در آخرین آپدیت ارائه شده برای ویندوز 10، شما امکانات بیشتری برای شخصی سازی تسک بار آن در اختیار خواهید داشت. مایکروسافت عرضه این آپدیت را از تاریخ 23 آوریل 2021 (3 اردیبهشت 1400) آغاز کرده و در آن یک ویژگی جدید با نام "news and interests" قرار داده است. این ویژگی امکان دسترسی سریع کاربر به وضعیت آب و هوا، اخبار روز، وضعیت ترافیک و اطلاعاتی از این دست را بر روی تسک بار ایجاد می کند. این اطلاعات به صورت مرتب و اتوماتیک در طول روز آپدیت می شوند. لازم به ذکر است که مطابق با اعلام مایکروسافت، این آپدیت ظرف چند هفته آینده برای تمامی کاربران ویندوز 10 در سرتاسر جهان قابل دسترس خواهد بود. 

تسک بار ویندوز 10 خود را با اضافه کردن بخش آب و هوا، اخبار و... به روزتر کنید!

پس از دریافت آپدیت جدید، شما یک آیکون شبیه به ویجت را بر روی تسک بار ویندوز مشاهده خواهید کنید که پس از آنکه ماوس خود را بر روی آن قرار دهید، اطلاعات بیشتری در یک کادر (بدون باز شدن یک پنجره جدید) نمایش داده می شود. شما می توانید تعیین کنید که چه نوع اطلاعاتی در این کادر نمایش داده شوند یا چه اطلاعاتی از آن حذف شوند. ویژگی "news and interests" پیش از این در ماه ژانویه 2021 برای کاربران Windows Insiders عرضه شده بود و پس از تست های نهایی، هم اکنون به صورت عمومی در دسترس قرار گرفته است.

چگونه ویژگی news and interests را به تسک بار ویندوز 10 اضافه کنیم؟

1- پس از آنکه آپدیت جدید ویندوز 10 را دریافت کردید، یک آیکون جدید بر روی تسک بار مشاهده می کنید که در کنار آن وضعیت آب و هوا و دمای شهر محل زندگی تان درج شده است. همچنین آیکون های دیگری برای اخبار روز، وضعیت ترافیک و اخبار ورزشی در این بخش مشاهده می شود. برای دیدن اطلاعات هر یک از این بخش ها، کافیست تا نشانگر ماوس خود را بر روی این آیکون ها قرار دهید.

2- برای شخصی سازی عناوین و اینکه به چه نوع اطلاعاتی بیشتر علاقه مندید، بر روی کادر خبر مورد نظر خود کلیک کرده و گزینه More Options را انتخاب کنید. سپس بر روی یکی از گزینه های More stories like this (در صورتی که به این خبر خاص علاقه مندید) یا Fewer stories like this (در صورتی که این خبر خاص برایتان جالب نیست) کلیک نمایید.

همچنین می توانید با ایموجی نسبت به خبر مورد نظرتان واکنش نشان دهید. برای اینکه به طور مستقیم تعیین کنید که چه نوع اطلاعاتی برایتان نمایش داده شود می توانید از بخش interest manager استفاده کنید.

3- برای حذف کردن هر یک از این آیکون ها، بر روی آنها کلیک راست کرده و گزینه حذف را انتخاب نمایید.

به این ترتیب به سادگی می توانید بخش news and interests را بر روی تسک بار ویندوز 10 خود مدیریت کرده و از ویژگی های آن برای اطلاع از وضعیت آب و هوا و اخبار روز بهره مند شوید.

منبع: cnet