صندلی های گیمینگ زیادی با طراحی ها و قابلیت های مختلف تولید و روانه بازارهای جهانی شده اند! شرکت کولر مستر در کنار دیگر شرکت های تولید کننده صندلی های گیمینگ مشغول طراحی مدل های مختلف بوده و با توجه به طراحی های جذاب در کنار قابلیت های متنوع توانسته به یکی از مشهورترین برندها در بازارهای جهانی شود! لازم به ذکر است که برند Cooler Master علاوه بر تولید صندلی های گیمینگ مشغول تولید انواع مختلف کیس، فن های کیس، پاور کامپیوتر، خنک کننده های آبی، هدست های گیمینگ، کیبوردهای گیمینگ و ... است! در این مقاله با بررسی یکی از صندلی های گیمینگ که توسط مهندسان و طراحان شرکت کولر مستر ساخته شده است در کنار شما خواهیم بود. صندلی گیمینگ مد نظر ما جهت بررسی با عنوان CALIBER X2 روانه بازارهای جهانی شده تا گیمرهای حرفه ای و یا دیگر کاربران با استفاده از آن بتوانند فضای مدرن تر و جذاب تری را خلق کنند!

این مدل صندلی از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده که موجب می شود تا برای استفاده های طولانی مدت بهترین گزینه باشد. قابلیت تنظیم چندگانه نیز از دیگر ویژگی ها و قابلیت های این مدل صندلی محسوب می شود تا کاربر نسبت به راحتی خود جهت تنظیم نقاط مختلف صندلی اقدام کند! طراحان شرکت کولر مستر در ساخت صندلی گیمینگ CALIBER X2 از بالشتک های کاربردی به منظور پر کردن گودی کمر و استراحت دادن گردن استفاده کرده که موجب می شود تا کاربر علاوه بر راحتی زیاد از آسیب های جدی نیز در امان باشد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از صندلی گیمینگ شرکت Cooler Master خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات صندلی گیمینگ کولر مستر CALIBER X2

طراحی و ساخت صندلی گیمینگ!

شرکت کولر مستر صندلی گیمینگ مدل CALIBER X2 را در دو نسخه متفاوت طراحی و تولید کرده است. تنها تفاوت نسخه های این مدل صندلی گیمینگ در رنگ های آن بوده (خاکستری / مشکی و مشکی) تا کاربر با توجه به سلیقه خود و رنگ بندی اتاق گیمینگ بتواند نسخه مد نظر خود را انتخاب کند! از ویژگی های ساختاری CALIBER X2 می توان به طراحی کاملا ارگونومیک اشاره کرد. طبق اعلام سایت اصلی شرکت کولر مستر طراحی ارگونومیک این مدل صندلی بر اساس فرم بدن انسان بوده که به دلیل درگیری تمای اعضای بدن موجب می شود تا کاربر هنگام نشستن بر روی آن از بروز آسیب هایی جدی در قسمت های مختلف جلوگیری شود. در ضمن علاوه بر جلوگیری از بروز آسیب های جدی باعث می شود تا کاربر در اوج راحتی به انجام بازی های ویدئویی و یا دیگر فعالیت های خود بپردازد! با وجود بالشتک های تعبیه شده در صندلی نیز این امکان به کاربر داده می شود تا راحتی بیش از حد را تجربه کند!

بالشتک های تعبیه شده را می توانید در قسمت بالایی (جهت تکیه دادن گردن) و انتهایی صندلی (جهت پرکردن گودی کمر) مشاهده کنید! جنس بالشتک های موجود از مموری فوم بوده که باعث شده تا از نرمی بسیار بالایی بهره مند باشند. با قابلیت تنظیم موقعیت بالشتک پایینی این امکان به کاربر داده می شود تا نسبت به راحتی خود اقدام به تنظیم آن کند! نشیمنگاه نیز از دیگر نقاط نرم و راحت صندلی بوده که نرمی خود را مدیون فوم سردی است که در ساخت آن استفاده شده است! فوم های سرد به دلیل کیفیت بالا و عدم فرورفتگی از طرفداران بیشتری برخوردار بوده و تبدیل به یکی از ملاک های کاربران حرفه ای هنگام انتخاب صندلی گیمینگ شده است! قابلیت تغییر نقاط مختلف صندلی (پشتی، دسته ها و ارتفاع)، روکش چرم PU (مقاوم ترین و باکیفیت ترین روکش) نیز از دیگر ویژگی های ساختاری صندلی گیمینگ CALIBER X2 کولر مستر محسوب می شود!

مشخصات صندلی گیمینگ کولر مستر CALIBER X2

مجهز به دسته های قابل تنظیم و تکیه گاه متحرک!

