شرکت کورسیر در کنار دیگر شرکت های معروف (ال جی، سامسونگ، بنکیو و ..) مشغول تولید مانیتورهای گیمینگ بوده که از پنل های منحنی برخوردار هستند. در این مقاله قصد بررسی یکی از جدیدترین مانیتورهای منحنی شرکت Corsair را داریم که با عنوان Xeneon Flex 45WQHD240 طراحی و تولید شده است. این مانیتور از ویژگی ها و قابلیت های فراوانی بهره مند بوده تا قادر به پخش تصاویر باکیفیت باشد! این مانیتور دارای قابلیت نمایش تصاویر با رزولوشن 3440x1440 است و رضایت کامل کاربر را جلب می کند! نرخ نوسازی موجود در این مدل مانیتور برابر با 240 هرتز بوده تا قادر به پخش روان ترین تصاویر باشد. در ضمن پنل استفاده شده در آن نیز از نوع OLED بوده که توسط طراحان شرکت LG تولید شده است. مانیتور گیمینگ Xeneon Flex 45WQHD240 با ویژگی های ذکر شده و دیگر ویژگی هایی که در ادامه مطلب توضیح خواهیم داد می تواند تصاویری با بالاترین وضوح و بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد. لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مانیتور گیمینگ Xeneon Flex 45WQHD240 کورسیر

طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ!

مهندسان طراح شرکت کورسیر در ساخت مانیتور گیمینگ Xeneon Flex 45WQHD240 از طراحی حرفه ای و بسیار زیبایی استفاده کرده اند. در ساخت بدنه و پایه های این مدل مانیتور منحنی 45 اینچ از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت استفاده شده تا قادر به مقاومت بالا در برابر ضربات احتمالی و یا حتی سقوط از ارتفاع در هنگام جابجایی باشد! از ویژگی های مهمی که در طراحی این مانیتور کورسیر مورد استفاده قرار گرفته است می توان به پایه کاربردی آن اشاره کرد. پایه تعبیه شده به صورت یکپارچه طراحی شده و برخلاف مانیتورهای رایج در بازار بر روی آن شاهد پورت های متعدد و دکمه های کاربردی خواهیم بود. قابلیت تنظیم منحنی را نیز می توان یکی دیگر از ویژگی های مهم و مثبت طراحی مانیتور گیمینگ Xeneon Flex 45WQHD240 کورسیر به حساب آورد. جهت تنظیم میزان منحنی توسط کاربر از 2 عدد دستگیره در کناره های مانیتور استفاده شده تا کاربر با کمک آن ها اقدام به تنظیم منحنی تا 800R کند. ابعاد 1059x572x315 میلی متری و وزن 6.3 کیلوگرم نیز می تواند جابجایی آسان را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

مانیتور گیمینگ Xeneon Flex 45WQHD240 کورسیر

مجهز به پنل OLED و نرخ به روز رسانی 240 هرتز!

طراحان شرکت کورسیر به منظور به وجود آوردن پنل منحنی از فناوری OLED استفاده کرده اند. این پنل توسط شرکت LG تولید شده و لقب اولین و تنها ترین فناوری را دارد که می تواند امکان خمیدگی و انحنای صفحه نمایش را فراهم کند! از دیگر ویژگی های مثبت و مهم پنل تعبیه شده در مانیتور گیمینگ Xeneon Flex 45WQHD240 کورسیر نیز می توان به نقش زیاد آن در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه اشاره کرد. این مدل مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 240 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد!

مانیتور گیمینگ Xeneon Flex 45WQHD240 کورسیر از یک صفحه نمایش باکیفیت و رده بالا برخوردار بوده و می تواند لذت و هیجان چندین برابری هنگام انجام بازی های سنگین گرافیکی را برای شما به ارمغان بیاورد. این مانیتور با توجه به بهره مندی از رزولوشن WQHD (3440x1440) می تواند شما را در دنیای بازی غرق کند! همچنین دارای روشنایی برابر با 450 cd/m2 در حالت SDR و 1000 cd/m2 در حالت HDR بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. شرکت کورسیر به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر از فناوری مدرن استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی از بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های استفاده شده در مانیتور گیمینگ Xeneon Flex 45WQHD240 شامل Flicker-Free، FreeSync و G-SYNC می شود.

  • FreeSync: فناوری FreeSync وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.
  • G-SYNC: فناوری G-SYNC نیز به منظور رفع هر گونه لگ و پارگی تصویر اضافه شده است. این فناوری با کمک کارت گرافیک های قدرتمند سری GeForce GTX/RTX می تواند بازی های مورد علاقه شما را بدون هیچ مشکلی اجرا کند!
  • Flicker-Free: از دیگر فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

مانیتور گیمینگ Xeneon Flex 45WQHD240 کورسیر

نزدیک شدن دنیای بازی به واقعیت!

شرکت کورسیر جهت خلق تصاویری با نهایت کیفیت و سرعت در ساخت مانیتور گیمینگ Xeneon Flex 45WQHD240 از پنل مناسب بهره برده و آن را در سایز 45 اینچ تولید کرده است. این پنل با توجه به قابلیت هایی که در اختیار دارد می تواند زمینه ساز از بین بردن نقاط ضعف تصویر و ارائه تصاویری با بالاترین کیفیت ممکن شود! این پنل حتی بدون فعال سازی فناوری HDR نیز قادر است تصاویری با کیفیت بی نظیر را به ارمغان بیاورد! با این ویژگی می توان گفت کاربرانی که از کارت گرافیک مجهز به فناوری HDR بهره می برند می توانند در هنگام اجرای بازی هایی همچون رزیدنت اویل 7 که از کیفیت HDR برخوردار هستند از بی نظیرترین و بالاترین کیفیت تصاویر لذت ببرند! از دیگر ویژگی های مثبت و مهم استفاده شده در مانیتور گیمینگ Xeneon Flex 45WQHD240 می توان به نرخ پاسخ گویی 0.3 میلی ثانیه ای اشاره کرد. به لطف این ویژگی می توان گفت که قادر خواهید بود مناسب ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که میزان خمیدگی این مدل مانیتور برابر با 800R بوده که به صورت دستی می تواند اقدام به منحنی کردن پنل کند. در ضمن با توجه به بهینه سازی که در طراحی آن مورد استفاده قرار گرفته می تواند تصاویر را با واقعی ترین حالت خود به نمایش دربیاورد! شرکت کورسیر جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، مانیتور گیمینگ مدل Xeneon Flex 45WQHD240 خود را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل یک عدد پورت DisplayPort 1.4، دو عدد پورت HDMI 2.1، یک عدد USB-C، جک 3.5 میلی متری، یک عدد USB 3.1 (Type-C) و چهار عدد USB 3.1 می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از جک 3.5 میلی متری نیز می توانید با متصل کردن هدفون های مختلف بدون نیاز به اسپیکر جداگانه صدای موجود در سیستم را بشنوید! نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. در ضمن کورسیر به لطف استفاده از پنل مناسب توانسته میزان کنتراست داینامیک مانیتور را به 1.5M:1 (Static) رسانده تا قادر باشد نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش دهد!

منبع: tomshardware