بیاورد! رابط سیمی جهت برقراری ارتباط کیبورد با دستگاه مد نظر کاربر استفاده شده که با توجه به طول 1.8 متری که در اختیار دارد می تواند آزادی عمل بیشتری را برای کاربر فراهم کند!

 

بررسی کیبورد گیمینگ دیپ کول مدل KB500

نورپردازی و سوئیچ های باکیفیت!

از ویژگی های مثبت و مهمی که شرکت DeepCool در ساخت کیبورد گیمینگ KB500 مورد استفاده قرار داده می توان به بهره مندی از سوئیچ های مکانیکی اشاره کرد. سوئیچ های استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع Outemu با توجه به ویژگی های خاصی که در اختیار دارد می تواند رضایت کاربر را تا حد زیادی جلب کند. از ویژگی های سوئیچ استفاده شده در این مدل کیبورد می توان به کلیک های دقیق با صدای ناچیز به همراه عمر بالا و فید بک قدرتمند اشاره کرد. طبق اعلام سایت شرکت دیپ کول سوئیچ های استفاده شده در این مدل کیبورد از عمر بالایی (تا 50 میلیون ضربه) برخوردار بوده و به همین دلیل می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استفاده گیمرهای حرفه ای در مدت زمان طولانی باشد. لازم به ذکر است که سوئیچ های استفاده شده در کیبورد گیمینگ KB500 دیپ کول جهت کارکرد نیاز به نقطه تحریک و نیرویی استانداردی دارند! از دیگر امکانات و ویژگی های موجود در کیبورد گیمینگ KB500 می توان به نورپردازی اشاره کرد. نورپردازی اضافه شده به این مدل از کیبورد در زیر تمامی دکمه ها قابل مشاهده است. این قابلیت علاوه بر زیباسازی سیستم گیمینگ، به شما این امکان را خواهد تا هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی تجربه کرده باشید! نورپردازی استفاده شده در این کیبورد از نوع RGB بوده و با توجه به برخورداری از قابلیت شخصی سازی، حالت های نور از پیش تعیین شده و قابلیت به نمایش درآوردن میلیون ها رنگ می تواند جلوه خاصی به کیبورد و میز شما اضافه کند!

بررسی کیبورد گیمینگ دیپ کول مدل KB500

شرکت دیپ کول به منظور تنظیم آسان و تسهیل استفاده از محصولات خود نرم افزار اختصاصی را طراحی کرده است. کاربر با استفاده از این نرم افزار می تواند از راحتی دسترسی به تنظیمات بهره مند شود. کیبورد گیمینگ KB500 نیز از قائله مستثنی نبوده و دارای قابلیت تنظیم بوسیله نرم افزار اختصاصی دیپ کول است! از نمونه امکاناتی که این نرم افزار در اختیار کاربران قرار می دهد می توان به قابلیت تنظیم نوع نورپردازی، تنظیم کارکرد کلیدها و ... اشاره کرد. مهندسان رده بالای شرکت دیپ کول جهت ذخیره سازی تنظیمات اعمال شده بر روی کیبورد از حافظه داخلی در ساخت این مدل کیبورد استفاده کرده اند! حافظه داخلی استفاده شده در این مدل کیبورد دارای ظرفیتی برابر با 32 کیلوبایت بوده و با بهره مندی از این قابلیت به کاربر این امکان را خواهد داد تا بتواند پس از انجام تنظیمات شخصی اقدام به ذخیره تنظیمات در پروفایل های مختلف کند! در ضمن این قابلیت کاربر را قادر می سازد تا مجبور به تنظیم دوباره تنظیمات نشود. در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که کیبورد گیمینگ دیپ کول KB500 از دیگر ویژگی ها و قابلیت هایی همچون نرخ Polling (1000 هرتز)، نرخ پاسخ دهی 12 میلی ثانیه ای و قابلیت سازگاری با انواع مختلف سیستم عامل برخوردار است!

منبع: deepcool