از طراحی های مثبت و مهم صندلی گیمینگ CALIBER X2 شرکت کولر مستر می توان به دسته های استاندارد و قابل تنظیم اشاره کرد. طراحی دسته های این مدل صندلی گیمینگ کولر مستر همانند دیگر نقاط صندلی از طراحی ارگونومیک بهره مند است. کاربر هنگام استفاده از و هنگام تنظیم دسته های آن قادر خواهد بود آن را در 4 جهت اصلی (چپ و راست؛ بالا و پایین، جلو و عقب و یا چرخش حول محور پایه دسته) حرکت دهد! قابلیت تنظیم دسته این امکان را به کاربر خواهد داد تا قادر باشد دسته های صندلی را متناسب با قرار گیری راحت دستان خود تغییر بدهد. این ویژگی بیشتر برای PC گیمرها مفید بوده تا هنگام استفاده از ماوس و کیبورد راحتی و تسلط کامل را داشته باشند. با تنظیم درست و استاندارد دسته های صندلی می توانید از فشار وارده در بین بازو و آرنج را کاهش داده و از اثرات مخرب آن نیز جلوگیری کنید!

از دیگر طراحی هایی که در ساخت صندلی گیمینگ CALIBER X2 به منظور راحتی کاربر استفاده شده می توان به تکیه گاه و پشتی متحرک اشاره کرد. شرکت Cooler Master جهت تنظیم زاویه تکیه گاه، این مدل صندلی را مجهز به اهرمی کرده که در زیر صندلی تعبیه شده است. کاربر با چرخاندن اهرم تعبیه شده در زیر صندلی می تواند اقدام به تغییر زاویه تکیه گاه از 90 تا 180 درجه کند. این ویژگی کاربر را قادر می سازد تا زاویه متناسب با راحتی خود را تنظیم کرده و با آسایش خاطر از صندلی استفاده کند. کاربر علاوه بر امکان تنظیم تکیه گاه این امکان را نیز خواهد داشت تا با تنظیم ارتفاع صندلی نیز بتواند بهترین زاویه را برای خود به وجود آورد. در ضمن برای برخورداری از این قابلیت می بایست از اهرمی که در قسمت زیرین صندلی تعبیه شده است استفاده نمایید.

مشخصات صندلی گیمینگ کولر مستر CALIBER X2

مجهز به پیستور گازی کلاس 4 و بالشتک های کاربردی!

شرکت کولر مستر به منظور مقاوم سازی صندلی گیمینگ CALIBER X2 از قطعات بادوام و استاندارد زیادی استفاده کرده است. از نمونه قطعات استفاده شده در این مدل صندلی می توان به پیستون گازی Class 4 اشاره کرد که به منظور متصل کردن قسمت بالایی صندلی به چرخ ها اضافه شده است. این پیستون با توجه به بهره مندی از کیفیت و دوام بالا این اطمینان را به شما می دهد تا بابت خرابی و آسیب دیدگی آن اطمینان کامل داشته باشید! از ملزومات صندلی های گیمینگ که به منظور ایجاد شرایط استفاده طولانی مدت کاربر از صندلی اضافه می شود می توان به بالشتک نرم اشاره کرد که در قسمت انتهایی پشتی قرار می گیرد. بالشتکی که مهندسان و طراحان کولر مستر در ساخت صندلی گیمینگ CALIBER X2 مورد استفاده قرار داده اند از ویژگی ها و قابلیت خاص تری نسبت به دیگر صندلی ها برخوردار بوده و می تواند راحتی متفاوت تر و بیشتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد. اندازه مناسب از ویژگی های بالشتک موجود بوده که قادر است با پوشش دادن وسط ستون فقرات میزان راحتی و آسودگی کاربر را تا حد زیادی بالا ببرد. بالش تعبیه شده در صندلی گیمینگ CALIBER X2 با توجه به قابلیت شخصی سازی که در اختیار دارد به شما این امکان را می دهد تا بتوانید آن را متناسب با راحتی خود آن را تنظیم کنید! Cooler Master به منظور جلوگیری از گرفتگی احتمالی عضلات و دردهای ناشی، از یک بالش نرم در قسمت بالایی صندلی نیز استفاده کرده است. بالش تعبیه شده در این مدل صندلی از فوم نرم ساخته شده تا با تکیه دادن گردن از بروز آسیب های جدی جلوگیری شود!

مشخصات صندلی گیمینگ کولر مستر CALIBER X2

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که در قسمت زیرین صندلی نیز شاهد 5 چرخ استاندارد و باکیفیت هستیم که با توجه به طراحی حرفه ای که دارند می توانند نیروی وارده در اثر نشستن را به خوبی کنترل کنند. لازم به ذکر است که چرخ های تعبیه شده در این مدل صندلی دارای ابعادی برابر با 75 میلی متر هستند!

منبع: coolermaster